Viader Opublikowano 22 Lutego 2012 Opublikowano 22 Lutego 2012 Witam. W tym temacie krok po kroku będę przedstawiał budowę konkursowego modelu ESA Mig-3 Dlaczego ten model? Ano z sentymentu. Dawno dawno temu wraz z kolegą lataliśmy kombata spalinowego. Były Me-109'tki, Thuny, Kawasaki i inne. Najwięcej jednak "natłukliśmy" Migusiów: Migi 3 były najliczniejszymi nowoczesnymi myśliwcami radzieckimi w chwili ataku niemieckiego na ZSRR, produkowane masowo od końca 1940 do jesieni 1941 roku. Używano ich głównie w początkowym okresie wojny niemiecko-radzieckiej. Ogółem wyprodukowano 100 myśliwców MiG-1 i 3172 ulepszonej wersji rozwojowej MiG-3. Były to pierwsze samoloty noszące sygnaturę MiG – biura Mikojana i Guriewicza. Pod koniec lat 30. lotnictwo radzieckie odczuwało palącą potrzebę wprowadzenia nowych szybkich myśliwców w układzie jednopłata, jakie powstawały w tym czasie na świecie. Prace nad takim myśliwcem – dolnopłatowcem I-200 napędzanym silnikiem widlastym, rozpoczęto w 1939 także w biurze konstrukcyjnym (OKB) Nikołaja Polikarpowa w Moskwie, będącym konstruktorem dotychczas używanych myśliwców radzieckich (I-5, I-15, I-153, I-16). Prace prowadzono pod kierunkiem samego Polikarpowa i z jego inicjatywy. Samolot miał być napędzany nowo opracowanym silnikiem konstrukcji Mikulina AM-37 o mocy 1450 KM i osiągać prędkość 670 km/h. 9 grudnia 1940, w związku z nowym systemem nazewnictwa samolotów radzieckich od inicjałów konstruktorów, gdzie liczby nieparzyste odpowiadały myśliwcom, pierwsze 100 sztuk seryjnych I-200 zostało oznaczonych MiG-1, a dalsze zmodyfikowane, ze zwiększonym zapasem paliwa i skrzydłami o większym wzniosie jako MiG-3. Dane techniczne samolotu Mig-3: Napęd 12-cylindrowy silnik widlasty Mikulin AM-35A Moc 1007 kW (1350 KM) Wymiary Rozpiętość 10,20 m Wydłużenie 5,97 Długość 8,25 m Wysokość 3,32 m Powierzchnia nośna 17,44 m? Profil skrzydła Clark YH Masa Własna 2595 kg Startowa 3299 kg Osiągi: Prędkość maks. 621 km/h Prędkość wznoszenia na wysokość 5000 m: 7 min 42 s Pułap 11 500 m Zasięg 1195 km Uwaga!!! Piszcie śmiało do Marka w sprawie wycięcia dowolnego modelu a na pewno się dogadacie. Taka mała prośba z Jego strony W przyszłości z pewnością poskutkuje to poszerzeniem oferty
Viader Opublikowano 10 Marca 2012 Autor Opublikowano 10 Marca 2012 Wczoraj otrzymałem paczkę z Migiem. Model wykonany świetnie. Budowę zacząłem standardowo od skrzydła. Na początku za pomocą kleju UHU Por zostały sklejone połówki centropłata i na sucho osadzone w kadłubie: Następnym krokiem było przyklejenie końcówek również UHU Por'em. Tak prezentuje się płatowiec: Jak widać skrzydło posiada charakterystyczny dla Miga-3 wznios. I jeszcze rzut z góry: Wyznaczenie lini dźwigara: I skrzydło po wklejeniu prętów na rzadki CA plus przyspieszacz ZAP. Stosuję jeden dźwigar (pręt z góry i z dołu), bez dodatkowych wzmocnień. Skrzydło wychodzi najlżej a wytrzymałość jest wystarczająca. Na specjalne życzenie płat otrzymał profil jak w modelu Jak-3 MR.
Viader Opublikowano 2 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2012 Wstępne przycinanie kadłuba: Malowanie spodu: Linie podziałowe: Kabinka mocowania za pomocą magnesów wyciągniętych ze starego silnika. Bardzo mocne i pewne rozwiązanie. Malowanie gwiazdek: Rozmieszczenie osprzętu RC w kadłubie:
Viader Opublikowano 2 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2012 Model prawie gotowy: Czego brakuje? Czerwonych strzał, a więc malujemy: Lewa: I prawa: Model ukończony i oblatany. Lata rewelacyjnie, przede wszystkim jest bardzo zwrotny za sprawą profilu, dużej powierzchni płata oraz stosunkowo krótkiego kadłuba. Zastosowane wyposażenie: Silnik Emax 2210/20 Śmigło TP 7'x6' Kołpak z podstawą duralową Regulator Foxy 25A Akumulator Nano Tech 1300mAh Serwa 9g TP 3szt. Niedługo zaprezentuję film/zdjęcia z walki Miga 3.
Viader Opublikowano 9 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2012 Czas dokończyć relację Na świeżo prosto z zawodów w Warcie Bolesławieckiej: I obiecany film z finału WWII: http-~~-//www.youtube.com/watch?v=EUHoTWgIF1k&feature=plcp Model spisał się znakomicie i wywalczył trzecie miejsce na dzisiejszych zawodach!!! Podsumowując: Zastosowane wyposażenie: Silnik Emax 2210/20 - 42zł Śmigło TP 7'x6' - 3zł Kołpak z podstawą duralową - 11zł Regulator Foxy 25A - 80zł Akumulator Nano Tech 1300mAh - 45zł Serwa 9g TP. 3x14zł=42zł Całość kosztowała 353zł (model 130zł, wyposażenie 223zł)
marek rokowski Opublikowano 1 Lipca 2012 Opublikowano 1 Lipca 2012 bardzo ładna relacja i wykonanie modelu wsparte wynikiem medalowym z zawodów brawo! oby więcej takich relacji zakończonych podwójnym sukcesem nagroda: 40% zniżka na następny zestaw pozdrawiam Marek
Wojtan Opublikowano 1 Stycznia 2015 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Ja w skrócie: filmik z pierwszych lotów, maszyna jest zwrotna i dobrze się prowadzi, mimo dość silnego wiatru. Sorki za "operatora" - trzymał aparat pionowo..... https://www.youtube.com/watch?v=OMk4Zt2FAwk&list=UUryOzAFNgsGQJfRSku6Q7hA
marek rokowski Opublikowano 2 Stycznia 2015 Opublikowano 2 Stycznia 2015 witaj ale czemu w dziale konkurs 2012? przeca tu już chyb atylko sporadycznei ktoś zaglada:)
Wojtan Opublikowano 2 Stycznia 2015 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Bo to jedyny wątek o Mig-u jaki znalazłem.....
Rekomendowane odpowiedzi