Skocz do zawartości

Cessna 188 AgHusky


noker
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dopadłem jak szczerbaty do sucharów do takich oto planów jak poniżej. Po wybrnięciu ze wstępnych problemów i ogarnięciu jako-tako współpracy z balsą, prace idą powoli do przodu.

Model ma mieć rozpiętość 1260mm, przy długości 740mm, waga jaka wyjdzie ??? zobaczymy. Z grubsza pomierzyłem plany, wstawiłem dane do programu obliczajacego SC i powierzchnia płata wyszła 18,3dm2 oraz 3,8dm2 usterzenia.

Wstępnie planuję wykonać go z napędem spalinowym, chyba, że będą jakieś poważne przeciwskazania.

No właśnie teraz oklejam skrzydła balsą, i mimo że plany są w wersji bezlotkowej, mam jakieś ciągoty, żeby zrobić jednak lotki, na serwach HXT500 lub 900. Jeśli lotki to o jakich wymiarach, i czy to ma wogóle jakiś sens?

 

Plany: Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Temat założyłem, bo napewno pojawią się jeszcze inne zagadki w trakcie budowy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek, po cichu miałem nadzieję że się odezwiesz w tym temacie, wpadło mi dosyć ciekawe opracowanie dotyczące tego samolotu, Service Manual z 68roku, zawiera wiele ciekawych rysunków z konstrukcji samolotu, jeśli chcesz mogę ci podesłąć, w dalszych planach też chciałbym zbudować 'toto' w bardziej konkretnym rozmiarze ~2-2,5m może nawet makietowo (mam doping :mrgreen: ) albo chociaż ćwierć.

 

Wracając do lotek, jaka szerokość wystarczy, i jak mocne serwa potrzeba do ich poruszania użyć? HXT500 do 1kg, HXT900 do 1,5kg, większe serwa raczej nie wejdą w skrzydło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noker. Oczywiście że z lotkami i to takimi jakie ma oryginał. Do RC zawsze lotki.

A ich wychylenie ustalić mechanicznie/konstrukcyjnie, a/i jeszcze lepiej "z aparatury"

Radku Oleksy. Jak się lata na uwięzi z tak wielkim wzniosem? i jak przeprowadziłeś linki?

Czy po prostu jakimiś oczkami na końcówce skrzydła i dalej w powietrzu do orczyka w kadłubie?

Dużej mocy kg serwa przy tak nie wielkim modelu do lotek nie potrzeba, a wznios też swoje odciąża. Lotki są do korekty i umilenia zakrętów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek, po cichu miałem nadzieję że się odezwiesz w tym temacie, wpadło mi dosyć ciekawe opracowanie dotyczące tego samolotu, Service Manual z 68roku, zawiera wiele ciekawych rysunków z konstrukcji samolotu, jeśli chcesz mogę ci podesłąć, w dalszych planach też chciałbym zbudować 'toto' w bardziej konkretnym rozmiarze ~2-2,5m może nawet makietowo (mam doping :mrgreen: ) albo chociaż ćwierć.

No chętnie chętnie ! bo z dokumentacją jest krucho, sam mam tylko folder reklamowy też chyba z 60 lat na podstawie którego powstał model. A na RC byłby to piękny model i można tak jak mam w uwięziówce zrobić zrzut np: wody. Serwa dałbym najmocniej jakie da się wcisnąć w takie skrzydło, ale sądzę, że 1,5 kg powinno wystarczyć. Też mam ciągle w myśli taką cessenkę na 2,5 3m

Radku Oleksy. Jak się lata na uwięzi z tak wielkim wzniosem?

Model lata BARDZO DOBRZE - wymagał regulacji (spore doważenie na zewnętrznym płacie), ale po regulacjach nie było już problemów i świetnie się lata na klapach. Nawet przy silnym wietrze wzniosu praktycznie się nie odczuwało, jedyne co dawło mi się we znaki to zastrzały, które przenoszą spore obciążenia i muszą być zrobione dobrze

 

i jak przeprowadziłeś linki?

Czy po prostu jakimiś oczkami na końcówce skrzydła i dalej w powietrzu do orczyka w kadłubie?

Dokładnie tak oczywiście chciało by sie w płacie , ale za dużo kombinacji, a model powstał w 1989 r więc jeszcze z pływającym orczykiem , kiedy zdjąłem ją z haka w 2004 latałem jeszcze na czterech linkach, a rok później przerobiłem na elektronikę. A później zachciało mi się ją remontować (bo zaczęła się rozpadać :-)) i tak wisi znów na haku...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.