Skocz do zawartości

Dziwne zachowanie helika.


TOMEK.CEKALA
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszy raz mam przyjemność zabawy mini heli i już po kilku lotach zauważyłem że mój nowy nabytek po kilku metrach lotu w przód sam staje w miejscu.Dopiero po cofnięciu drążka i ponownym pchnięć helik znów rusza na przód.Czy to jest normalne zachowanie czy jest z nim coś nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz mam przyjemność zabawy mini heli i już po kilku lotach zauważyłem że mój nowy nabytek po kilku metrach lotu w przód sam staje w miejscu.Dopiero po cofnięciu drążka i ponownym pchnięć helik znów rusza na przód.Czy to jest normalne zachowanie czy jest z nim coś nie tak.

co to za zabawka??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest on czterokanałowy heli z dwoma wirnikami posiada dwa serwa sterujące wychyleniem jednego z wirników a nazwa to F-SERIES F27.Sterowanie to góra,duł na boki,tył przód,obrót prawo lewo posiada również gyro.Na radiu są cyfrowe trymerki na każdy kanał i wyświetlacz LCD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie modele dwu wirnikowe tak się zachowują.

Czyli jak? Że po paru metrach serwo powraca do neutrum i musisz cofnąć drążek i ponownie przesunąc go do przodu, żeby serwo znów sie na chwile wychyliło? Nie wydaje mnie się :crazy:

serwo się nie cofa tylko stabilizator na górnym wirniku (na niego nie mamy wpływu) się poziomu co powoduje zrównanie się ciągów i helik stoi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie do końca prawda.

Owszem, poziomuje się, ale tylko górny wirnik ustawiając go w poziomie, co stabilizuje model.

Ale nie zachodzi żadne zrównanie ciągów. Dolny wirnik jest nadal przechylony pod kątem, względem wirnika górnego i powinien nadal ciągnąć model w przód.

 

Raczej podejrzewam złego ... pilota. :)

 

A konkretnie jego technikę lotu. Śmigłowiec to nie jest samochodzik. Pilot musi aktywnie reagować na zmiany pozycji i stale współpracować z modelem i wykazać się delikatnością.

 

Efekt jak opisany, pojawia się gdy pilot stosuje zbyt duże wychylenia drążków i zbyt gwałtownie wzrasta efekt żyroskopowy górnego wirnika. Wówczas następuje "bujnięcie", które można wziąć za "stawanie w powietrzu".

 

Częste zjawisko w przypadku Lam i podobnych, zmuszanych do akrobatycznego latania.

Przypuszczam, że kolega Tomek, usiłował latać "na szybkość". :P Choć pewnie będzie zaprzeczał... :P

 

Proponuję sprawdzić,, jak się zachowuje model tylko przy minimalnych wychyleniach drążków. Nie więcej niż 50% ich zakresu ruchu. Początkujący piloci mają tendencję do sterowania na zasadzie 0 - MAX. Szczególnie, jeżeli ktoś wcześniej używał tanich nadajniczków nieproporcjonalnych do chińskich zabawek.Trzeba się tego oduczyć.

 

Lama to model powolny i stabilny. Nie lubi przesady. Jej domena to spokojne latanie po kółeczkach, ósemeczkach itp. Bicie rekordów prędkości, zwroty a'la Airwolf, czy powielanie akrobacji z filmików na Youtubie - to coś, czemu się sprzeciwi z całą stanowczością.

 

Precyzja, nie gwałtowność. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Madrian masz absolutną rację :wink: .Polatałem troszkę tym helikiem i jest dokładnie tak jak piszesz.Próbowałem nim latać szybciej a on po prostu szybkości się opiera,jeśli przyspieszam powoli lub modelik leci do przodu na minimalnych wychyleniach drążka objaw zatrzymywania nie występuje :oops:.Po prostu błąd pilota nie maszyny.A co do lipola to idealnie pasuje od Walkera i są one dostępne niemal w każdym sklepie modelarskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam znów pojawił się problem z tym heli.Od wczoraj helik traci dość szybko moc.W pierwszej chwili po naładowaniu się akumulatorka lata pięknie ale już po krótkiej chwili osiada i utrzymuje wysokość jakieś 15cm nad ziemią,na innym aku jest tak samo,co może być tego przyczyną. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierzyłem aku i ma 4,2 v i jest w połowie rozładowany,silniki mierzyłem w ten sposób że miernikiem dotykałem do plusa i obudowy silnika i na jednym silniczku pokazuje mi wartość 29(OM) a na drugim nic nie pokazuje.Pomóżcie bo nie wiem czy dobrze mierze i co znaczą te odczyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.