wiatrak Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Jednak na razie będą skrzydła depronowe kryte papierem(właśnie wykańczam) lecz bez lotek. A jak skończą swój żywot to Wicherek dostanie "normalne" skrzydełka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolek Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Nie kryj papierem, taśma pakowa i do góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolek Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Nie kryj papierem, taśma pakowa i do góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Jednak na razie będą skrzydła depronowe kryte papierem(właśnie wykańczam) wiatrak je już wykańcza, więc zmiana pokrycia na taśmę pakową chyba raczej już odpada. Papier jest dobrym rozwiązaniem, o ile jest dobrze położony :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Jednak na razie będą skrzydła depronowe kryte papierem(właśnie wykańczam) wiatrak je już wykańcza, więc zmiana pokrycia na taśmę pakową chyba raczej już odpada. Papier jest dobrym rozwiązaniem, o ile jest dobrze położony :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolek Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Jak ktoś chce malować depron na połysk, to może, ale ani to wygodne, ani proste, podczas schniecia sie napreza i może powodować zwichrzenia.. Taśma trzyma wszystko razem i nie rozerwie sie jak papier, nie rzadko ratując model, bo zrobi sie wgniot, a najwyżej małe pekniecia do podklejenia od 2 str Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolek Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Jak ktoś chce malować depron na połysk, to może, ale ani to wygodne, ani proste, podczas schniecia sie napreza i może powodować zwichrzenia.. Taśma trzyma wszystko razem i nie rozerwie sie jak papier, nie rzadko ratując model, bo zrobi sie wgniot, a najwyżej małe pekniecia do podklejenia od 2 str Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatrak Opublikowano 3 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Nie chcę malować depronu na połysk tylko usztywnić i wzmocnić łączenie skrzydeł ze sobą (taśmą tego nie zrobię) i wzmocnić krawędż natarcia. Od tego skrzydło mi się nie zwichruje a będzie odporne na otarcia o "krzaki i badyle" :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatrak Opublikowano 3 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Nie chcę malować depronu na połysk tylko usztywnić i wzmocnić łączenie skrzydeł ze sobą (taśmą tego nie zrobię) i wzmocnić krawędż natarcia. Od tego skrzydło mi się nie zwichruje a będzie odporne na otarcia o "krzaki i badyle" :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatrak Opublikowano 8 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 Witam po przerwie! Silnik prawie dotarty i chodzi już elegancko. Dziś pod wieczór jeśli pogoda pozwoli będzie oblot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatrak Opublikowano 9 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Oblot się odbył. Co prawda krótki, bo tylko 2 loty po około 2 minuty, lecz dały dużo. Do poprawek będzie: - małe zwiększenie wychyleń steru wysokości - założenie przedłużki na tłumik, bo model po chwili pracy silnika był cały w oleju - przymocowanie ciężarka na przód - zamiana śmigła na coś w stylu 7X2 Wrażenia: Po odpaleniu silnika model na pełnym gazie poszedł w górę i w ciągu paru sekund osiągnął taką wysokość, że musiałem szybko wyłączyć silnik, żeby nie stracić modelu z oczu :shock: . Potem bardzo długie i powolne szybowanie do ziemi, lecz odrobinę tak na płasko i z za małą prędkością, żebym się "czuł bezpiecznie". Jednak wbrew moim obawom modelik spokojnie osiadł na trawce i postanowiłem spróbować jeszcze raz. Silnik wyregulowany na jak najmniejsze stabilne obroty i jazda! Wicherek ciągnie w górę dalej! :evil: Mimo małego gazu bałem się, że zgubię skrzydła i będzie :ass: . Znowu wyłączenie silnika i opadanie na ziemię. Model cały śliski i brudny, lecz cały Waga RTF - Około 380g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Gratuluje oblotu. U mnie silne zadzieranie powodował brak dolnej owiewki silnika, u ciebie kąt firewalla jest taki że może to mieć wpływ...Pozatym tak jak piszesz doważ jeszcze na nos i powinno być dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatrak Opublikowano 9 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Tylko jak zmniejszyć moc silnika uzyskując również stabilne "idle" ? (nie pamiętam jakie jest polskie określenie) bo w tym problem. Chodzi albo na dość wysokich obrotach albo wcale :x . Może większe śmigło? albo cięższe? Jak na razie to po prostu silnik jest za mocny. Skłon silnika - 5* Wykłon - 2* Aktualne śmigło - 6X4 APC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Wniosek za masz źle wyregulowany silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Nie przesadzaj z tą mocą bo ja latam na śmigle 8x4 i do 3/4 przepustnicy lata sie w miarę spokojnie dopiero powyżej zaczyna się wariactwo... czy w gaźniku masz jeszcze dodatkową śrubę do wolnych obrotów? Lataj na dedykowanym smigle jak sie tak bardzo boisz to zmniejsz otwarcie przepustnicy do 3/4. Teraz musisz go doważyć lub zwiekszyć skłon i zmusić go do poziomego lotu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristoff Opublikowano 10 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2012 Capriman o jakiej owiewce mówisz ? Czy masz na myśli owiewkę silnika ? To naprawdę może mieć wpływ na zadzieranie nosa w górę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatrak Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Już wiem co było przyczyną złego zachowania silnika: totalnie beznadziejne świece. Pan Wojtek z rc matsu pomógł mi wyregulować silnik i wystawił trafną diagnozę- na wpół spalona świeca. Gdy kupiłem nową okazało się, że silnik może pracować nawet na tak wolnych obrotach, że widać śmigło. Niestety przy drugiej próbie popracował ze 30 sekund a potem zgasł i więcej nie udało mi się go już odpalić. Po prostu nowa świeca z "ciepłej" stała się "super zimna" chociaż działa. Zrobiłem więc tak: Do mojego COXa wkręciłem głowicę ze świecą od waspa, bo i tak pracuje na pełnych obrotach, a w głowicy z COXa mam zamiar zrobić dziurę, nagwintować i wkręcić świecę OS A3. Może pamiętacie mój temat w którym pytałem czy ktoś by mi nagwintował mojego starego samozapłona a teraz po prostu piszę, że "sam sobie" nagwintuję. Otóż po prostu przegapiłem fakt, że mój wujek ma cały park maszynowy i robi części do prawdziwych samolotów. No więc obiecał mi to zrobić, a jak już będzie silnik to również będą dalsze relacje z moich perypetii z Wicherkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Wpadnij do mnie.kolega przyniósł mi wkładki ze świecami.Może zapasują do Waspa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatrak Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 A może byśmy się spotkali w następną sobotę na Czyżynach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi