Skocz do zawartości

ESA - wzmocnienia kadłuba


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

jestem właśnie w trakcie budowy Jak-3 - i pojawił się dylemat odnośnie wzmocnień kadłuba - czy puszczać pręty od wręgi silnika do końca ogona czy zostawić początkową część nieusztywnianą jako potencjalną "strefę zgniotu" w przypadku kreta.

Jeżeli pręty puszczać od wręgi silnika - to czy kleić pręty także do wręgi silnika czy nie ?

 

Które rozwiązanie polecacie ?

Opublikowano

nie dawno M. R ,zamiast prętów zastosował siatkę w IŁ2m3.

pręty na pewno też dał, ale ta siatka faktycznie jest świetny rowiązaniem. Przyklejona na uhu por nie pozwala na rozerwanie epp.
Opublikowano

Miałem okazję trzymać model Marka i nie było tam wzmocnień z prętów na kadłubie ,mój IŁ też tak będzie wykonany.

Ja jeszcze ił'a Marka na żywo nie widziałem, więc na 100% nie wiem. Ale skoro mówisz, że nie ma to ok :wink: . Najprawdopodobniej jest to dla zwiększenia elastyczności kadłuba.
Opublikowano

Pręty wklej z lekkim wygięcie w łuk aby mógł się wygiąć razem z kadłubem w przypadku "czołówki" i zamortyzować siłę uderzenia. Pręty proste oddzielają się od kadłuba. Do samej wręgi nie doklejaj właśnie na możliwość amortyzacji.

Opublikowano

Polecam drugi sposób,''strefę zgniotu'',nie dawno M. R ,zamiast prętów zastosował siatkę w IŁ2m3.

Nie spotkałem sie z tym rozwiązaniem "na siatkę" - macie może jakiś link do opisu tego rozwiązania ?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.