Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Raczej nie symulator tylko właściwości fizyczne. Jeśli jesteś PRAWORĘCZNY to używasz MODE 2 lub MODE 4 , jeśli jesteś LEWORĘCZNY to używasz MODE 1 lub MODE 3. Czym one się różnią znajdziesz w dziale "Od czego zacząć" (czy jakoś tak).

Na symulatorze możesz tylko stwierdzić czy pasuje Ci tek, czy tak.

wiatrak, jak latałeś na Mode 1 będąc praworęcznym to się nie dziw, że szło gorzej. :roll:

Odniosłem się głównie do tego postu.

Ale dziękuję za przywołanie do porządku i pouczenie o konieczności czytania ze zrozumieniem.

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Raczej nie symulator tylko właściwości fizyczne. Jeśli jesteś PRAWORĘCZNY to używasz MODE 2 lub MODE 4 , jeśli jesteś LEWORĘCZNY to używasz MODE 1 lub MODE 3. Czym one się różnią znajdziesz w dziale "Od czego zacząć" (czy jakoś tak).

No to tutaj zdecydowanie nie, jak się nauczyłem, tak latam i dopiero teraz, daj mi Mode 2, to jak byś praworęcznego lewą ręką nauczył pisać. Jestem praworęczny i preferuje mode3 opiszesz takie coś ? albo daj mi swój helik. :lol2:

MODE 3 jest lustrzanym odbiciem MODE 2 wiec taki lubi i chciałby tu użyć innego słowa, ale kropka może wystarczy.

Opublikowano

Mi zawsze tak tłumaczyli że 2 i 4 dla praworęcznych, a 1 i 3 dla leworęcznych. Hehe, człowiek uczy się cały czas ;D . Przyznam jednak że pierwsza aparatura z jaką miałem styczność i przez rok się nią posługiwałem (wypożyczony Hitec Laser 4 MODE 1) nie przyzwyczaiła mnie do MODE 1 i jak kupiłem własną z MODE 2 to było o niebo lepiej. :ble:

Opublikowano

MODE 1 to jest wariacja, MODE 4 wiec nie dziw się.

Gaz po prawej to odnośnik zmiany biegów w aucie, dla mnie bardzo przyjemnie się lata i uczy.

MODE3 to inna historia, nie łączyć z MODE 1 bo to tylko komplikuje.

MODE2- MODE3 to jest definicja, prawo lub leworęcznych, choć dodam że sam nabyłem nawyki leworęczności.

Opublikowano

Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi :-)

 

Ostatnio się mniej czasu zrobiło więc prace zwolniły... no i jeszcze brak materiałów (obecnie czekam na przesyłkę) ale postaram się wrzucić za niedługo to co już zrobione do oceny.

 

I tu moje pytanie. Niestety upatrzona aparatura Turnigy 9x jest ciężko, jeśli w ogóle dostępna w sklepach. Co proponujecie w zamian? Budżet ok 350zł.

Opublikowano

No wiem właśnie, że jest zwycięzcą.

Kilka sklepów ma tą aparaturę w ofercie ale niestety na razie brak jej na stanach magazynów i nie wiedzą kiedy będzie :-( dlatego pytam o zamiennik jakiś...

Co prawda na razie nie spieszy się bo pogoda trochę kiepska i model nie gotowy.

 

Z tego co patrzyłem to nawet w zagranicznych sklepach mają problem z jej dostępnością.

 

Cytując maila z jednego ze sklepów:

 

Witam

Prawdopodobnie już jej nie będzie - producent ma problemy prawne (turnigy też)

Pozdrawiam
Mirek

Chyba będę zmuszony wybrać coś innego :-(

Opublikowano

Czasu ostatnio mało więc pracę idą powoli. Dodatkowo chyba ze 3 razy odbiłem się od zamkniętych drzwi sklepu modelarskiego - albo zamknięty na głucho w teoretycznych godzinach otwarcia albo tabliczka: "Zaraz wracam" ale czy czekając 15 minut na mrozie to jest zaraz?!

Decyzja była szybka - zamawiamy wszystko on-line.

W oczekiwaniu na m.in. listwy do wzmocnienia kadłuba powycinałem wszystkie elementy, a że miałem depron 6mm tylko karbowany to troszkę zmodyfikowałem stateczniki.

Otóż skleiłem je z 2 warstw depronu 3mm rowkami do środka dodatkowo zeszlifowując krawędzie natarcia i spływu stateczników. Oto efekty przed ostateczną obróbką. Co o tym myślicie? Myślę, że nie zaszkodzi a wręcz aerodynamicznie ciut pomoże.

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7821

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7820

 

 

A tu boki kadłuba z wklejonymi wzmocnieniami.

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7824

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7826

 

I jeszcze jedno pytanie...

W którejś z relacji budowy RWD widziałem, że samolot był oklejany zwykłą folią reklamową samoprzylepną - taką do kupienia w sklepach z metra. Co o tym sądzicie? Powiem szczerze, że średnio mi się podoba oklejanie taśmami pakowymi i szukam innych rozwiązań. Pozostaje jeszcze papier chiński i malowanie. Co według was oprócz taśmy pakowej będzie najlepsze?

Opublikowano

Co do sklejenia dwóch warstw depronu to kiepski pomysł dodatkowy ciężar na ogonie wiąże się z doważeniem na przodzie i to sporym.Folia jest dość ciężka i i końcowa masa może nas nie mile zaskoczyć.Jeśli nie chcesz taśmy daj papier śniadaniowy no a papier Japoński nie Chiński będzie jeszcze lepszy.

Opublikowano

No tak się właśnie zastanawiam nad wagą tych stateczników...

1. Kleju jest tam niewiele

2. Dwie warstwy 3 mm mają więcej rowków niż jedna 6 mm więc powinny ważyć mniej

3. Na natarciach i spływach jest zeszlifowane dość sporo depronu

 

...biorąc te czynniki pod uwagę nie wiem czy są cięższe od pojedynczej płyty 6 mm.

 

Co do oklejania...

Nie wiem ile waży folia ale biorąc papier Japoński czy śniadaniowy muszę go przykleić co zwiększa jego wagę o klej i pomalować czyli zwiększyć o wagę farby. Myślicie, że aż tak będzie się różnić waga folii od oklejania papierem japońskim?

 

I jeszcze poprzednie pytanie co do aparatury... co w zamian Turnigy 9x?

Opublikowano

Uwierz mi będą cięższe sam próbowałem takiego rozwiązania i na dziób poszedł ołów po kraksie i połamaniu stateczników zmieniłem je na jedno płytowe i ołów poszedł w odstawkę,oklejałem już model papierem i nadmiar kleju wyciskałem delikatnie starą kartą bankomatową,wiele wagi nie przybyło z taśmą jest jeszcze lżej i takie rozwiązanie stosuje,co do foli nie stosowałem ale ktoś na forum już tak robił i wagi znacznie przybyło.A co do nadajnika poczytaj wątek CO ZAMIAST T9X może coś ci wpadnie w oko.

Opublikowano

Oby się nie okazało, ze będziesz musiał doważać dziób ołowiem przez ten statecznik. Lepiej było zeszlifować 6mm z rowkami na gładko. 5mm to też grubo dla depronu.

Opublikowano

No to prace ruszyły...

Kadłub prawie sklejony - brakuje tylnego, górnego poszycia, maski no i środka czyli bowdenów i serw ale to jutro... niech sobie dobrze wyschnie :-)

 

Skrzydła z wklejonymi żeberkami i tu dwa pytania.

 

1. Lotki wycinać i wzmacniać teraz czy po zamknięciu poszycia?

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7866

 

2. Chcę zastosować jedno, centralnie umieszczone serwo.

Co o tym myślicie? Na zdjęciach miejsce gdzie ma się znajdować i ewentualne poprowadzenie bowdenu.

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7868

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7870

 

Oczywiście w tym rozwiązaniu trzeba będzie wyciąć kawałek środkowych żeberek żeby wpuścić serwo w skrzydło.

 

 

Natknąłem się jeszcze na taką ofertę: Turnigy 9x

Co o tym myślicie? Warto się zainteresować?

 

 

I jeszcze jedno pytanie...

Czy ten pakiet będzie ok?

Zippy 3s 2200 mAh 20c - waga 171g

Z tego co patrzyłem to np Turnigy 3S 1800mAh 20C waży tylko 1g mniej od tego Zippy.

Opublikowano

Nie wiem czy ktoś to czyta lub ogląda...

Ale może ktoś oceni kiedyś :-)

 

Prace się posunęły dość poważnie do przodu.

A oto kilka fotek:

 

Wyszlifowany kadłub:

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7889

 

Osłona silnika:

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7893

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7891

I tu pytanie... czy konieczne jest wycięcie w niej tego otworu? Tak jak we wrędze silnikowej? W oryginalnym RWD 5 była no i poprawiła by chłodzenie silnika. Co o tym myślicie?

 

Pólka na serwa i mocowanie podwozia - podpatrzone u kogoś - mocowanie na sróbach i kształtkach z blaszki aluminiowej:

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7895

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7897

 

Serwa w skrzydłach:

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7899

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7901

Kolejne pytanko... czy taka szpara na orczyk wystarczy? Chodzi mi o długość.

Oczywiście serwo razem z osłonką będzie mocowane na 2 lub 4 wkrętach co by można się łatwo do niego dostać.

 

I gotowe stateczniki:

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7903

Jeszcze bez zawiasów. Planuję zrobić je z dyskietki po oklejeniu każdej części statecznika osobno.

 

Jak wrażenia? Co do poprawy?

Opublikowano

Moim zdaniem bardzo ładnie czysto i schludnie,a ten otwór do chłodzenia zrób zawsze chłodzenie silnika i elektroniki będzie lepsze i nie upieczesz pakiety ani rygla i zrób jeszcze wylot powietrza z tyłu kadłuba gdzieś w nie za bardzo niewidocznym miejscu.

Opublikowano

Kolejne pytanko... czy taka szpara na orczyk wystarczy? Chodzi mi o długość. Oczywiście serwo razem z osłonką będzie mocowane na 2 lub 4 wkrętach co by można się łatwo do niego dostać.

podłącz do apki i sprawdź wychylenie

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.