Irek M Opublikowano 20 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 Konkretnie to piszę o: Tower Pro 2915-35, którego specyfikacja jest następująca: - kV 930 - prąd maxymalny 35A - sprawność 90% - śmigła 11x6, 12x6 - zasilanie 3-4s i tu przykład osiągów : Ciąg 1,5 kg ( 11x6 APC , 14,8V , 22A , 7800 rpm ) Natomiast moje pomiary były następujące : śmigło APC 11x5,5 pakiet 3s = 44A, 487,6W. Na 4s oczywiście nie próbowałem ze smigłem 11x5,5 tylko na nastepujących: APC 10x5 - 49,28A 710W APC 9x6 - 50,69A 728,4W APC 9x4,5 - 38,59A 571,9W Skąd producent wziął 22A na 4s i smigle 11x6 tego nikt nigdy się nie dowie ;D Jak widać u mnie na śmigle 10x5 prąd jest ponad dwukrotnie większy. Drugi silnik to Aeolian C3530 kV 1400 Tu już tylko skrótowo podam: zasilanie 3-4s smigła od 7 do 9calowego, prąd max 30A Z moich pomiarów wyszło: 3s APC 8x6 30,89A 363,8W 3s APC 9x4,5 28,28A 333,4W. I ciekawa sprawa - raz załozyłem śmigło 7x..coś tam i pakiet 4s - latało sie extra. Ale gdy załozyłem przewidziane dla 3s śmigło 8calowe to przy starcie poszedł dym z niego co widać na filmie bo kamera była z tyłu. Kolejne silniki to zwykłe dzwonki, w których moc była znaaaaacznie większa niż w specyfikacji - pisałem o tym w któryms temacie Huberta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROTON Opublikowano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 Śmigło z dużym skokiem będzie na hamowni będzie brało dużo mocy, w locie przy szybkim samolocie, takim co ma mały opór aerodynamiczny pobierana moc będzie zdecydowanie mniejsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 20 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 w locie przy szybkim samolocie, takim co ma mały opór aerodynamiczny pobierana moc będzie zdecydowanie mniejsza.Latam latającym skrzydłem więc raczej mały (mniejszy opór od tradycyjnego[?]). Raz do lotu założyłem wattmeter i po wylądowaniu okazało się iż prąd maxymalny był ...większy niż podczas próby statycznej. Gdzieś mam to zapisane ale nie wiem w tej chwili gdzie .EDIT Znalazłem: statycznie jakieś 42A 470W a w czasie lotu 47,45A i 530W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROTON Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Znalazłem: statycznie jakieś 42A 470W a w czasie lotu 47,45A i 530W. Myślałem że będzie odwrotnie, muszę to przeanalizować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 A przypadkiem nie było tak że na hamowni silnik rozkręcałeś powoli a w locie tąpnąłeś gazem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 21 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 A przypadkiem nie było tak że na hamowni silnik rozkręcałeś powoli a w locie tąpnąłeś gazem?Na hamowni czyli trzymając w ręku w pokoju :mrgreen: Też się zdziwiłem bo powinno być odwrotnie ale nie było. silnika nigdy nie włączam od razu na maxa tylko stopniowo - gdy trzymam w ręku. Natomiast w locie to wygląda jeszcze łagodniej bo pełna para gdy w którymś tam momencie lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Qrcze, dalej mętlik w głowie... Jeśli silnik jest na 3-4s a moc max 656W to rozumiem, że przy 4celach? Dalej - jesli pobór max 41A to przy 3celach czy 4 ? Do tego podają jedno smigło APC 12x6. W moich silnikach gdy zwiekszałem cele to zmniejszałem rozmiar smigła - tu nietrzeba? Chodzi o silnik EMAX GT 2820/07 kv850. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Jeśli nie sprawdzisz w locie to sie nie dowiesz, możesz zrobić dowolną konfigurację byle by nie przegrzać silnika. Od producenta dowiadujesz się tylko czego mniej więcej możesz oczekiwać od silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Jeśli nie sprawdzisz w locie to sie nie dowiesz, możesz zrobić dowolną konfigurację byle by nie przegrzać silnika. Od producenta dowiadujesz się tylko czego mniej więcej możesz oczekiwać od silnika.No to juz kolejna z twoich błyskotliwych odpowiedzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 No to wytłumacz że jest inaczej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi