Skocz do zawartości

Rysowanie profilu a klapy i lotki?


Karolek

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Mam problem, chcę zrobić skrzydła, tylko nie za bardzo wiem, jak się za to zabrać.

 

Dołączona grafika

 

Chciałbym uzyskać podobny efekt końcowy, tylko moje skrzydełko będzie dzielone, profil NACA 2415 albo CLARK Y (Ma to być do górnopłata około 1760mm, który profil byście wybrali do jak najwolniejszego latania i spokojnego lądowania?).

 

Mój problem polega na tym, żeby teraz narysować takie żeberka, wyznaczyć, gdzie mają być dźwigary, wcięcia na lotki, na klapy itp, ile tych żeberek, ile półżeberek, a może same żeberka w mniejszej ilości, niż żeberka + półżeberka razem?

 

Długość 1 płata bez końcówek to 850mm, a cięciwa oklejonego balsą i gotowego to 240mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj :)

 

Czy miałeś już do czynienia z modelarstwem? Jeśli tak, to w jakim stopniu..?

 

Czy masz Corel'a 9? Jeśli tak, to chetnie pomogę.. Corel potrezbny jest po to, abyś mógł spokojnie podejrzeć i wydrukować planki na gotowo. Niestety - w ACAD nie poruszam się tak swobodnie jak w Corelu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu miałbym nie mieć?

Bo to o co pytasz, to niemal w każdej książce, w każdej modelarni bylo poruszane :lol:

 

Nie wiem, jakie proporcje maja lotki do klap i jaką muszą mieć szerokość w stosunku do cięciwy skrzydła.

Zależy jaki to ma być model, do czego (akrobat - poza Z-526 nie mają klap a i ten ma "krokodylowe", trenerek - nie ma zasadności robić klap, makieta - posiada i jedno i drugie)

Określ się do czego to ma byc skrzydło i jeśli nadal chcesz żeby Ci pomóc - odpowiedz na wszystkie pytania (to dotyczące Corela także)..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://wiki.x-plane.com/w/images/thumb/f/fb/Flap_types.jpg/400px-Flap_types.jpg

 

Albo plain, albo slotted. Stateczniki zostaną raczej płaskie. Napisałem tez, ze będzie pokryte balsa. Tzn keson do dzwigara, dalej nakladki.. Ma to latac w wariacji na temat wicherka 25, wolno, spokojnie, jak najmniejsza prędkość minimalna. Na plecach latać nie będzie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaką muszą mieć szerokość w stosunku do cięciwy skrzydła.

Tu trochę teorii http://www.alehar.aplus.pl/images/artykuly/modernizacja_wich/12-11-12-13.jpg

Znam, dzięki :lol: tylko to mi nic nie daje, jeżeli chodzi o proporcje klap do lotek, ile % zajmuje klapa, ile lotka.

 

Dzięki, Bartku, pośpiechu nie ma, na razie wykańczam mniejszego brata "10", na którym też trochę poeksperymentuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że nie dostaniesz konkretnej odpowiedzi. Proporcje szerokości klap do lotek są różne w prawdziwych samolotach. Podobnie możesz zrobić w modelu. Zależy czego oczekujesz. Więcej lotki to lepsza reakcja na ster, większe klapy to większa siła nośna przy wolnym locie. Moim zdaniem 60 do 40 będzie dobre dla trenerka. Ze wskazaniem na większe lotki.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że nie dostaniesz konkretnej odpowiedzi.

Dobrze Ci się wydaje robercie, w takiej publikacji anglojęzycznej pt: 'Basics of R/C Model Aircraft Design' jest rozdział o wyliczaniu 'proporcji' modelu. Z niego poniżej wklejam rysunek który w miarę rozjaśni tą kwestię

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że znając twoje preferencje (model powolny, łagodny i prosty) odpowiednim profilem będzie profil NACA 4316. Jest gruby, (16%) skrzydło będzie łatwo złożyć, i będzie z całą pewnością wytrzymałe. Poniżej zdjęcie dane do tego profilu:

 

 

Dołączona grafika

 

http://www.worldofkrauss.com/foils/1123

 

Charakterystyka profilu jest dość dobra. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.