Skocz do zawartości

Piękny Super Cub EP 1870mm od HK jako spalina


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie po zimowej przerwie, sezon już powoli przed nami trzeba szykować nowe modele.

 

Wymarzył mi się taki o to model z HK

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17674__Super_Cub_EP_1870mm_Balsa_Ply_ARF_DE_Warehouse_.html

 

Moje pytania:

1) Czy ma to sens zrobienie go jako model o napędzie żarowym?

Marzy mi się model wolno latający, dający frajdę przez same podziwianie go w locie. Taki model na odprężenie po walce z modelami 3D i nieszczęsnym moim śmigłowcem.

Czy ta konstrukcja wytrzyma taki silnik?

2)Jeżeli odpowiemy sobie twierdząco na powyższe pytanie to jaki silnik byśmy w nim zastosowali, 5 ccm będzie za mało czy 8 ccm nie będzie za ciężki?

3) Jak już będzie w moich rękach przyjdzie czas na zmianę podwozia bo widać ze to fabryczne długo nie wytrzyma.

4)Jeżeli ktoś ma lepszą propozycje albo widział coś podobnego też proszę o info.

 

Marcin

Opublikowano

W rcikar (sklep w suchym lesie niedaleko poznania) jest piper cub 180 cm rozpietosci niska cena model dobrze lata tylko podwozie przyda sie lutowac zamiast zacisków z blachy stalowej. Skrzydła dzielone. U mnie lata na 6.5cm ale spokojnie mozna zalozyc 8-10ccm 2t. Przy 6.5ccm nie ma zapasu. Silnik to także z ikara firmy kyosho. Tani i calkiem ok.

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie po zimowej przerwie, sezon już powoli przed nami trzeba szykować nowe modele.

 

Wymarzył mi się taki o to model z HK

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17674__Super_Cub_EP_1870mm_Balsa_Ply_ARF_DE_Warehouse_.html

 

Moje pytania:

1) Czy ma to sens zrobienie go jako model o napędzie żarowym?

Marzy mi się model wolno latający, dający frajdę przez same podziwianie go w locie. Taki model na odprężenie po walce z modelami 3D i nieszczęsnym moim śmigłowcem.

Czy ta konstrukcja wytrzyma taki silnik?

2)Jeżeli odpowiemy sobie twierdząco na powyższe pytanie to jaki silnik byśmy w nim zastosowali, 5 ccm będzie za mało czy 8 ccm nie będzie za ciężki?

3) Jak już będzie w moich rękach przyjdzie czas na zmianę podwozia bo widać ze to fabryczne długo nie wytrzyma.

4)Jeżeli ktoś ma lepszą propozycje albo widział coś podobnego też proszę o info.

 

Marcin

Obawiam się, że ta wersja jest przeznaczona pod silnik elektryczny. To znaczy, że firewall jest a właściwie go nie ma. Jest tylko wręga, do której przyklejony jest cokolik pod silnik elektryczny. Znaczy to, że trzeba by wzmocnić ten element lub go zastąpić. Kolejna obawa to zbyt mała odległość od tego niby firewall do końca maski. Raczej nie zmieści się tu żaden silnik spalinowy.

Jeżeli Piper na żarówkę i z HK to raczej ten http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15611__Piper_L_4_Grasshopper_2350mm_ARF_.html

Opublikowano

Wręga nie będzie żadnym problemem, 30 min roboty, zakładamy że mam gotową wręgę o odpowiedniej długości Wydaje mi się że wystarczy usunąć to co jest pod silnik elektryczny i od frontu dodać sklejkę o profilu kadłuba, powinno być wystarczająco miejsca na silnik spalinowy. O.S. MAX - 55 (waga 410g)powinien się zmieścić mnie martwi waga o ile wzrośnie przy silniku spalinowym. W opisie jest że gotowy do lotu z silnikiem elektrycznym ma około 2100g

Silnik elektryczny do niego waży około 180g, pakiet 260g co daje nam 440g

Silnik spalinowy plus 250 paliwa da nam około 670g

różnica 220 gram przy tej rozpiętości chyba prawie nie zauważalna??

(nie liczę ECU, bo waży prawie tyle co pusty zbiornik paliwa)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.