Irek M Opublikowano 20 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2011 Konkretnie to piszę o: Tower Pro 2915-35, którego specyfikacja jest następująca: - kV 930 - prąd maxymalny 35A - sprawność 90% - śmigła 11x6, 12x6 - zasilanie 3-4s i tu przykład osiągów : Ciąg 1,5 kg ( 11x6 APC , 14,8V , 22A , 7800 rpm ) Natomiast moje pomiary były następujące : śmigło APC 11x5,5 pakiet 3s = 44A, 487,6W. Na 4s oczywiście nie próbowałem ze smigłem 11x5,5 tylko na nastepujących: APC 10x5 - 49,28A 710W APC 9x6 - 50,69A 728,4W APC 9x4,5 - 38,59A 571,9W Skąd producent wziął 22A na 4s i smigle 11x6 tego nikt nigdy się nie dowie ;D Jak widać u mnie na śmigle 10x5 prąd jest ponad dwukrotnie większy. Drugi silnik to Aeolian C3530 kV 1400 Tu już tylko skrótowo podam: zasilanie 3-4s smigła od 7 do 9calowego, prąd max 30A Z moich pomiarów wyszło: 3s APC 8x6 30,89A 363,8W 3s APC 9x4,5 28,28A 333,4W. I ciekawa sprawa - raz załozyłem śmigło 7x..coś tam i pakiet 4s - latało sie extra. Ale gdy załozyłem przewidziane dla 3s śmigło 8calowe to przy starcie poszedł dym z niego co widać na filmie bo kamera była z tyłu. Kolejne silniki to zwykłe dzwonki, w których moc była znaaaaacznie większa niż w specyfikacji - pisałem o tym w któryms temacie Huberta.
PROTON Opublikowano 20 Grudnia 2011 Opublikowano 20 Grudnia 2011 Śmigło z dużym skokiem będzie na hamowni będzie brało dużo mocy, w locie przy szybkim samolocie, takim co ma mały opór aerodynamiczny pobierana moc będzie zdecydowanie mniejsza.
Irek M Opublikowano 20 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2011 w locie przy szybkim samolocie, takim co ma mały opór aerodynamiczny pobierana moc będzie zdecydowanie mniejsza.Latam latającym skrzydłem więc raczej mały (mniejszy opór od tradycyjnego[?]). Raz do lotu założyłem wattmeter i po wylądowaniu okazało się iż prąd maxymalny był ...większy niż podczas próby statycznej. Gdzieś mam to zapisane ale nie wiem w tej chwili gdzie .EDIT Znalazłem: statycznie jakieś 42A 470W a w czasie lotu 47,45A i 530W.
PROTON Opublikowano 21 Grudnia 2011 Opublikowano 21 Grudnia 2011 Znalazłem: statycznie jakieś 42A 470W a w czasie lotu 47,45A i 530W. Myślałem że będzie odwrotnie, muszę to przeanalizować.
pawel66 Opublikowano 21 Grudnia 2011 Opublikowano 21 Grudnia 2011 A przypadkiem nie było tak że na hamowni silnik rozkręcałeś powoli a w locie tąpnąłeś gazem?
Irek M Opublikowano 21 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2011 A przypadkiem nie było tak że na hamowni silnik rozkręcałeś powoli a w locie tąpnąłeś gazem?Na hamowni czyli trzymając w ręku w pokoju :mrgreen: Też się zdziwiłem bo powinno być odwrotnie ale nie było. silnika nigdy nie włączam od razu na maxa tylko stopniowo - gdy trzymam w ręku. Natomiast w locie to wygląda jeszcze łagodniej bo pełna para gdy w którymś tam momencie lotu.
Irek M Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2011 Qrcze, dalej mętlik w głowie... Jeśli silnik jest na 3-4s a moc max 656W to rozumiem, że przy 4celach? Dalej - jesli pobór max 41A to przy 3celach czy 4 ? Do tego podają jedno smigło APC 12x6. W moich silnikach gdy zwiekszałem cele to zmniejszałem rozmiar smigła - tu nietrzeba? Chodzi o silnik EMAX GT 2820/07 kv850.
pawel66 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Jeśli nie sprawdzisz w locie to sie nie dowiesz, możesz zrobić dowolną konfigurację byle by nie przegrzać silnika. Od producenta dowiadujesz się tylko czego mniej więcej możesz oczekiwać od silnika.
Irek M Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2011 Jeśli nie sprawdzisz w locie to sie nie dowiesz, możesz zrobić dowolną konfigurację byle by nie przegrzać silnika. Od producenta dowiadujesz się tylko czego mniej więcej możesz oczekiwać od silnika.No to juz kolejna z twoich błyskotliwych odpowiedzi...
Rekomendowane odpowiedzi