wiatrak Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Opublikowano 2 Marca 2012 Jednak na razie będą skrzydła depronowe kryte papierem(właśnie wykańczam) lecz bez lotek. A jak skończą swój żywot to Wicherek dostanie "normalne" skrzydełka.
Karolek Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Nie kryj papierem, taśma pakowa i do góry
Karolek Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Nie kryj papierem, taśma pakowa i do góry
marcel_Kaszëbë Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Jednak na razie będą skrzydła depronowe kryte papierem(właśnie wykańczam) wiatrak je już wykańcza, więc zmiana pokrycia na taśmę pakową chyba raczej już odpada. Papier jest dobrym rozwiązaniem, o ile jest dobrze położony :twisted:
marcel_Kaszëbë Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Jednak na razie będą skrzydła depronowe kryte papierem(właśnie wykańczam) wiatrak je już wykańcza, więc zmiana pokrycia na taśmę pakową chyba raczej już odpada. Papier jest dobrym rozwiązaniem, o ile jest dobrze położony :twisted:
Karolek Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Jak ktoś chce malować depron na połysk, to może, ale ani to wygodne, ani proste, podczas schniecia sie napreza i może powodować zwichrzenia.. Taśma trzyma wszystko razem i nie rozerwie sie jak papier, nie rzadko ratując model, bo zrobi sie wgniot, a najwyżej małe pekniecia do podklejenia od 2 str
Karolek Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Jak ktoś chce malować depron na połysk, to może, ale ani to wygodne, ani proste, podczas schniecia sie napreza i może powodować zwichrzenia.. Taśma trzyma wszystko razem i nie rozerwie sie jak papier, nie rzadko ratując model, bo zrobi sie wgniot, a najwyżej małe pekniecia do podklejenia od 2 str
wiatrak Opublikowano 3 Marca 2012 Autor Opublikowano 3 Marca 2012 Nie chcę malować depronu na połysk tylko usztywnić i wzmocnić łączenie skrzydeł ze sobą (taśmą tego nie zrobię) i wzmocnić krawędż natarcia. Od tego skrzydło mi się nie zwichruje a będzie odporne na otarcia o "krzaki i badyle" :wink:
wiatrak Opublikowano 3 Marca 2012 Autor Opublikowano 3 Marca 2012 Nie chcę malować depronu na połysk tylko usztywnić i wzmocnić łączenie skrzydeł ze sobą (taśmą tego nie zrobię) i wzmocnić krawędż natarcia. Od tego skrzydło mi się nie zwichruje a będzie odporne na otarcia o "krzaki i badyle" :wink:
wiatrak Opublikowano 8 Marca 2012 Autor Opublikowano 8 Marca 2012 Witam po przerwie! Silnik prawie dotarty i chodzi już elegancko. Dziś pod wieczór jeśli pogoda pozwoli będzie oblot.
wiatrak Opublikowano 9 Marca 2012 Autor Opublikowano 9 Marca 2012 Oblot się odbył. Co prawda krótki, bo tylko 2 loty po około 2 minuty, lecz dały dużo. Do poprawek będzie: - małe zwiększenie wychyleń steru wysokości - założenie przedłużki na tłumik, bo model po chwili pracy silnika był cały w oleju - przymocowanie ciężarka na przód - zamiana śmigła na coś w stylu 7X2 Wrażenia: Po odpaleniu silnika model na pełnym gazie poszedł w górę i w ciągu paru sekund osiągnął taką wysokość, że musiałem szybko wyłączyć silnik, żeby nie stracić modelu z oczu :shock: . Potem bardzo długie i powolne szybowanie do ziemi, lecz odrobinę tak na płasko i z za małą prędkością, żebym się "czuł bezpiecznie". Jednak wbrew moim obawom modelik spokojnie osiadł na trawce i postanowiłem spróbować jeszcze raz. Silnik wyregulowany na jak najmniejsze stabilne obroty i jazda! Wicherek ciągnie w górę dalej! :evil: Mimo małego gazu bałem się, że zgubię skrzydła i będzie :ass: . Znowu wyłączenie silnika i opadanie na ziemię. Model cały śliski i brudny, lecz cały Waga RTF - Około 380g
Capriman Opublikowano 9 Marca 2012 Opublikowano 9 Marca 2012 Gratuluje oblotu. U mnie silne zadzieranie powodował brak dolnej owiewki silnika, u ciebie kąt firewalla jest taki że może to mieć wpływ...Pozatym tak jak piszesz doważ jeszcze na nos i powinno być dobrze
wiatrak Opublikowano 9 Marca 2012 Autor Opublikowano 9 Marca 2012 Tylko jak zmniejszyć moc silnika uzyskując również stabilne "idle" ? (nie pamiętam jakie jest polskie określenie) bo w tym problem. Chodzi albo na dość wysokich obrotach albo wcale :x . Może większe śmigło? albo cięższe? Jak na razie to po prostu silnik jest za mocny. Skłon silnika - 5* Wykłon - 2* Aktualne śmigło - 6X4 APC
Capriman Opublikowano 9 Marca 2012 Opublikowano 9 Marca 2012 Nie przesadzaj z tą mocą bo ja latam na śmigle 8x4 i do 3/4 przepustnicy lata sie w miarę spokojnie dopiero powyżej zaczyna się wariactwo... czy w gaźniku masz jeszcze dodatkową śrubę do wolnych obrotów? Lataj na dedykowanym smigle jak sie tak bardzo boisz to zmniejsz otwarcie przepustnicy do 3/4. Teraz musisz go doważyć lub zwiekszyć skłon i zmusić go do poziomego lotu....
Kristoff Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 Capriman o jakiej owiewce mówisz ? Czy masz na myśli owiewkę silnika ? To naprawdę może mieć wpływ na zadzieranie nosa w górę ?
wiatrak Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Już wiem co było przyczyną złego zachowania silnika: totalnie beznadziejne świece. Pan Wojtek z rc matsu pomógł mi wyregulować silnik i wystawił trafną diagnozę- na wpół spalona świeca. Gdy kupiłem nową okazało się, że silnik może pracować nawet na tak wolnych obrotach, że widać śmigło. Niestety przy drugiej próbie popracował ze 30 sekund a potem zgasł i więcej nie udało mi się go już odpalić. Po prostu nowa świeca z "ciepłej" stała się "super zimna" chociaż działa. Zrobiłem więc tak: Do mojego COXa wkręciłem głowicę ze świecą od waspa, bo i tak pracuje na pełnych obrotach, a w głowicy z COXa mam zamiar zrobić dziurę, nagwintować i wkręcić świecę OS A3. Może pamiętacie mój temat w którym pytałem czy ktoś by mi nagwintował mojego starego samozapłona a teraz po prostu piszę, że "sam sobie" nagwintuję. Otóż po prostu przegapiłem fakt, że mój wujek ma cały park maszynowy i robi części do prawdziwych samolotów. No więc obiecał mi to zrobić, a jak już będzie silnik to również będą dalsze relacje z moich perypetii z Wicherkiem.
f-150 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Wpadnij do mnie.kolega przyniósł mi wkładki ze świecami.Może zapasują do Waspa
wiatrak Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2012 A może byśmy się spotkali w następną sobotę na Czyżynach?
Rekomendowane odpowiedzi