BoNzo Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Witam wszystkich serdecznie po zimowej przerwie, sezon już powoli przed nami trzeba szykować nowe modele. Wymarzył mi się taki o to model z HK http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17674__Super_Cub_EP_1870mm_Balsa_Ply_ARF_DE_Warehouse_.html Moje pytania: 1) Czy ma to sens zrobienie go jako model o napędzie żarowym? Marzy mi się model wolno latający, dający frajdę przez same podziwianie go w locie. Taki model na odprężenie po walce z modelami 3D i nieszczęsnym moim śmigłowcem. Czy ta konstrukcja wytrzyma taki silnik? 2)Jeżeli odpowiemy sobie twierdząco na powyższe pytanie to jaki silnik byśmy w nim zastosowali, 5 ccm będzie za mało czy 8 ccm nie będzie za ciężki? 3) Jak już będzie w moich rękach przyjdzie czas na zmianę podwozia bo widać ze to fabryczne długo nie wytrzyma. 4)Jeżeli ktoś ma lepszą propozycje albo widział coś podobnego też proszę o info. Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 W rcikar (sklep w suchym lesie niedaleko poznania) jest piper cub 180 cm rozpietosci niska cena model dobrze lata tylko podwozie przyda sie lutowac zamiast zacisków z blachy stalowej. Skrzydła dzielone. U mnie lata na 6.5cm ale spokojnie mozna zalozyc 8-10ccm 2t. Przy 6.5ccm nie ma zapasu. Silnik to także z ikara firmy kyosho. Tani i calkiem ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dlmtb Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Witam wszystkich serdecznie po zimowej przerwie, sezon już powoli przed nami trzeba szykować nowe modele. Wymarzył mi się taki o to model z HK http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17674__Super_Cub_EP_1870mm_Balsa_Ply_ARF_DE_Warehouse_.html Moje pytania: 1) Czy ma to sens zrobienie go jako model o napędzie żarowym? Marzy mi się model wolno latający, dający frajdę przez same podziwianie go w locie. Taki model na odprężenie po walce z modelami 3D i nieszczęsnym moim śmigłowcem. Czy ta konstrukcja wytrzyma taki silnik? 2)Jeżeli odpowiemy sobie twierdząco na powyższe pytanie to jaki silnik byśmy w nim zastosowali, 5 ccm będzie za mało czy 8 ccm nie będzie za ciężki? 3) Jak już będzie w moich rękach przyjdzie czas na zmianę podwozia bo widać ze to fabryczne długo nie wytrzyma. 4)Jeżeli ktoś ma lepszą propozycje albo widział coś podobnego też proszę o info. Marcin Obawiam się, że ta wersja jest przeznaczona pod silnik elektryczny. To znaczy, że firewall jest a właściwie go nie ma. Jest tylko wręga, do której przyklejony jest cokolik pod silnik elektryczny. Znaczy to, że trzeba by wzmocnić ten element lub go zastąpić. Kolejna obawa to zbyt mała odległość od tego niby firewall do końca maski. Raczej nie zmieści się tu żaden silnik spalinowy. Jeżeli Piper na żarówkę i z HK to raczej ten http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15611__Piper_L_4_Grasshopper_2350mm_ARF_.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BoNzo Opublikowano 14 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 Wręga nie będzie żadnym problemem, 30 min roboty, zakładamy że mam gotową wręgę o odpowiedniej długości Wydaje mi się że wystarczy usunąć to co jest pod silnik elektryczny i od frontu dodać sklejkę o profilu kadłuba, powinno być wystarczająco miejsca na silnik spalinowy. O.S. MAX - 55 (waga 410g)powinien się zmieścić mnie martwi waga o ile wzrośnie przy silniku spalinowym. W opisie jest że gotowy do lotu z silnikiem elektrycznym ma około 2100g Silnik elektryczny do niego waży około 180g, pakiet 260g co daje nam 440g Silnik spalinowy plus 250 paliwa da nam około 670g różnica 220 gram przy tej rozpiętości chyba prawie nie zauważalna?? (nie liczę ECU, bo waży prawie tyle co pusty zbiornik paliwa) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dlmtb Opublikowano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 Jeżeli uważasz że silnik ci się zmieści to waga modelu większa o 220g nie powinna robić większej różnicy. Co do silnika to znacznie bardziej skalowo brzmiący będzie ten http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8985__ASP_FS61AR_Four_Stroke_Glow_Engine_.html waga tylko nieznacznie większa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 A ten silnik pieknie chodzi. Czystą przyjemność w eksploatacji. A dźwięk mmm... Bajka! Żadnych problemów z ustawieniem, paliwo z 10% nitro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi