Skocz do zawartości

Pierwszy RC choć nie pierwszy popełniony


Pacza

Rekomendowane odpowiedzi

Raczej nie symulator tylko właściwości fizyczne. Jeśli jesteś PRAWORĘCZNY to używasz MODE 2 lub MODE 4 , jeśli jesteś LEWORĘCZNY to używasz MODE 1 lub MODE 3. Czym one się różnią znajdziesz w dziale "Od czego zacząć" (czy jakoś tak).

Na symulatorze możesz tylko stwierdzić czy pasuje Ci tek, czy tak.

wiatrak, jak latałeś na Mode 1 będąc praworęcznym to się nie dziw, że szło gorzej. :roll:

Odniosłem się głównie do tego postu.

Ale dziękuję za przywołanie do porządku i pouczenie o konieczności czytania ze zrozumieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Raczej nie symulator tylko właściwości fizyczne. Jeśli jesteś PRAWORĘCZNY to używasz MODE 2 lub MODE 4 , jeśli jesteś LEWORĘCZNY to używasz MODE 1 lub MODE 3. Czym one się różnią znajdziesz w dziale "Od czego zacząć" (czy jakoś tak).

No to tutaj zdecydowanie nie, jak się nauczyłem, tak latam i dopiero teraz, daj mi Mode 2, to jak byś praworęcznego lewą ręką nauczył pisać. Jestem praworęczny i preferuje mode3 opiszesz takie coś ? albo daj mi swój helik. :lol2:

MODE 3 jest lustrzanym odbiciem MODE 2 wiec taki lubi i chciałby tu użyć innego słowa, ale kropka może wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi zawsze tak tłumaczyli że 2 i 4 dla praworęcznych, a 1 i 3 dla leworęcznych. Hehe, człowiek uczy się cały czas ;D . Przyznam jednak że pierwsza aparatura z jaką miałem styczność i przez rok się nią posługiwałem (wypożyczony Hitec Laser 4 MODE 1) nie przyzwyczaiła mnie do MODE 1 i jak kupiłem własną z MODE 2 to było o niebo lepiej. :ble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MODE 1 to jest wariacja, MODE 4 wiec nie dziw się.

Gaz po prawej to odnośnik zmiany biegów w aucie, dla mnie bardzo przyjemnie się lata i uczy.

MODE3 to inna historia, nie łączyć z MODE 1 bo to tylko komplikuje.

MODE2- MODE3 to jest definicja, prawo lub leworęcznych, choć dodam że sam nabyłem nawyki leworęczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi :-)

 

Ostatnio się mniej czasu zrobiło więc prace zwolniły... no i jeszcze brak materiałów (obecnie czekam na przesyłkę) ale postaram się wrzucić za niedługo to co już zrobione do oceny.

 

I tu moje pytanie. Niestety upatrzona aparatura Turnigy 9x jest ciężko, jeśli w ogóle dostępna w sklepach. Co proponujecie w zamian? Budżet ok 350zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem właśnie, że jest zwycięzcą.

Kilka sklepów ma tą aparaturę w ofercie ale niestety na razie brak jej na stanach magazynów i nie wiedzą kiedy będzie :-( dlatego pytam o zamiennik jakiś...

Co prawda na razie nie spieszy się bo pogoda trochę kiepska i model nie gotowy.

 

Z tego co patrzyłem to nawet w zagranicznych sklepach mają problem z jej dostępnością.

 

Cytując maila z jednego ze sklepów:

 

Witam

Prawdopodobnie już jej nie będzie - producent ma problemy prawne (turnigy też)

Pozdrawiam
Mirek

Chyba będę zmuszony wybrać coś innego :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasu ostatnio mało więc pracę idą powoli. Dodatkowo chyba ze 3 razy odbiłem się od zamkniętych drzwi sklepu modelarskiego - albo zamknięty na głucho w teoretycznych godzinach otwarcia albo tabliczka: "Zaraz wracam" ale czy czekając 15 minut na mrozie to jest zaraz?!

Decyzja była szybka - zamawiamy wszystko on-line.

W oczekiwaniu na m.in. listwy do wzmocnienia kadłuba powycinałem wszystkie elementy, a że miałem depron 6mm tylko karbowany to troszkę zmodyfikowałem stateczniki.

Otóż skleiłem je z 2 warstw depronu 3mm rowkami do środka dodatkowo zeszlifowując krawędzie natarcia i spływu stateczników. Oto efekty przed ostateczną obróbką. Co o tym myślicie? Myślę, że nie zaszkodzi a wręcz aerodynamicznie ciut pomoże.

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7821

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7820

 

 

A tu boki kadłuba z wklejonymi wzmocnieniami.

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7824

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7826

 

I jeszcze jedno pytanie...

W którejś z relacji budowy RWD widziałem, że samolot był oklejany zwykłą folią reklamową samoprzylepną - taką do kupienia w sklepach z metra. Co o tym sądzicie? Powiem szczerze, że średnio mi się podoba oklejanie taśmami pakowymi i szukam innych rozwiązań. Pozostaje jeszcze papier chiński i malowanie. Co według was oprócz taśmy pakowej będzie najlepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sklejenia dwóch warstw depronu to kiepski pomysł dodatkowy ciężar na ogonie wiąże się z doważeniem na przodzie i to sporym.Folia jest dość ciężka i i końcowa masa może nas nie mile zaskoczyć.Jeśli nie chcesz taśmy daj papier śniadaniowy no a papier Japoński nie Chiński będzie jeszcze lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak się właśnie zastanawiam nad wagą tych stateczników...

1. Kleju jest tam niewiele

2. Dwie warstwy 3 mm mają więcej rowków niż jedna 6 mm więc powinny ważyć mniej

3. Na natarciach i spływach jest zeszlifowane dość sporo depronu

 

...biorąc te czynniki pod uwagę nie wiem czy są cięższe od pojedynczej płyty 6 mm.

 

Co do oklejania...

Nie wiem ile waży folia ale biorąc papier Japoński czy śniadaniowy muszę go przykleić co zwiększa jego wagę o klej i pomalować czyli zwiększyć o wagę farby. Myślicie, że aż tak będzie się różnić waga folii od oklejania papierem japońskim?

 

I jeszcze poprzednie pytanie co do aparatury... co w zamian Turnigy 9x?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierz mi będą cięższe sam próbowałem takiego rozwiązania i na dziób poszedł ołów po kraksie i połamaniu stateczników zmieniłem je na jedno płytowe i ołów poszedł w odstawkę,oklejałem już model papierem i nadmiar kleju wyciskałem delikatnie starą kartą bankomatową,wiele wagi nie przybyło z taśmą jest jeszcze lżej i takie rozwiązanie stosuje,co do foli nie stosowałem ale ktoś na forum już tak robił i wagi znacznie przybyło.A co do nadajnika poczytaj wątek CO ZAMIAST T9X może coś ci wpadnie w oko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to prace ruszyły...

Kadłub prawie sklejony - brakuje tylnego, górnego poszycia, maski no i środka czyli bowdenów i serw ale to jutro... niech sobie dobrze wyschnie :-)

 

Skrzydła z wklejonymi żeberkami i tu dwa pytania.

 

1. Lotki wycinać i wzmacniać teraz czy po zamknięciu poszycia?

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7866

 

2. Chcę zastosować jedno, centralnie umieszczone serwo.

Co o tym myślicie? Na zdjęciach miejsce gdzie ma się znajdować i ewentualne poprowadzenie bowdenu.

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7868

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7870

 

Oczywiście w tym rozwiązaniu trzeba będzie wyciąć kawałek środkowych żeberek żeby wpuścić serwo w skrzydło.

 

 

Natknąłem się jeszcze na taką ofertę: Turnigy 9x

Co o tym myślicie? Warto się zainteresować?

 

 

I jeszcze jedno pytanie...

Czy ten pakiet będzie ok?

Zippy 3s 2200 mAh 20c - waga 171g

Z tego co patrzyłem to np Turnigy 3S 1800mAh 20C waży tylko 1g mniej od tego Zippy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ktoś to czyta lub ogląda...

Ale może ktoś oceni kiedyś :-)

 

Prace się posunęły dość poważnie do przodu.

A oto kilka fotek:

 

Wyszlifowany kadłub:

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7889

 

Osłona silnika:

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7893

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7891

I tu pytanie... czy konieczne jest wycięcie w niej tego otworu? Tak jak we wrędze silnikowej? W oryginalnym RWD 5 była no i poprawiła by chłodzenie silnika. Co o tym myślicie?

 

Pólka na serwa i mocowanie podwozia - podpatrzone u kogoś - mocowanie na sróbach i kształtkach z blaszki aluminiowej:

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7895

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7897

 

Serwa w skrzydłach:

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7899

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7901

Kolejne pytanko... czy taka szpara na orczyk wystarczy? Chodzi mi o długość.

Oczywiście serwo razem z osłonką będzie mocowane na 2 lub 4 wkrętach co by można się łatwo do niego dostać.

 

I gotowe stateczniki:

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7903

Jeszcze bez zawiasów. Planuję zrobić je z dyskietki po oklejeniu każdej części statecznika osobno.

 

Jak wrażenia? Co do poprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem bardzo ładnie czysto i schludnie,a ten otwór do chłodzenia zrób zawsze chłodzenie silnika i elektroniki będzie lepsze i nie upieczesz pakiety ani rygla i zrób jeszcze wylot powietrza z tyłu kadłuba gdzieś w nie za bardzo niewidocznym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne pytanko... czy taka szpara na orczyk wystarczy? Chodzi mi o długość. Oczywiście serwo razem z osłonką będzie mocowane na 2 lub 4 wkrętach co by można się łatwo do niego dostać.

podłącz do apki i sprawdź wychylenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.