sznajdi Opublikowano 25 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2011 Witam Proszę o podpowiedź jak najlepiej skleić ogon samolotu. Materiał z jakiego jest wykonany to wg. producenta pianka formowalna, ale do złudzenia przypomina styropian :wink: :? Może skleić go klejem UHU por do pianek i styropianu i wzmocnić czymś z boku. Proszę o pomoc i podpowiedzi. http://zapodaj.net/156197943f68.jpg.html Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 25 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2011 Właśnie sklej go poprawnie UHU Porem i niczym nie musisz wzmacniać. Sklejka będzie tak samo trzymać, jak materiał przed sklejeniem, a nawet mocniej. pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 25 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2011 Skoro złamał się raz, będzie chciał się złamać znowu. Ja bym przy okazji naprawy wbił mu dwa albo cztery zastrzały z pręta węglowego 2mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sznajdi Opublikowano 26 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Dziękuję za podpowiedzi. Kolego Kwazio napisz proszę jak technicznie wykonać takie zastrzały. Przepraszam, ale jestem początkującym modelarze i nie wiem za bardzo jak to zrobić. Proszę napisz również czy nie lepiej będzie zastosować pręt stalowy 2mm (jaka jest różnica między prętem stalowym i węglowym, oczywiści oprócz wagi). Dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Mogą być stalowe, nawet łatwiej. Po prostu naostrz je i po sklejeniu kadłuba wbij od tyłu tak, aby przechodziły przez to sklejone pęknięcie. Potem wyjmij i wsuń z powrotem na klej. Niech te zastrzały mają po co najmniej 5cm długości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 A czemu mają służyć takie wzmocnienia? Powierzchnia sklejenia jest tak duża, że na sklejce na pewno się ponownie nie złamie. To, że kadłub złamał się w tym miejscu, był akurat takim przypadkiem który (moze) ale nie musi się powtórzyć. A na pewno był spowodowany błędem pilota. Jeśli się złamał, a pilot powtórzy taki sam błąd, złamie się kadłub ponownie, obok sklejenia lub przed lub za wzmocnieniem. Co na jedno wychodzi. Doradzając wzmocnienie prętem stalowym, trzeba było jeszcze dodać, ze należy od przodu dołążyć cieżaru dla zrównoważenia dodatkowego cieżaru z tyłu, na b. długim ramieniu (tyle razy wiecej, ile razy będzie dłuższe ramię od przodu, po dołożeniu dociążenia). Jeśli juz czujecie potrzebę wzmocnienia, to raczej patyczkiem szaszłykowym, by nie dokładać z tyłu masy. Zwiększenie masy z tyłu zwiększy jedynie tendencję do łamania kadłuba przy każdym cyrklu przy lądowaniu. Zwiększyć chcecie bowiem bezwładność ogona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Masz Bubu jak najbardziej rację, jednak w tym miejscu ogon jest bardzo osłabiony i warto go wzmocnić. Ale słusznie, tylko wtedy, gdy przewidujemy ponowne kraksy tego typu... :devil: Z tym, że jeśli zastrzały stalowe, no to góra 1mm średnicy. Model tego na wyważeniu nie odczuje. Ale patyczki do szaszłyków byłyby zdecydowanie lepsze. Można też w zamian po bokach nakleić bezbarwną taśmę pakową. Od spodu też, bo mam wrażenie, że to się może łamać od kółka, gdy zaczepi o trawę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sznajdi Opublikowano 26 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Uszkodzenie było spowodowane błędem pilota Chyba zrobię tak, że skleję UHUpor i taśmą pakowną, ewentualnie przemyślę temat zastrzałów z patyczków do szaszłyka lub pręta stalowego o śr. 0.5/0.8mm, który nie powinien mieć wpływu na wyważenie samolotu. Ale z drugiej strony (tak jak pisał bubu2), czy to ma sens... dopiero się uczę, więc kolejne kraksy bardziej niż pewne i może lepiej zostać tylko przy kleju i taśmie. Dziękuję za wyjaśnienie pojęcia i techniki wykonania zastrzałów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 Przepraszam, ale nie wytrzymałem! Dlaczego mieszacie koledze w głowie? Czy to żart? Gdy KWAZIO napisał żeby wbić zastrzały z pręta węglowego 2 mm pomyślałem co dadzą zastrzały statecznika dla wzmocnienia kadłuba w tym miejscu. Potem zrozumiałem, że chodzi zapewne o wzdłużne wzmocnienie kadłuba. TO NIE ZASTRZAŁY! to wzmocnienie klejenia. Można to ewentualnie nazwać podłużnicami przez analogię. Pomysł z wzmocnieniem taśmą w tym przypadku, w takim modelu, słuszny, ale jeśli już wzmacniać wzdłużnie to nie prętami stalowymi (ciężar) tylko węglowymi. Wykonanie jak ktoś napisał przez wcześniejsze nakłucie i wklejenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 Ale od razu skumał o co "come on"... 8) A gdybym napisał 'wzmocnienie klejenia', to najpierw by się dopytywał, a potem przyszedłby ktoś i powiedział 'nie prościej zastrzały?'... :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sznajdi Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Dziękuję wszystkim za cenne rady i wyjaśnienie pojęć. Mam już zakupiony klej UHUpor, pręty węglowe (1,2mm i 1,5mm) oraz taśmę pakowną bezbarwną. W wolnej chwili mam nadzieję podołać zadaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Kwazio, Należy Ci się "w ucho" Należy propagować właściwe nazewnictwo, ot co... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi