Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na Pałacowej staż rozpoznajemy nie po tym jak kto lata. On, jak i życiorys pewnego modela, 'wypisany jest bliznami sznyt na rękach'... :devil:

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Czy ma znaczenie regulacja silnika czy będzie przednia czy tylnia

Jaki lepiej wybrać?

Czy to stanowi jakiś problem i jakie są bardziej popularne?

Generalnie przednia regulacja to silnik ssany przez wał korbowy , czyli długa droga mieszanki i ograniczone pole przekroju przepływu mieszanki.

Tylna regulacja to silnik ssany dyskiem lub wałem pomocniczym. Czyli krótka droga przepływu i duże przekroje kanałów.

Czyli silnik ssany tyłem to większa moc i obroty. Ale też większe problemy z regulacją silnika.

No chyba, że chodzi o OS-y z tylko z tyłu umiejscowioną iglicą. Te to jak te pierwsze, tylko nieco wygodniej.

Pozdrawiam

Opublikowano

No ja już też mam troche tego na rękach, kilka razy dostało się ze śmigła ,dlatego teraz jak mam wybor to bez wahania biore tylną regulacje :D PZDR

Opublikowano

Nie ma znaczenia dla osiągów, ma znaczenie dla wygody i bezpieczeństwa palców.

W ASP i niektórych OS-ach możesz przełożyć "tylną" na "przednią" w ramach tego, co dostaniesz w pudełku z silnikiem.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Kadłub już odbudowany ale mam parę pytań

1. Czy silnik musi być umieszczony idealnie na środku wręgi czy np może być lekko przesunięty w jedną ze stron

2. Będę montował do mustanga silnik ASP .91 czy silnik musi być zamontowany w pionie tzn cylindrem do góry czy nie ma to znaczenia bo mnie najlepiej pasuje jakby cylinder był na bok wtedy rura wydechowa idzie mi w dół czy takie zamontowanie będzie miało jakieś negatywne skutki w locie

3. Czy ma ktoś zdjęcia instalacji paliwowej do ASP .91

4. Mam silnik ASP 91 do czego służy śruba przy gaźniku i czy nią się coś reguluję jak ją wykręcam to wychodzi przepustnica i nie wiem czy ona coś reguluje czy nie

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Opublikowano

Kadłub już odbudowany ale mam parę pytań

1. Czy silnik musi być umieszczony idealnie na środku wręgi czy np może być lekko przesunięty w jedną ze stron

2. Będę montował do mustanga silnik ASP .91 czy silnik musi być zamontowany w pionie tzn cylindrem do góry czy nie ma to znaczenia bo mnie najlepiej pasuje jakby cylinder był na bok wtedy rura wydechowa idzie mi w dół czy takie zamontowanie będzie miało jakieś negatywne skutki w locie

3. Czy ma ktoś zdjęcia instalacji paliwowej do ASP .91

4. Mam silnik ASP 91 do czego służy śruba przy gaźniku i czy nią się coś reguluję jak ją wykręcam to wychodzi przepustnica i nie wiem czy ona coś reguluje czy nie

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Opublikowano
Kadłub już odbudowany ale mam parę pytań

1. Czy silnik musi być umieszczony idealnie na środku wręgi czy np może być lekko przesunięty w jedną ze stron

2. Będę montował do mustanga silnik ASP .91 czy silnik musi być zamontowany w pionie tzn cylindrem do góry czy nie ma to znaczenia bo mnie najlepiej pasuje jakby cylinder był na bok wtedy rura wydechowa idzie mi w dół czy takie zamontowanie będzie miało jakieś negatywne skutki w locie

3. Czy ma ktoś zdjęcia instalacji paliwowej do ASP .91

4. Mam silnik ASP 91 do czego służy śruba przy gaźniku i czy nią się coś reguluję jak ją wykręcam to wychodzi przepustnica i nie wiem czy ona coś reguluje czy nie

 

Ad.1 oś podłużna silnika nie może trafiać idealnie w środek geometryczny domku silnika , a to ze względu na lekki wykłon ok 2-3 stopnie w lewo (patrząc od strony smigła), czyli oś silnika trafi gdzieś kilka mm obok środka domka

Ad.2 Jesli ASp 91 to raczej cylindrem w dól i tłumikiem w bok , ewentualnie cylindrem w bok i tłumikiem w dół, ale jak sam zobaczysz , w drugim przypadku wymagałoby to duzej ingerencji (wycinanie, przeróbki)w dolną część przedniej części kadłuba, przerarabiałem na swoich mustangach, głupi pomysł niestety. Konstrukcja kadłuba duzo staraciłaby wtedy na sztywności.

Ad3. Instalacja paliwowa w ASP jest typowa, jeśli to dwusuw to nie będziesz miał problemu. Znajdź na forum, było często.

Ad 4 Śruba przy gażniku to iglica do regulacji wysokich obrotów. Niezbędna do uruchomienia i wyregulowania silnika. Na forum jest sporo info o regulacji, w necie są instrukcje fabryczne do ASP. Swoją drogą, najpiew naucz się obsługi silniak i jego regulacji. Bez tego może polecisz ale raczej możesz nie wylądować niestety prawidłowo.

Kłania się wujek Google i opcja szukaj.

Opublikowano
Kadłub już odbudowany ale mam parę pytań

1. Czy silnik musi być umieszczony idealnie na środku wręgi czy np może być lekko przesunięty w jedną ze stron

2. Będę montował do mustanga silnik ASP .91 czy silnik musi być zamontowany w pionie tzn cylindrem do góry czy nie ma to znaczenia bo mnie najlepiej pasuje jakby cylinder był na bok wtedy rura wydechowa idzie mi w dół czy takie zamontowanie będzie miało jakieś negatywne skutki w locie

3. Czy ma ktoś zdjęcia instalacji paliwowej do ASP .91

4. Mam silnik ASP 91 do czego służy śruba przy gaźniku i czy nią się coś reguluję jak ją wykręcam to wychodzi przepustnica i nie wiem czy ona coś reguluje czy nie

 

Ad.1 oś podłużna silnika nie może trafiać idealnie w środek geometryczny domku silnika , a to ze względu na lekki wykłon ok 2-3 stopnie w lewo (patrząc od strony smigła), czyli oś silnika trafi gdzieś kilka mm obok środka domka

Ad.2 Jesli ASp 91 to raczej cylindrem w dól i tłumikiem w bok , ewentualnie cylindrem w bok i tłumikiem w dół, ale jak sam zobaczysz , w drugim przypadku wymagałoby to duzej ingerencji (wycinanie, przeróbki)w dolną część przedniej części kadłuba, przerarabiałem na swoich mustangach, głupi pomysł niestety. Konstrukcja kadłuba duzo staraciłaby wtedy na sztywności.

Ad3. Instalacja paliwowa w ASP jest typowa, jeśli to dwusuw to nie będziesz miał problemu. Znajdź na forum, było często.

Ad 4 Śruba przy gażniku to iglica do regulacji wysokich obrotów. Niezbędna do uruchomienia i wyregulowania silnika. Na forum jest sporo info o regulacji, w necie są instrukcje fabryczne do ASP. Swoją drogą, najpiew naucz się obsługi silniak i jego regulacji. Bez tego może polecisz ale raczej możesz nie wylądować niestety prawidłowo.

Kłania się wujek Google i opcja szukaj.

Opublikowano

Nie, nie reguluje się tej śrubki raczej, bo nie ma wpływu na skład mieszanki a tylko ogranicza zakres ruchu podłuznego wałka . Śrubka ta ma byc wkręcona tak aby w skrajnym położeniu dźwigni gazu przepustnica była całkowicie otwarta

Opublikowano

Nie, nie reguluje się tej śrubki raczej, bo nie ma wpływu na skład mieszanki a tylko ogranicza zakres ruchu podłuznego wałka . Śrubka ta ma byc wkręcona tak aby w skrajnym położeniu dźwigni gazu przepustnica była całkowicie otwarta

Opublikowano

jedo zdjęcie jes w mojej galerii użytkownika, możesz podejrzeć. Niestety teraz wymieniam folie na kadłubie także mustang jest rozmontowany.

Opublikowano

jedo zdjęcie jes w mojej galerii użytkownika, możesz podejrzeć. Niestety teraz wymieniam folie na kadłubie także mustang jest rozmontowany.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.