Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Konkretnie to piszę o:

Tower Pro 2915-35, którego specyfikacja jest następująca:

- kV 930

- prąd maxymalny 35A

- sprawność 90%

- śmigła 11x6, 12x6

- zasilanie 3-4s

i tu przykład osiągów : Ciąg 1,5 kg ( 11x6 APC , 14,8V , 22A , 7800 rpm )

Natomiast moje pomiary były następujące : śmigło APC 11x5,5 pakiet 3s = 44A, 487,6W.

Na 4s oczywiście nie próbowałem ze smigłem 11x5,5 tylko na nastepujących:

APC 10x5 - 49,28A 710W

APC 9x6 - 50,69A 728,4W

APC 9x4,5 - 38,59A 571,9W

Skąd producent wziął 22A na 4s i smigle 11x6 tego nikt nigdy się nie dowie ;D Jak widać u mnie na śmigle 10x5 prąd jest ponad dwukrotnie większy.

Drugi silnik to Aeolian C3530 kV 1400

Tu już tylko skrótowo podam: zasilanie 3-4s smigła od 7 do 9calowego, prąd max 30A

Z moich pomiarów wyszło:

3s APC 8x6 30,89A 363,8W 3s APC 9x4,5 28,28A 333,4W.

I ciekawa sprawa - raz załozyłem śmigło 7x..coś tam i pakiet 4s - latało sie extra. Ale gdy załozyłem przewidziane dla 3s śmigło 8calowe to przy starcie poszedł dym z niego co widać na filmie bo kamera była z tyłu.

Kolejne silniki to zwykłe dzwonki, w których moc była znaaaaacznie większa niż w specyfikacji - pisałem o tym w któryms temacie Huberta.

Opublikowano

Śmigło z dużym skokiem będzie na hamowni będzie brało dużo mocy, w locie przy szybkim samolocie, takim co ma mały opór aerodynamiczny pobierana moc będzie zdecydowanie mniejsza.

Opublikowano

w locie przy szybkim samolocie, takim co ma mały opór aerodynamiczny pobierana moc będzie zdecydowanie mniejsza.

Latam latającym skrzydłem więc raczej mały (mniejszy opór od tradycyjnego[?]). Raz do lotu założyłem wattmeter i po wylądowaniu okazało się iż prąd maxymalny był ...większy niż podczas próby statycznej. Gdzieś mam to zapisane ale nie wiem w tej chwili gdzie .

EDIT

Znalazłem: statycznie jakieś 42A 470W a w czasie lotu 47,45A i 530W.

Opublikowano

Znalazłem: statycznie jakieś 42A 470W a w czasie lotu 47,45A i 530W.

Myślałem że będzie odwrotnie, muszę to przeanalizować.

Opublikowano

A przypadkiem nie było tak że na hamowni silnik rozkręcałeś powoli a w locie tąpnąłeś gazem?

Na hamowni czyli trzymając w ręku w pokoju :mrgreen: Też się zdziwiłem bo powinno być odwrotnie ale nie było. silnika nigdy nie włączam od razu na maxa tylko stopniowo - gdy trzymam w ręku. Natomiast w locie to wygląda jeszcze łagodniej bo pełna para gdy w którymś tam momencie lotu.
Opublikowano

Qrcze, dalej mętlik w głowie... Jeśli silnik jest na 3-4s a moc max 656W to rozumiem, że przy 4celach? Dalej - jesli pobór max 41A to przy 3celach czy 4 ? Do tego podają jedno smigło APC 12x6. W moich silnikach gdy zwiekszałem cele to zmniejszałem rozmiar smigła - tu nietrzeba? Chodzi o silnik EMAX GT 2820/07 kv850.

Opublikowano

Jeśli nie sprawdzisz w locie to sie nie dowiesz, możesz zrobić dowolną konfigurację byle by nie przegrzać silnika. Od producenta dowiadujesz się tylko czego mniej więcej możesz oczekiwać od silnika.

Opublikowano

Jeśli nie sprawdzisz w locie to sie nie dowiesz, możesz zrobić dowolną konfigurację byle by nie przegrzać silnika. Od producenta dowiadujesz się tylko czego mniej więcej możesz oczekiwać od silnika.

No to juz kolejna z twoich błyskotliwych odpowiedzi...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.