karlem Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 Raczej nie symulator tylko właściwości fizyczne. Jeśli jesteś PRAWORĘCZNY to używasz MODE 2 lub MODE 4 , jeśli jesteś LEWORĘCZNY to używasz MODE 1 lub MODE 3. Czym one się różnią znajdziesz w dziale "Od czego zacząć" (czy jakoś tak). Na symulatorze możesz tylko stwierdzić czy pasuje Ci tek, czy tak. wiatrak, jak latałeś na Mode 1 będąc praworęcznym to się nie dziw, że szło gorzej. :roll: Odniosłem się głównie do tego postu. Ale dziękuję za przywołanie do porządku i pouczenie o konieczności czytania ze zrozumieniem.
eptita Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 Raczej nie symulator tylko właściwości fizyczne. Jeśli jesteś PRAWORĘCZNY to używasz MODE 2 lub MODE 4 , jeśli jesteś LEWORĘCZNY to używasz MODE 1 lub MODE 3. Czym one się różnią znajdziesz w dziale "Od czego zacząć" (czy jakoś tak).No to tutaj zdecydowanie nie, jak się nauczyłem, tak latam i dopiero teraz, daj mi Mode 2, to jak byś praworęcznego lewą ręką nauczył pisać. Jestem praworęczny i preferuje mode3 opiszesz takie coś ? albo daj mi swój helik. :lol2:MODE 3 jest lustrzanym odbiciem MODE 2 wiec taki lubi i chciałby tu użyć innego słowa, ale kropka może wystarczy.
Chriss Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 Mi zawsze tak tłumaczyli że 2 i 4 dla praworęcznych, a 1 i 3 dla leworęcznych. Hehe, człowiek uczy się cały czas ;D . Przyznam jednak że pierwsza aparatura z jaką miałem styczność i przez rok się nią posługiwałem (wypożyczony Hitec Laser 4 MODE 1) nie przyzwyczaiła mnie do MODE 1 i jak kupiłem własną z MODE 2 to było o niebo lepiej. :ble:
eptita Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 MODE 1 to jest wariacja, MODE 4 wiec nie dziw się. Gaz po prawej to odnośnik zmiany biegów w aucie, dla mnie bardzo przyjemnie się lata i uczy. MODE3 to inna historia, nie łączyć z MODE 1 bo to tylko komplikuje. MODE2- MODE3 to jest definicja, prawo lub leworęcznych, choć dodam że sam nabyłem nawyki leworęczności.
Pacza Opublikowano 6 Lutego 2012 Autor Opublikowano 6 Lutego 2012 Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi :-) Ostatnio się mniej czasu zrobiło więc prace zwolniły... no i jeszcze brak materiałów (obecnie czekam na przesyłkę) ale postaram się wrzucić za niedługo to co już zrobione do oceny. I tu moje pytanie. Niestety upatrzona aparatura Turnigy 9x jest ciężko, jeśli w ogóle dostępna w sklepach. Co proponujecie w zamian? Budżet ok 350zł.
eptita Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 To jest, kwota gdzie Turnigy jest zwycięzcą, w relacji cena jakość i funkcje. LINK
Pacza Opublikowano 7 Lutego 2012 Autor Opublikowano 7 Lutego 2012 No wiem właśnie, że jest zwycięzcą. Kilka sklepów ma tą aparaturę w ofercie ale niestety na razie brak jej na stanach magazynów i nie wiedzą kiedy będzie :-( dlatego pytam o zamiennik jakiś... Co prawda na razie nie spieszy się bo pogoda trochę kiepska i model nie gotowy. Z tego co patrzyłem to nawet w zagranicznych sklepach mają problem z jej dostępnością. Cytując maila z jednego ze sklepów: Witam Prawdopodobnie już jej nie będzie - producent ma problemy prawne (turnigy też) Pozdrawiam Mirek Chyba będę zmuszony wybrać coś innego :-(
Pacza Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Opublikowano 9 Lutego 2012 Czasu ostatnio mało więc pracę idą powoli. Dodatkowo chyba ze 3 razy odbiłem się od zamkniętych drzwi sklepu modelarskiego - albo zamknięty na głucho w teoretycznych godzinach otwarcia albo tabliczka: "Zaraz wracam" ale czy czekając 15 minut na mrozie to jest zaraz?! Decyzja była szybka - zamawiamy wszystko on-line. W oczekiwaniu na m.in. listwy do wzmocnienia kadłuba powycinałem wszystkie elementy, a że miałem depron 6mm tylko karbowany to troszkę zmodyfikowałem stateczniki. Otóż skleiłem je z 2 warstw depronu 3mm rowkami do środka dodatkowo zeszlifowując krawędzie natarcia i spływu stateczników. Oto efekty przed ostateczną obróbką. Co o tym myślicie? Myślę, że nie zaszkodzi a wręcz aerodynamicznie ciut pomoże. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7821 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7820 A tu boki kadłuba z wklejonymi wzmocnieniami. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7824 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7826 I jeszcze jedno pytanie... W którejś z relacji budowy RWD widziałem, że samolot był oklejany zwykłą folią reklamową samoprzylepną - taką do kupienia w sklepach z metra. Co o tym sądzicie? Powiem szczerze, że średnio mi się podoba oklejanie taśmami pakowymi i szukam innych rozwiązań. Pozostaje jeszcze papier chiński i malowanie. Co według was oprócz taśmy pakowej będzie najlepsze?
TOMEK.CEKALA Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 Co do sklejenia dwóch warstw depronu to kiepski pomysł dodatkowy ciężar na ogonie wiąże się z doważeniem na przodzie i to sporym.Folia jest dość ciężka i i końcowa masa może nas nie mile zaskoczyć.Jeśli nie chcesz taśmy daj papier śniadaniowy no a papier Japoński nie Chiński będzie jeszcze lepszy.
Pacza Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Opublikowano 9 Lutego 2012 No tak się właśnie zastanawiam nad wagą tych stateczników... 1. Kleju jest tam niewiele 2. Dwie warstwy 3 mm mają więcej rowków niż jedna 6 mm więc powinny ważyć mniej 3. Na natarciach i spływach jest zeszlifowane dość sporo depronu ...biorąc te czynniki pod uwagę nie wiem czy są cięższe od pojedynczej płyty 6 mm. Co do oklejania... Nie wiem ile waży folia ale biorąc papier Japoński czy śniadaniowy muszę go przykleić co zwiększa jego wagę o klej i pomalować czyli zwiększyć o wagę farby. Myślicie, że aż tak będzie się różnić waga folii od oklejania papierem japońskim? I jeszcze poprzednie pytanie co do aparatury... co w zamian Turnigy 9x?
TOMEK.CEKALA Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 Uwierz mi będą cięższe sam próbowałem takiego rozwiązania i na dziób poszedł ołów po kraksie i połamaniu stateczników zmieniłem je na jedno płytowe i ołów poszedł w odstawkę,oklejałem już model papierem i nadmiar kleju wyciskałem delikatnie starą kartą bankomatową,wiele wagi nie przybyło z taśmą jest jeszcze lżej i takie rozwiązanie stosuje,co do foli nie stosowałem ale ktoś na forum już tak robił i wagi znacznie przybyło.A co do nadajnika poczytaj wątek CO ZAMIAST T9X może coś ci wpadnie w oko.
robertus Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 Oby się nie okazało, ze będziesz musiał doważać dziób ołowiem przez ten statecznik. Lepiej było zeszlifować 6mm z rowkami na gładko. 5mm to też grubo dla depronu.
Pacza Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Opublikowano 12 Lutego 2012 Co o tym myślicie? http://abc-rc.pl/p/103/1840/aparatura-flysky-fs-th9x-9ch-2-4ghz-mode-2-lcd-turnigy-9x-aparatury-rc-zestawy-aparatury-i-osprzet-rc.html
robertus Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 Co o tym myślicie? http://abc-rc.pl/p/103/1840/aparatura-flysky-fs-th9x-9ch-2-4ghz-mode-2-lcd-turnigy-9x-aparatury-rc-zestawy-aparatury-i-osprzet-rc.html To to samo co Turnigy. Tylko inna nalepka.
Pacza Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Opublikowano 14 Lutego 2012 No to prace ruszyły... Kadłub prawie sklejony - brakuje tylnego, górnego poszycia, maski no i środka czyli bowdenów i serw ale to jutro... niech sobie dobrze wyschnie :-) Skrzydła z wklejonymi żeberkami i tu dwa pytania. 1. Lotki wycinać i wzmacniać teraz czy po zamknięciu poszycia? http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7866 2. Chcę zastosować jedno, centralnie umieszczone serwo. Co o tym myślicie? Na zdjęciach miejsce gdzie ma się znajdować i ewentualne poprowadzenie bowdenu. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7868 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7870 Oczywiście w tym rozwiązaniu trzeba będzie wyciąć kawałek środkowych żeberek żeby wpuścić serwo w skrzydło. Natknąłem się jeszcze na taką ofertę: Turnigy 9x Co o tym myślicie? Warto się zainteresować? I jeszcze jedno pytanie... Czy ten pakiet będzie ok? Zippy 3s 2200 mAh 20c - waga 171g Z tego co patrzyłem to np Turnigy 3S 1800mAh 20C waży tylko 1g mniej od tego Zippy.
Pacza Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Opublikowano 19 Lutego 2012 Nie wiem czy ktoś to czyta lub ogląda... Ale może ktoś oceni kiedyś :-) Prace się posunęły dość poważnie do przodu. A oto kilka fotek: Wyszlifowany kadłub: http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7889 Osłona silnika: http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7893 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7891 I tu pytanie... czy konieczne jest wycięcie w niej tego otworu? Tak jak we wrędze silnikowej? W oryginalnym RWD 5 była no i poprawiła by chłodzenie silnika. Co o tym myślicie? Pólka na serwa i mocowanie podwozia - podpatrzone u kogoś - mocowanie na sróbach i kształtkach z blaszki aluminiowej: http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7895 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7897 Serwa w skrzydłach: http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7899 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7901 Kolejne pytanko... czy taka szpara na orczyk wystarczy? Chodzi mi o długość. Oczywiście serwo razem z osłonką będzie mocowane na 2 lub 4 wkrętach co by można się łatwo do niego dostać. I gotowe stateczniki: http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7903 Jeszcze bez zawiasów. Planuję zrobić je z dyskietki po oklejeniu każdej części statecznika osobno. Jak wrażenia? Co do poprawy?
TOMEK.CEKALA Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 Moim zdaniem bardzo ładnie czysto i schludnie,a ten otwór do chłodzenia zrób zawsze chłodzenie silnika i elektroniki będzie lepsze i nie upieczesz pakiety ani rygla i zrób jeszcze wylot powietrza z tyłu kadłuba gdzieś w nie za bardzo niewidocznym miejscu.
Tomek12345 Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 Tosz ten motór ci się będzie grzać, zrób jakieś chłodzenie.
darqo Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 Kolejne pytanko... czy taka szpara na orczyk wystarczy? Chodzi mi o długość. Oczywiście serwo razem z osłonką będzie mocowane na 2 lub 4 wkrętach co by można się łatwo do niego dostać. podłącz do apki i sprawdź wychylenie
Pacza Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Opublikowano 19 Lutego 2012 Dzięki :-) Dziurwa w osłonie silnika zrobiona taka jak w oryginalnym RWD - wystarczy??
Rekomendowane odpowiedzi