Kwazio Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 Na Pałacowej staż rozpoznajemy nie po tym jak kto lata. On, jak i życiorys pewnego modela, 'wypisany jest bliznami sznyt na rękach'... :devil:
wapniak Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 Czy ma znaczenie regulacja silnika czy będzie przednia czy tylnia Jaki lepiej wybrać? Czy to stanowi jakiś problem i jakie są bardziej popularne? Generalnie przednia regulacja to silnik ssany przez wał korbowy , czyli długa droga mieszanki i ograniczone pole przekroju przepływu mieszanki. Tylna regulacja to silnik ssany dyskiem lub wałem pomocniczym. Czyli krótka droga przepływu i duże przekroje kanałów. Czyli silnik ssany tyłem to większa moc i obroty. Ale też większe problemy z regulacją silnika. No chyba, że chodzi o OS-y z tylko z tyłu umiejscowioną iglicą. Te to jak te pierwsze, tylko nieco wygodniej. Pozdrawiam
Johny88 Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 No ja już też mam troche tego na rękach, kilka razy dostało się ze śmigła ,dlatego teraz jak mam wybor to bez wahania biore tylną regulacje PZDR
mkrawcz1 Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 przednia regulacja to silnik ssany przez wał korbowyTu chodzi o regulację, a Ty piszesz chyba o zasilaniu :-)
lisartur Opublikowano 8 Lutego 2012 Autor Opublikowano 8 Lutego 2012 To w końcu ma znaczenie czy nie Bo piszecie że tylna regulacja ma większą moc czy to prawda ?
mkrawcz1 Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 Nie ma znaczenia dla osiągów, ma znaczenie dla wygody i bezpieczeństwa palców. W ASP i niektórych OS-ach możesz przełożyć "tylną" na "przednią" w ramach tego, co dostaniesz w pudełku z silnikiem.
lisartur Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Opublikowano 1 Marca 2012 Kadłub już odbudowany ale mam parę pytań 1. Czy silnik musi być umieszczony idealnie na środku wręgi czy np może być lekko przesunięty w jedną ze stron 2. Będę montował do mustanga silnik ASP .91 czy silnik musi być zamontowany w pionie tzn cylindrem do góry czy nie ma to znaczenia bo mnie najlepiej pasuje jakby cylinder był na bok wtedy rura wydechowa idzie mi w dół czy takie zamontowanie będzie miało jakieś negatywne skutki w locie 3. Czy ma ktoś zdjęcia instalacji paliwowej do ASP .91 4. Mam silnik ASP 91 do czego służy śruba przy gaźniku i czy nią się coś reguluję jak ją wykręcam to wychodzi przepustnica i nie wiem czy ona coś reguluje czy nie
lisartur Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Opublikowano 1 Marca 2012 Kadłub już odbudowany ale mam parę pytań 1. Czy silnik musi być umieszczony idealnie na środku wręgi czy np może być lekko przesunięty w jedną ze stron 2. Będę montował do mustanga silnik ASP .91 czy silnik musi być zamontowany w pionie tzn cylindrem do góry czy nie ma to znaczenia bo mnie najlepiej pasuje jakby cylinder był na bok wtedy rura wydechowa idzie mi w dół czy takie zamontowanie będzie miało jakieś negatywne skutki w locie 3. Czy ma ktoś zdjęcia instalacji paliwowej do ASP .91 4. Mam silnik ASP 91 do czego służy śruba przy gaźniku i czy nią się coś reguluję jak ją wykręcam to wychodzi przepustnica i nie wiem czy ona coś reguluje czy nie
pietka Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Kadłub już odbudowany ale mam parę pytań1. Czy silnik musi być umieszczony idealnie na środku wręgi czy np może być lekko przesunięty w jedną ze stron 2. Będę montował do mustanga silnik ASP .91 czy silnik musi być zamontowany w pionie tzn cylindrem do góry czy nie ma to znaczenia bo mnie najlepiej pasuje jakby cylinder był na bok wtedy rura wydechowa idzie mi w dół czy takie zamontowanie będzie miało jakieś negatywne skutki w locie 3. Czy ma ktoś zdjęcia instalacji paliwowej do ASP .91 4. Mam silnik ASP 91 do czego służy śruba przy gaźniku i czy nią się coś reguluję jak ją wykręcam to wychodzi przepustnica i nie wiem czy ona coś reguluje czy nie Ad.1 oś podłużna silnika nie może trafiać idealnie w środek geometryczny domku silnika , a to ze względu na lekki wykłon ok 2-3 stopnie w lewo (patrząc od strony smigła), czyli oś silnika trafi gdzieś kilka mm obok środka domka Ad.2 Jesli ASp 91 to raczej cylindrem w dól i tłumikiem w bok , ewentualnie cylindrem w bok i tłumikiem w dół, ale jak sam zobaczysz , w drugim przypadku wymagałoby to duzej ingerencji (wycinanie, przeróbki)w dolną część przedniej części kadłuba, przerarabiałem na swoich mustangach, głupi pomysł niestety. Konstrukcja kadłuba duzo staraciłaby wtedy na sztywności. Ad3. Instalacja paliwowa w ASP jest typowa, jeśli to dwusuw to nie będziesz miał problemu. Znajdź na forum, było często. Ad 4 Śruba przy gażniku to iglica do regulacji wysokich obrotów. Niezbędna do uruchomienia i wyregulowania silnika. Na forum jest sporo info o regulacji, w necie są instrukcje fabryczne do ASP. Swoją drogą, najpiew naucz się obsługi silniak i jego regulacji. Bez tego może polecisz ale raczej możesz nie wylądować niestety prawidłowo. Kłania się wujek Google i opcja szukaj.
pietka Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Kadłub już odbudowany ale mam parę pytań1. Czy silnik musi być umieszczony idealnie na środku wręgi czy np może być lekko przesunięty w jedną ze stron 2. Będę montował do mustanga silnik ASP .91 czy silnik musi być zamontowany w pionie tzn cylindrem do góry czy nie ma to znaczenia bo mnie najlepiej pasuje jakby cylinder był na bok wtedy rura wydechowa idzie mi w dół czy takie zamontowanie będzie miało jakieś negatywne skutki w locie 3. Czy ma ktoś zdjęcia instalacji paliwowej do ASP .91 4. Mam silnik ASP 91 do czego służy śruba przy gaźniku i czy nią się coś reguluję jak ją wykręcam to wychodzi przepustnica i nie wiem czy ona coś reguluje czy nie Ad.1 oś podłużna silnika nie może trafiać idealnie w środek geometryczny domku silnika , a to ze względu na lekki wykłon ok 2-3 stopnie w lewo (patrząc od strony smigła), czyli oś silnika trafi gdzieś kilka mm obok środka domka Ad.2 Jesli ASp 91 to raczej cylindrem w dól i tłumikiem w bok , ewentualnie cylindrem w bok i tłumikiem w dół, ale jak sam zobaczysz , w drugim przypadku wymagałoby to duzej ingerencji (wycinanie, przeróbki)w dolną część przedniej części kadłuba, przerarabiałem na swoich mustangach, głupi pomysł niestety. Konstrukcja kadłuba duzo staraciłaby wtedy na sztywności. Ad3. Instalacja paliwowa w ASP jest typowa, jeśli to dwusuw to nie będziesz miał problemu. Znajdź na forum, było często. Ad 4 Śruba przy gażniku to iglica do regulacji wysokich obrotów. Niezbędna do uruchomienia i wyregulowania silnika. Na forum jest sporo info o regulacji, w necie są instrukcje fabryczne do ASP. Swoją drogą, najpiew naucz się obsługi silniak i jego regulacji. Bez tego może polecisz ale raczej możesz nie wylądować niestety prawidłowo. Kłania się wujek Google i opcja szukaj.
lisartur Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Opublikowano 1 Marca 2012 Chodziło mi o tę śrubkę zaznaczoną w kółku ja mam ją wkręconą do końca Czy nią się coś reguluje?
lisartur Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Opublikowano 1 Marca 2012 Chodziło mi o tę śrubkę zaznaczoną w kółku ja mam ją wkręconą do końca Czy nią się coś reguluje?
pietka Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Nie, nie reguluje się tej śrubki raczej, bo nie ma wpływu na skład mieszanki a tylko ogranicza zakres ruchu podłuznego wałka . Śrubka ta ma byc wkręcona tak aby w skrajnym położeniu dźwigni gazu przepustnica była całkowicie otwarta
pietka Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Nie, nie reguluje się tej śrubki raczej, bo nie ma wpływu na skład mieszanki a tylko ogranicza zakres ruchu podłuznego wałka . Śrubka ta ma byc wkręcona tak aby w skrajnym położeniu dźwigni gazu przepustnica była całkowicie otwarta
lisartur Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Opublikowano 1 Marca 2012 A masz gdzieś fotki tego mustanga z silnikiem ASP?
lisartur Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Opublikowano 1 Marca 2012 A masz gdzieś fotki tego mustanga z silnikiem ASP?
pietka Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 jedo zdjęcie jes w mojej galerii użytkownika, możesz podejrzeć. Niestety teraz wymieniam folie na kadłubie także mustang jest rozmontowany.
pietka Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 jedo zdjęcie jes w mojej galerii użytkownika, możesz podejrzeć. Niestety teraz wymieniam folie na kadłubie także mustang jest rozmontowany.
lisartur Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Opublikowano 2 Marca 2012 Na jakim silniku latasz w tym swoim mustangu?
lisartur Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Opublikowano 2 Marca 2012 Na jakim silniku latasz w tym swoim mustangu?
Rekomendowane odpowiedzi