Skocz do zawartości

PIPER J3 1/5 SPALINOWY ORAZ RWD 5 ELEKTRYCZNY


Piotr_Sm

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 288
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja tam czekam na fotki, sam zbudowałem wicherka deprono-sapalinowego i lata do dziś. Silnik dał bym 2,5 zeby jakoś to latało..Pomyśl też o wzmocnieniu kadłuba listewkami, najlepiej jak byś dał wzdłuż przynajmniej 2 listewki żeby wręga miała się czego trzymać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jak chce się latać i jaki ma być model. Albo latający 10 km/h, o wadze 350g z coxem, albo tak jak Twój Wicherek- cięższy, raczej bardzo szybki i zwrotny, z mocnym silnikiem i solidnie wzmocnionym kadłubem. Tutaj trzeba wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Ponownie,

 

Obiecane zdjęcia RWD 5: Zdjęcia

 

Model już ukończony, brakuje tej wręgi silnikowej i wzmocnień kadłuba które trzeba zastosować z powodu zmiany planów z elektryka na spalinowy.

Już wszystko przygotowane pod oklejanie modelu a później malowania.

Początkowo miał być nie oklejany ani nie malowany ale muszę go zabezpieczyć przd paliwem.

 

 

Na razie tyle, jak coś zrobię to zamieszczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Bardzo! Zaplanowałem, że oblecę go we ferie, do 3 tygodni muszę się wyrobić!

 

Póki co czekam na przesyłkę z aparaturą.

 

Wrócić chciałbym do tematu związanego z silnikiem.

Właściwie do wyboru mam dwa silniki.

 

ASP 1ccm 0,27KM

ASP 1,5ccm 0,47KM ( nie za bardzo podoba mi się w tym ten tłumik na dół )

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1569

 

Rożnica w wadze tych silników to 100g a to dla rwd moim zdaniem ma znaczenie.

Więc ja bardziej skłaniam się do tego 1ccm tylko czy na pewno poradzi sobie z rwd 5

Zamierzam osiągnąć taki cel aby rwd nie latał szybko i nerwowo.

Ma być powolny i przewidywalny.

 

Trzeba się na coś zdecydować, czasu mało!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również brałbym ten Wasp tylko nie wiem właśnie jak z kapryśnością i jakością wykonania tego silniczka, bo opinie są różne. Horneta widziałem na żywo. Ciężki, toporny i ma dziwny tłumik- raczej się nie nadaje. Twój RWD wygląda całkiem całkiem, tylko trochę przeszlifuj kadłub na rogach i będzie git. Ogólnie moje zdanie jest takie, że jak chcesz mieć maleńką spalinę to najlepiej Cox :wink:

 

PS. koniecznie podaj wagę całego płatowca. To wiele pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz filmik jak to robią profesjonaliści :mrgreen:

Tak szczególnie odpalając w drugą stronę.

Poza tym Cox nie nadaje się do RC ,ponieważ nie posiada regulowanej przepustnicy,no chyba że ktoś lubi latać na pełnym gazie.

Miałem WASP'a.Nie było z nim problemu,wymagał paliwa min.16% i mocnego uderzenia w śmigło.Jedyna wada to mocowanie tłumika na drucie sprężynowym powoduje iż połączenie nie jest szczelne.Nadaje się do modeli do max 750g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1,5 to minimum do rwd, jak ty chcesz go papierem oklejać i malować to waga wszystkiego może dojść do 1kg spokojnie. Ja osobiście dał bym 2,5 ccm, ale rób jak chcesz.

 

Zobacz jaki silnik jest w trenerku 1,3....

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1306

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F-150 nie masz racji... zajrzyj na stronę. są tam wersje RC z dławikami wlotu powietrza... pyzatym nawet bez tego można w bardzo łatwy sposób dorobić takie ustrojstwo... a najprostszy sposób to taki jaki był stosowany w legendarnych motocyklach WSK (wiejski sprzęt kaskaderski) czyli dopasowana rurka odpowiednio docięta ze sprężynką. bardziej skomplikowane jest niestety połączenie tego z serwem... albo dorobić typowy "gaźniczek" z dwóch rureczek... pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filip bardzo podoba mi się twój wicherek, bardzo ładne wykonanie i oklejenie.

 

A te rogi kadłuba oczywiście będą wyszlifowane do równa ale to przed oklejaniem, na razie do oklejania mam przygotowane skrzydła.

 

Teraz już nic z tego nie wiem!

 

Jak to w końcu jest z tymi silnikami, jak kolega miał dwa RWD i używał do nich e max fc 28/22

a jak wiecie ma on 170W a ten 1ccm ma 200W a a 1,5ccm ma 350W oczywiście te dane są po przemnożeni przez 0,75

 

Kupił bym tego 1,5ccm ale tłumik ma dół, trochę nieporęcznie.

 

 

Poradźcie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w wicherku miałem silnik 1,5 który krecił smigłem 7x4 przy 13 000 rpm i latał tak jak na filmiku, czyli całkiem szybko. Start z ziemi już był bardzo trudny bo wymagał bardzo długiego pasa i startował na granicy przeciągnięcia, może na lotnisku było by lepiej ale ja startowałem z trawy lub polnej drogi.... Poza tym wicherka zrobiłem bardzo lekko bo ważył zatankowany lekko ponad 700gram, profil skrzydła ma 2 razy cieńszy i stawia mniejszy opór czołowy w porównaniu do rwd...

 

Dlatego też nie bez powodu wstawiłem mocniejszy silnik, możę 2,5 jest troche na wyrost ale za to można wiecej poszaleć i sie nie nudzi :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E, nie znacie się na coxach :D Tam jest sprężyna rozruchowa- kręcisz w prawo a odpala w lewo :)

Poza tym Cox nie nadaje się do RC ,ponieważ nie posiada regulowanej przepustnicy,no chyba że ktoś lubi latać na pełnym gazie.

Miałem WASP'a.Nie było z nim problemu,wymagał paliwa min.16% i mocnego uderzenia w śmigło.Jedyna wada to mocowanie tłumika na drucie sprężynowym powoduje iż połączenie nie jest szczelne.Nadaje się do modeli do max 750g.

Z coxengines.ca silnik cox surestart (nie die cast) + tzw. throttle ring albo barell throttle będzie kosztować 32$ + przesyłka 6$ czyli około 114zł.

No to raczej wszystko zależy od Ciebie Piotrek i jak chcesz latać. 1ccm czy 1,5ccm

Byłem dziś w modelarskim po folię do Wicherka i sprzedawca mi powiedział, że najlepiej Wasp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E, nie znacie się na coxach :D Tam jest sprężyna rozruchowa- kręcisz w prawo a odpala w lewo :D

Skoro ty znasz się tak świetnie,to po co używał kołek?

Oglądnij film do końca i zobacz jak zatrzymuje się śmigło i w którą stronę jest założone.

A jak tak dobrze znasz się na silnikach ,to po co pytasz sprzedawcy?Powinieneś wiedzieć co chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro ty znasz się tak świetnie,to po co używał kołek?

A po co mu była rękawiczka? Też nie wiem.

Z tym "znawcą" to trochę przesadziłeś- nie było to całkiem na serio. a wogóle to cox z założoną sprężyną może odpalić tylko w lewo.

A jak tak dobrze znasz się na silnikach ,to po co pytasz sprzedawcy?Powinieneś wiedzieć co chcesz.

Po pierwsze- wybieramy silnik dla Piotra a po drugie chodziło mi o opinie klientów, którzy kupili ten silnik i o to czy są częste reklamacje, problemy itp.

 

Proszę, nie bierz tak wszystkiego na sztywno :wink: Czy zawsze do czegoś musisz się przyczepić? Tu nie chodzi o to kto się bardziej zna tylko o to, żeby doradzić koledze. Nie znam się dobrze na silnikach spalinowych, ale mam takiego coxa i dobrze wiem co on potrafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.