piromarek Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Witam. Panowie, przeglądając materiały reklamowe Hiteca zauważyłem, że w modelu ekspozycyjnym szybowca zamontowano czujnik temperatury po za kadłubem, na przedłużeniu krawędzi spływu płata. Moje pytanie, w jakim celu i do czego może nam być przydatna informacja o zmianach temperatury powietrza otaczającego szybowiec ? Czy można wywnioskować z nich coś na temat przebywania w kominach termicznych i prądach wznoszących/opadających ? Czy też była to może wyłącznie atrapa wystawowa, nie koniecznie związana z konkretnym zastosowaniem ? pozdrawiam Piromarek
piromarek Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Opublikowano 29 Lutego 2012 Witam. Panowie, przeglądając materiały reklamowe Hiteca zauważyłem, że w modelu ekspozycyjnym szybowca zamontowano czujnik temperatury po za kadłubem, na przedłużeniu krawędzi spływu płata. Moje pytanie, w jakim celu i do czego może nam być przydatna informacja o zmianach temperatury powietrza otaczającego szybowiec ? Czy można wywnioskować z nich coś na temat przebywania w kominach termicznych i prądach wznoszących/opadających ? Czy też była to może wyłącznie atrapa wystawowa, nie koniecznie związana z konkretnym zastosowaniem ? pozdrawiam Piromarek
utopia Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 odpowiedź pytaniem - a jaką temperaturę posiada powietrze wstepujace w kominie a jaką poza nim? co jest cieplejsze? już wiesz
utopia Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 odpowiedź pytaniem - a jaką temperaturę posiada powietrze wstepujace w kominie a jaką poza nim? co jest cieplejsze? już wiesz
wapniak Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Mierząc temperaturę na zewnątrz modelu i analizując jej rozkład w funkcji wysokości można przewidywać możliwość występowania jak i siłę kominów termicznych. Jeśli gradient temperaturowy przekracza ok 0,6 stopnia na 100 metrów wysokości, oznacza to atmosferę niestabilną i można spodziewać się występowania termiki. Na podst temperatury można też określić poziom inwersji do którego występują kominy termiczne. Przydaje się to przy termice bezchmurnej, bardzo częstej w wyżach... I różne takie. Jest to szeroko omawiane w literaturze. Pozdrawiam
wapniak Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Mierząc temperaturę na zewnątrz modelu i analizując jej rozkład w funkcji wysokości można przewidywać możliwość występowania jak i siłę kominów termicznych. Jeśli gradient temperaturowy przekracza ok 0,6 stopnia na 100 metrów wysokości, oznacza to atmosferę niestabilną i można spodziewać się występowania termiki. Na podst temperatury można też określić poziom inwersji do którego występują kominy termiczne. Przydaje się to przy termice bezchmurnej, bardzo częstej w wyżach... I różne takie. Jest to szeroko omawiane w literaturze. Pozdrawiam
piromarek Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Opublikowano 11 Marca 2012 Witam.Dziękuję za podpowiedź.Teraz pytanie, czy ktoś z tego typu informacji korzysta czy tylko jest to marketing systemów telemetrycznych.Rozumiem, że większość z szybowników i tak woli wariometr, bo to bezpośrednie przełożenie na zmianę wysokości i informacja o trafieniu na noszenie.Cóż w przypadku Aurory, której jestem posiadaczem, na wariometr pozostaje czekać do bodajże lipca , kiedy to ma się pojawić nowa stacja i nowe czujniki. ( pokazane na targach w Norymberdze )pozdrawiamPiromarek
Wojtass_nt Opublikowano 11 Marca 2012 Opublikowano 11 Marca 2012 Teraz pytanie, czy ktoś z tego typu informacji korzysta czy tylko jest to marketing systemów telemetrycznych.A jak myślisz? W czasach kiedy mamy praktycznie wszystko co chcemy, jedynym wyjściem na dalsze większe zyski jest chwyt marketingowy.
Rekomendowane odpowiedzi