Skocz do zawartości

Rafał Wiaderek/Sekator/kat. "SENIOR" Mig-3


Viader
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W tym temacie krok po kroku będę przedstawiał budowę konkursowego modelu ESA Mig-3

 

Dołączona grafika

 

 

 

Dlaczego ten model?

Ano z sentymentu. Dawno dawno temu wraz z kolegą lataliśmy kombata spalinowego. Były Me-109'tki, Thuny, Kawasaki i inne. Najwięcej jednak "natłukliśmy" Migusiów:

 

Dołączona grafika

 

 

 

Migi 3 były najliczniejszymi nowoczesnymi myśliwcami radzieckimi w chwili ataku niemieckiego na ZSRR, produkowane masowo od końca 1940 do jesieni 1941 roku. Używano ich głównie w początkowym okresie wojny niemiecko-radzieckiej. Ogółem wyprodukowano 100 myśliwców MiG-1 i 3172 ulepszonej wersji rozwojowej MiG-3. Były to pierwsze samoloty noszące sygnaturę MiG – biura Mikojana i Guriewicza. Pod koniec lat 30. lotnictwo radzieckie odczuwało palącą potrzebę wprowadzenia nowych szybkich myśliwców w układzie jednopłata, jakie powstawały w tym czasie na świecie. Prace nad takim myśliwcem – dolnopłatowcem I-200 napędzanym silnikiem widlastym, rozpoczęto w 1939 także w biurze konstrukcyjnym (OKB) Nikołaja Polikarpowa w Moskwie, będącym konstruktorem dotychczas używanych myśliwców radzieckich (I-5, I-15, I-153, I-16). Prace prowadzono pod kierunkiem samego Polikarpowa i z jego inicjatywy. Samolot miał być napędzany nowo opracowanym silnikiem konstrukcji Mikulina AM-37 o mocy 1450 KM i osiągać prędkość 670 km/h. 9 grudnia 1940, w związku z nowym systemem nazewnictwa samolotów radzieckich od inicjałów konstruktorów, gdzie liczby nieparzyste odpowiadały myśliwcom, pierwsze 100 sztuk seryjnych I-200 zostało oznaczonych MiG-1, a dalsze zmodyfikowane, ze zwiększonym zapasem paliwa i skrzydłami o większym wzniosie jako MiG-3.

 

Dane techniczne samolotu Mig-3:

 

Napęd 12-cylindrowy silnik widlasty

Mikulin AM-35A

Moc 1007 kW (1350 KM)

Wymiary

Rozpiętość 10,20 m

Wydłużenie 5,97

Długość 8,25 m

Wysokość 3,32 m

Powierzchnia nośna 17,44 m?

Profil skrzydła Clark YH

Masa

Własna 2595 kg

Startowa 3299 kg

Osiągi:

Prędkość maks. 621 km/h

Prędkość wznoszenia na wysokość 5000 m:

7 min 42 s

Pułap 11 500 m

Zasięg 1195 km

 

Dołączona grafika

 

Uwaga!!!

Piszcie śmiało do Marka w sprawie wycięcia dowolnego modelu a na pewno się dogadacie. Taka mała prośba z Jego strony :) W przyszłości z pewnością poskutkuje to poszerzeniem oferty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wczoraj otrzymałem paczkę z Migiem. Model wykonany świetnie.

Budowę zacząłem standardowo od skrzydła.

 

Na początku za pomocą kleju UHU Por zostały sklejone połówki centropłata i na sucho osadzone w kadłubie:

 

Dołączona grafika

 

 

Następnym krokiem było przyklejenie końcówek również UHU Por'em. Tak prezentuje się płatowiec:

 

Dołączona grafika

 

Jak widać skrzydło posiada charakterystyczny dla Miga-3 wznios.

 

 

I jeszcze rzut z góry:

 

Dołączona grafika

 

Wyznaczenie lini dźwigara:

 

Dołączona grafika

 

I skrzydło po wklejeniu prętów na rzadki CA plus przyspieszacz ZAP.

 

Dołączona grafika

 

Stosuję jeden dźwigar (pręt z góry i z dołu), bez dodatkowych wzmocnień. Skrzydło wychodzi najlżej a wytrzymałość jest wystarczająca.

 

Na specjalne życzenie płat otrzymał profil jak w modelu Jak-3 MR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wstępne przycinanie kadłuba:

 

Dołączona grafika

 

 

 

Malowanie spodu:

 

Dołączona grafika

 

 

 

Linie podziałowe:

 

Dołączona grafika

 

 

Kabinka mocowania za pomocą magnesów wyciągniętych ze starego silnika. Bardzo mocne i pewne rozwiązanie.

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

 

 

Malowanie gwiazdek:

 

Dołączona grafika

 

 

Rozmieszczenie osprzętu RC w kadłubie:

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model prawie gotowy:

 

Dołączona grafika

 

 

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

 

 

Czego brakuje?

Czerwonych strzał, a więc malujemy: :)

 

Lewa:

 

Dołączona grafika

 

 

I prawa:

 

Dołączona grafika

 

Model ukończony i oblatany. Lata rewelacyjnie, przede wszystkim jest bardzo zwrotny za sprawą profilu, dużej powierzchni płata oraz stosunkowo krótkiego kadłuba.

 

 

Zastosowane wyposażenie:

Silnik Emax 2210/20

Śmigło TP 7'x6'

Kołpak z podstawą duralową

Regulator Foxy 25A

Akumulator Nano Tech 1300mAh

Serwa 9g TP 3szt.

 

 

Niedługo zaprezentuję film/zdjęcia z walki Miga 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas dokończyć relację :)

 

Na świeżo prosto z zawodów w Warcie Bolesławieckiej:

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

 

I obiecany film z finału WWII:

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=EUHoTWgIF1k&feature=plcp

 

Model spisał się znakomicie i wywalczył trzecie miejsce na dzisiejszych zawodach!!!

 

Podsumowując:

 

Zastosowane wyposażenie:

 

Silnik Emax 2210/20 - 42zł

 

Śmigło TP 7'x6' - 3zł

 

Kołpak z podstawą duralową - 11zł

 

Regulator Foxy 25A - 80zł

 

Akumulator Nano Tech 1300mAh - 45zł

 

Serwa 9g TP. 3x14zł=42zł

 

Całość kosztowała 353zł (model 130zł, wyposażenie 223zł)

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 lata później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.