Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panie i Panowie!

Mam problem:

Postanowiłem zbudować Slowflyera/Parkflyera.

 

Wstępne założenia:cięciwa: 180 mm

rozpiętość: 1280 - 1300 mm (zależne od wzniosu)

długość: 990 mm

Masa modelu: 400 - 480 g (pusty, bez grama wyposażenia)

Sterowanie: wysokość, kierunek, ciąg

 

Konstrukcja:Kadłub - listwa 10x 10 mm lub rurka węglowa

Skrzydło:

+3 st zaklinowania, depron 3mm profilowany (czytaj: wygięty) na konstrukcji z rurek węglowych (krawędź natarcia i spływu fi=3mm), żebra lamelowane. Profil i konstrukcja skrzydła jak w modelu "26"

"26" na portalu "Wirtualna Modelarnia"

Statecznik pionowy i poziomy - depron wzmocniony prętami/ rurkami węglowymi

 

Tyle o koncepcji. czas na problem:

"Przewraca mi się" w skrzynce narzędziowej silnik od helikoptera E-Flite CP 2 Pro wraz z serwami i odbiornikiem oraz akku (1100 mAh)

Akku

Silnik jest zidentyfikowany jako szczotkowy elektryk klasy 370 z trybem 8 zębów.

Silnik

 

Moje pytanie:

Czy ktoś może dla mnie obliczyć warunki pracy układu silnik-śmigło (oczywiście z przekładnią 1:3,6 lub 1:4), tj.: prądy, moce, czas pracy dla śmigieł: 8/4 lub 6 i 10/4 lub 6.

Z góry dziękuję za pomoc

Pozdrawiam

Opublikowano

Panie i Panowie!

Mam problem:

Postanowiłem zbudować Slowflyera/Parkflyera.

 

Wstępne założenia:cięciwa: 180 mm

rozpiętość: 1280 - 1300 mm (zależne od wzniosu)

długość: 990 mm

Masa modelu: 400 - 480 g (pusty, bez grama wyposażenia)

Sterowanie: wysokość, kierunek, ciąg

 

Konstrukcja:Kadłub - listwa 10x 10 mm lub rurka węglowa

Skrzydło:

+3 st zaklinowania, depron 3mm profilowany (czytaj: wygięty) na konstrukcji z rurek węglowych (krawędź natarcia i spływu fi=3mm), żebra lamelowane. Profil i konstrukcja skrzydła jak w modelu "26"

"26" na portalu "Wirtualna Modelarnia"

Statecznik pionowy i poziomy - depron wzmocniony prętami/ rurkami węglowymi

 

Tyle o koncepcji. czas na problem:

"Przewraca mi się" w skrzynce narzędziowej silnik od helikoptera E-Flite CP 2 Pro wraz z serwami i odbiornikiem oraz akku (1100 mAh)

Akku

Silnik jest zidentyfikowany jako szczotkowy elektryk klasy 370 z trybem 8 zębów.

Silnik

 

Moje pytanie:

Czy ktoś może dla mnie obliczyć warunki pracy układu silnik-śmigło (oczywiście z przekładnią 1:3,6 lub 1:4), tj.: prądy, moce, czas pracy dla śmigieł: 8/4 lub 6 i 10/4 lub 6.

Z góry dziękuję za pomoc

Pozdrawiam

Opublikowano

Poprę kolegę.

 

Walczysz z masą. Nie ma sensu wpychać nieefektywny, mało sprawny i dużo cięższy napęd niż typowy silnik BL, plus zbyteczna przekładnia. W dodatku przystosowany do napędu wirnika helikoptera.

 

Spokojnie możesz użyć Emax 2812 (jakieś 30-40zł) i śmigło 8x4SF.

Opublikowano

Poprę kolegę.

 

Walczysz z masą. Nie ma sensu wpychać nieefektywny, mało sprawny i dużo cięższy napęd niż typowy silnik BL, plus zbyteczna przekładnia. W dodatku przystosowany do napędu wirnika helikoptera.

 

Spokojnie możesz użyć Emax 2812 (jakieś 30-40zł) i śmigło 8x4SF.

Opublikowano

Jeśli końcowa waga pustego modelu miała by wynosić ok. 450g to z elektroniką pewnie i tak wyjdzie ok 700g. Moim zdaniem silnik szczotkowy klasy 370 mógłby mieć problemy z uciągnięciem tej masy. Jeżeli zdecydowałbyś się na "26 akro" to potrzebny będzie ciąg min. 900g :wink:

Opublikowano

Jeśli końcowa waga pustego modelu miała by wynosić ok. 450g to z elektroniką pewnie i tak wyjdzie ok 700g. Moim zdaniem silnik szczotkowy klasy 370 mógłby mieć problemy z uciągnięciem tej masy. Jeżeli zdecydowałbyś się na "26 akro" to potrzebny będzie ciąg min. 900g :wink:

Opublikowano

Dziękuję wszystkim za sugestie i rady!

Koncepcja modelu pozostaje bez zmian, kwestją pod rozwagę pozostaje napęd.

Odpada posiadana 370 + przekładnia, zwłaszcza, że można kupić bezszczotkowy z reglem w zbliżonej cenie. Poszukiwania trwają.

Na początek trzeba zbudować model, potem znająć masę zaczniemy weryfikację i dobór napędu.

Dziękuję za pomoc i prosze admina o zamknięcie tematu.

Pozdrawiam

Opublikowano

Dziękuję wszystkim za sugestie i rady!

Koncepcja modelu pozostaje bez zmian, kwestją pod rozwagę pozostaje napęd.

Odpada posiadana 370 + przekładnia, zwłaszcza, że można kupić bezszczotkowy z reglem w zbliżonej cenie. Poszukiwania trwają.

Na początek trzeba zbudować model, potem znająć masę zaczniemy weryfikację i dobór napędu.

Dziękuję za pomoc i prosze admina o zamknięcie tematu.

Pozdrawiam

Opublikowano

Pomyśl również o zmianie konstrukcji skrzydła -przy rozpiętości 130cm i przewidywanej wadze 600-700g raczej nie zda egzaminu rozwiązanie z twojego opisu .

Tutaj opisałem kiedyś budowę modelu na silniku podobnym do twojego ,z pełnym wyposażeniem ważył 650g ,rozpiętość 112cmi latał jakoś na nim -ale to było tylko "jakoś" co zobaczysz na filmie.

PS -model lata do dziś ale na 400 (nadal szczotka :) ) a bezszczotke i ja ci radze .

Opublikowano

Pomyśl również o zmianie konstrukcji skrzydła -przy rozpiętości 130cm i przewidywanej wadze 600-700g raczej nie zda egzaminu rozwiązanie z twojego opisu .

Tutaj opisałem kiedyś budowę modelu na silniku podobnym do twojego ,z pełnym wyposażeniem ważył 650g ,rozpiętość 112cmi latał jakoś na nim -ale to było tylko "jakoś" co zobaczysz na filmie.

PS -model lata do dziś ale na 400 (nadal szczotka :) ) a bezszczotke i ja ci radze .

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.