bubu2 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Ilość ułożonych zwojów stanowi o szybkości obracania się silnika (wyższe kV), ilość drutu w wiązce (sumaryczny przekrój) stanowi o wielkości prądu mogącego płynąć przez silnik (większy przekrój-mniejsza oporność). Jak widzisz, najistotniejsza jest ilość zwojów na zębie, bo ona stanowi o obrotach (istotne w silnikach do modeli latających). A wiec liczymy ilość zwojów, a nie sumaryczną ilość drucików. pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 10 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Ilość ułożonych zwojów stanowi o szybkości obracania się silnika (wyższe kV)Czyli jeżeli podwoił bym ilość zwojów, z 4 dał 8, ale tak jak pisałem wiązki byłyby o 1/2 chudsze (8 zamiast 16), to teoretycznie 2 krotnie wzrosłyby obroty, przy 2 krotnym zwiększeniu oporów (czyli chyba pobór prądu wzrósł by 2 krotnie??). To takie moje "dewagacje", przewinę do tak jak był wcześniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Jeżeli zwiększysz ilość zwojów na zębie, zmniejszysz obroty silnika. Tym większe obroty, im mniej zwojów drutu. To samo sie też stanie, gdy zmniejszysz ilość magnesów-np. zostawisz co drugi. Obroty wzrosną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi