Karolek Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 Witajcie, Mam problem, chcę zrobić skrzydła, tylko nie za bardzo wiem, jak się za to zabrać. Chciałbym uzyskać podobny efekt końcowy, tylko moje skrzydełko będzie dzielone, profil NACA 2415 albo CLARK Y (Ma to być do górnopłata około 1760mm, który profil byście wybrali do jak najwolniejszego latania i spokojnego lądowania?). Mój problem polega na tym, żeby teraz narysować takie żeberka, wyznaczyć, gdzie mają być dźwigary, wcięcia na lotki, na klapy itp, ile tych żeberek, ile półżeberek, a może same żeberka w mniejszej ilości, niż żeberka + półżeberka razem? Długość 1 płata bez końcówek to 850mm, a cięciwa oklejonego balsą i gotowego to 240mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Witaj Czy miałeś już do czynienia z modelarstwem? Jeśli tak, to w jakim stopniu..? Czy masz Corel'a 9? Jeśli tak, to chetnie pomogę.. Corel potrezbny jest po to, abyś mógł spokojnie podejrzeć i wydrukować planki na gotowo. Niestety - w ACAD nie poruszam się tak swobodnie jak w Corelu.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolek Opublikowano 2 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 A czemu miałbym nie mieć? Nie wiem, jakie proporcje maja lotki do klap i jaką muszą mieć szerokość w stosunku do cięciwy skrzydła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 A czemu miałbym nie mieć?Bo to o co pytasz, to niemal w każdej książce, w każdej modelarni bylo poruszane Nie wiem, jakie proporcje maja lotki do klap i jaką muszą mieć szerokość w stosunku do cięciwy skrzydła. Zależy jaki to ma być model, do czego (akrobat - poza Z-526 nie mają klap a i ten ma "krokodylowe", trenerek - nie ma zasadności robić klap, makieta - posiada i jedno i drugie) Określ się do czego to ma byc skrzydło i jeśli nadal chcesz żeby Ci pomóc - odpowiedz na wszystkie pytania (to dotyczące Corela także).. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolek Opublikowano 2 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 (Ma to być do górnopłata około 1760mm, który profil byście wybrali do jak najwolniejszego latania i spokojnego lądowania?) Eksport do pdf załatwi sprawę bo zasadniczo nie mam obecnie w ogóle komputera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Skrzydło z kesonem, czy bez..? Klapy proste, Fowlera, czy szczelinowe..? Napisz jak najwięcej na temat preferencji swojego projektu.. I pytanie: Po co Ci same skrzydło..? A stateczniki masz..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolek Opublikowano 2 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 http://wiki.x-plane.com/w/images/thumb/f/fb/Flap_types.jpg/400px-Flap_types.jpg Albo plain, albo slotted. Stateczniki zostaną raczej płaskie. Napisałem tez, ze będzie pokryte balsa. Tzn keson do dzwigara, dalej nakladki.. Ma to latac w wariacji na temat wicherka 25, wolno, spokojnie, jak najmniejsza prędkość minimalna. Na plecach latać nie będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Hmm. Czyli proste, lub szczelinowe.. latwiej technoloticznie bedzie zrobic klapy proste. Jutro w pracy zaprojektuję ci skrzydełka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 jaką muszą mieć szerokość w stosunku do cięciwy skrzydła.Tu trochę teorii http://www.alehar.aplus.pl/images/artykuly/modernizacja_wich/12-11-12-13.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolek Opublikowano 2 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 jaką muszą mieć szerokość w stosunku do cięciwy skrzydła.Tu trochę teorii http://www.alehar.aplus.pl/images/artykuly/modernizacja_wich/12-11-12-13.jpg Znam, dzięki tylko to mi nic nie daje, jeżeli chodzi o proporcje klap do lotek, ile % zajmuje klapa, ile lotka. Dzięki, Bartku, pośpiechu nie ma, na razie wykańczam mniejszego brata "10", na którym też trochę poeksperymentuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Wydaje mi się, że nie dostaniesz konkretnej odpowiedzi. Proporcje szerokości klap do lotek są różne w prawdziwych samolotach. Podobnie możesz zrobić w modelu. Zależy czego oczekujesz. Więcej lotki to lepsza reakcja na ster, większe klapy to większa siła nośna przy wolnym locie. Moim zdaniem 60 do 40 będzie dobre dla trenerka. Ze wskazaniem na większe lotki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Wydaje mi się, że nie dostaniesz konkretnej odpowiedzi.Dobrze Ci się wydaje robercie, w takiej publikacji anglojęzycznej pt: 'Basics of R/C Model Aircraft Design' jest rozdział o wyliczaniu 'proporcji' modelu. Z niego poniżej wklejam rysunek który w miarę rozjaśni tą kwestię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Gdzie aerobatic jest słowem kluczowym Tu jest fajny wątek z budowy cesny 182. Ładnie widać budowę skrzydła. http://www.rcuniverse.com/forum/m_5531029/mpage_1/key_top%2Cflite%2Ccessna/tm.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Fakt, ale spróbuję zrehabilitować się jeszcze dwoma zrzutami, bardziej pod trenerka i proste skrzydło. porównanie skuteczności działania klap w różnym wykonaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Myślę, że znając twoje preferencje (model powolny, łagodny i prosty) odpowiednim profilem będzie profil NACA 4316. Jest gruby, (16%) skrzydło będzie łatwo złożyć, i będzie z całą pewnością wytrzymałe. Poniżej zdjęcie dane do tego profilu: http://www.worldofkrauss.com/foils/1123 Charakterystyka profilu jest dość dobra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi