Mariusz N Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 Cześć Chcę zamienić standardowe tłumiki przy silniku DLE 111 na chińskie canistry np. http://www.sdshobby.net/special-muffler-canister-for-da100dle111cc-80120cc-p-627.html ale gdzieś wyczytałem że tłumią tak samo jak puszki. Jak jest naprawdę i czy warto w to wchodzić.
stema Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 Też jestem ciekaw. Może ktoś już je wypróbował. Inny niż oryginalny tłumik może tłumić nie tylko dźwięk. Pozdrawiam.
stema Opublikowano 23 Lutego 2012 Opublikowano 23 Lutego 2012 Pisząc "nie tylko dźwięk" chodziło mi o to, że mogą zmniejszać również osiągi. Dlatego pytam czy ktoś je próbował. Poziom dopuszczalnego hałasu jest u nas również określony. Pozdrawiam.
dlmtb Opublikowano 24 Lutego 2012 Opublikowano 24 Lutego 2012 Moge Wam polecic znakomite tlumiki Krumscheid i Zimmermann. Nie sa tanie, ale za to naprawde bardzo dobre. To może i ja podepnę się do tej rozmowy. Co do tych Chińskich tłumików z HK to kolega kupił coś takiego i niestety okazało się, że tłumik jest jednokomorowy i w zasadzie nic nie tłumi tylko „poważnie wygląda". Ja też mam silnik benzynowy oczywiście Chińczyk http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11973__5_5HP_53cc_Twin_Cylinder_Gas_Engine_.html z niego niepoprawny i chciałbym go ucywilizować. Czy zakładając tłumik proponowanych tu firm (Krumscheid , Zimmermann) mogę liczyć na powiedzmy 50%-towe wyciszenie silnika? Zależy mi na pozbyciu się pierdzącego dźwięku silnika benzynowego, którego po prostu nie cierpię. Czy te tłumiki coś poprawią?
dlmtb Opublikowano 24 Lutego 2012 Opublikowano 24 Lutego 2012 Na to pytanie nikt Tobie od reki nie odpowie. Zeby operowac porownaniami liczbowymi trzebaby w scisle ustalonych warunkach pomierzyc poziom glosnosci konkretnego silnika, pracujacego z kazdym ze wspomnianych tlumikow. Jedno jest pewne - w porownaniu z jednokomorowymi puszkami produkcji chinskiej, tlumiki Zimmermann i Krumscheid z cala pewnoscia spowoduja wyrazne zmniejszenie poziomu halasu bez wywolania istotnego spadku osiagow. A może jest jakiś filmik gdzie można zobaczyć i posłuchać dźwięku przed i po wymianie tłumika?
stema Opublikowano 25 Lutego 2012 Opublikowano 25 Lutego 2012 Tak naprawdę to jednak na te nasze pytania może odpowiedzieć tylko hamownia. To znaczy próby na hamowni. I módlmy się, że na razie ekolodzy nie każą nam latać z katalizatorami ! Pozdrawiam. Ps: dlmtb. Twój bokser i tak lepiej brzmi niż jednocylindrowiec.
Marek:D Opublikowano 25 Lutego 2012 Opublikowano 25 Lutego 2012 Co prawda nie używam tego tłumika w DLA 111, ale zamontowałem go do silnika DL-50. Początkowo miałem oryginalną puszkę - strasznie pierdziała. Później zmieniłem na pittsa - efekt ten sam. Jako, że w modelu wcześniej przewidziałem tunel na canistra postanowiłem go kupić, bo pitts rozpadł się od drgań i nie miałem ochoty już go naprawiać. Krótko mówiąc - co do osiągów na pewno ich nie pogorszył, może delikatnie poprawił, ale tego na 100% nie powiem. Zaś dźwięk to już inna bajka. Na obrotach od minimum do 1/2 drążka silnik ledwo słychać. Na wyższych zachowuje się trochę jak gwizdek, ale zamiana była warta. Strasznie zależało mi na wadze modelu, a canister to dodatkowe ok 200-250g, ale teraz nie chcę go zmieniać. Z czystym sumieniem mogę polecić tłumiki, nie ja jeden je stosuję i jestem zadowolony. Przy 2 cylindrach dźwięk na tych tłumikach to już w ogóle powinna być bajka. Trzebaby mieć znajomego na rtg i zrobić zdjęcie tłumika, to wyszłoby ile ma komór.
dlmtb Opublikowano 25 Lutego 2012 Opublikowano 25 Lutego 2012 Co prawda nie używam tego tłumika w DLA 111, ale zamontowałem go do silnika DL-50. Początkowo miałem oryginalną puszkę - strasznie pierdziała. Później zmieniłem na pittsa - efekt ten sam. Jako, że w modelu wcześniej przewidziałem tunel na canistra postanowiłem go kupić, bo pitts rozpadł się od drgań i nie miałem ochoty już go naprawiać. Krótko mówiąc - co do osiągów na pewno ich nie pogorszył, może delikatnie poprawił, ale tego na 100% nie powiem. Zaś dźwięk to już inna bajka. Na obrotach od minimum do 1/2 drążka silnik ledwo słychać. Na wyższych zachowuje się trochę jak gwizdek, ale zamiana była warta. Strasznie zależało mi na wadze modelu, a canister to dodatkowe ok 200-250g, ale teraz nie chcę go zmieniać. Z czystym sumieniem mogę polecić tłumiki, nie ja jeden je stosuję i jestem zadowolony. Przy 2 cylindrach dźwięk na tych tłumikach to już w ogóle powinna być bajka. Trzebaby mieć znajomego na rtg i zrobić zdjęcie tłumika, to wyszłoby ile ma komór.To co piszesz jest budujące. A jakiej firmy masz tłumik? Tej z chińskiegio linku?
Marek:D Opublikowano 25 Lutego 2012 Opublikowano 25 Lutego 2012 Tak, kiedyś kupiłem ten z SDShobby, ale sprzedałem, bo tak walczyłem o wagę i wstawiłem pittsa. Później kupiłem go w ef3m bo zależało mi na czasie i to identyczny tłumik. W HK jest taki sam i HK ma tańsze wysyłki w porównaniu do SDShobby. Wszystkie tłumiki są identyczne, więc kombinuj, aby było najtaniej
Rekomendowane odpowiedzi