SeventhSon Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Panie i Panowie! Mam problem: Postanowiłem zbudować Slowflyera/Parkflyera. Wstępne założenia:cięciwa: 180 mm rozpiętość: 1280 - 1300 mm (zależne od wzniosu) długość: 990 mm Masa modelu: 400 - 480 g (pusty, bez grama wyposażenia) Sterowanie: wysokość, kierunek, ciąg Konstrukcja:Kadłub - listwa 10x 10 mm lub rurka węglowa Skrzydło: +3 st zaklinowania, depron 3mm profilowany (czytaj: wygięty) na konstrukcji z rurek węglowych (krawędź natarcia i spływu fi=3mm), żebra lamelowane. Profil i konstrukcja skrzydła jak w modelu "26" "26" na portalu "Wirtualna Modelarnia" Statecznik pionowy i poziomy - depron wzmocniony prętami/ rurkami węglowymi Tyle o koncepcji. czas na problem: "Przewraca mi się" w skrzynce narzędziowej silnik od helikoptera E-Flite CP 2 Pro wraz z serwami i odbiornikiem oraz akku (1100 mAh) Akku Silnik jest zidentyfikowany jako szczotkowy elektryk klasy 370 z trybem 8 zębów. Silnik Moje pytanie: Czy ktoś może dla mnie obliczyć warunki pracy układu silnik-śmigło (oczywiście z przekładnią 1:3,6 lub 1:4), tj.: prądy, moce, czas pracy dla śmigieł: 8/4 lub 6 i 10/4 lub 6. Z góry dziękuję za pomoc Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeventhSon Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Panie i Panowie! Mam problem: Postanowiłem zbudować Slowflyera/Parkflyera. Wstępne założenia:cięciwa: 180 mm rozpiętość: 1280 - 1300 mm (zależne od wzniosu) długość: 990 mm Masa modelu: 400 - 480 g (pusty, bez grama wyposażenia) Sterowanie: wysokość, kierunek, ciąg Konstrukcja:Kadłub - listwa 10x 10 mm lub rurka węglowa Skrzydło: +3 st zaklinowania, depron 3mm profilowany (czytaj: wygięty) na konstrukcji z rurek węglowych (krawędź natarcia i spływu fi=3mm), żebra lamelowane. Profil i konstrukcja skrzydła jak w modelu "26" "26" na portalu "Wirtualna Modelarnia" Statecznik pionowy i poziomy - depron wzmocniony prętami/ rurkami węglowymi Tyle o koncepcji. czas na problem: "Przewraca mi się" w skrzynce narzędziowej silnik od helikoptera E-Flite CP 2 Pro wraz z serwami i odbiornikiem oraz akku (1100 mAh) Akku Silnik jest zidentyfikowany jako szczotkowy elektryk klasy 370 z trybem 8 zębów. Silnik Moje pytanie: Czy ktoś może dla mnie obliczyć warunki pracy układu silnik-śmigło (oczywiście z przekładnią 1:3,6 lub 1:4), tj.: prądy, moce, czas pracy dla śmigieł: 8/4 lub 6 i 10/4 lub 6. Z góry dziękuję za pomoc Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Odpuściłbym ten silnik. Lepiej kupić jakiegoś taniego, bezszczotkowego E-Maxa i regulator HW 25A http://abcrc.pl/p/98/601/esc-hw25a-regulator-66003--elektronika-i-akcesoria-quadrocopter-i-wyposazenie-do-nich.html W silniku szczotkowym zetrą Ci się szczotki, są one mało wydajne i w ogóle uważane za historię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Odpuściłbym ten silnik. Lepiej kupić jakiegoś taniego, bezszczotkowego E-Maxa i regulator HW 25A http://abcrc.pl/p/98/601/esc-hw25a-regulator-66003--elektronika-i-akcesoria-quadrocopter-i-wyposazenie-do-nich.html W silniku szczotkowym zetrą Ci się szczotki, są one mało wydajne i w ogóle uważane za historię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Poprę kolegę. Walczysz z masą. Nie ma sensu wpychać nieefektywny, mało sprawny i dużo cięższy napęd niż typowy silnik BL, plus zbyteczna przekładnia. W dodatku przystosowany do napędu wirnika helikoptera. Spokojnie możesz użyć Emax 2812 (jakieś 30-40zł) i śmigło 8x4SF. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Poprę kolegę. Walczysz z masą. Nie ma sensu wpychać nieefektywny, mało sprawny i dużo cięższy napęd niż typowy silnik BL, plus zbyteczna przekładnia. W dodatku przystosowany do napędu wirnika helikoptera. Spokojnie możesz użyć Emax 2812 (jakieś 30-40zł) i śmigło 8x4SF. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Jeśli końcowa waga pustego modelu miała by wynosić ok. 450g to z elektroniką pewnie i tak wyjdzie ok 700g. Moim zdaniem silnik szczotkowy klasy 370 mógłby mieć problemy z uciągnięciem tej masy. Jeżeli zdecydowałbyś się na "26 akro" to potrzebny będzie ciąg min. 900g :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Jeśli końcowa waga pustego modelu miała by wynosić ok. 450g to z elektroniką pewnie i tak wyjdzie ok 700g. Moim zdaniem silnik szczotkowy klasy 370 mógłby mieć problemy z uciągnięciem tej masy. Jeżeli zdecydowałbyś się na "26 akro" to potrzebny będzie ciąg min. 900g :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeventhSon Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Dziękuję wszystkim za sugestie i rady! Koncepcja modelu pozostaje bez zmian, kwestją pod rozwagę pozostaje napęd. Odpada posiadana 370 + przekładnia, zwłaszcza, że można kupić bezszczotkowy z reglem w zbliżonej cenie. Poszukiwania trwają. Na początek trzeba zbudować model, potem znająć masę zaczniemy weryfikację i dobór napędu. Dziękuję za pomoc i prosze admina o zamknięcie tematu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeventhSon Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Dziękuję wszystkim za sugestie i rady! Koncepcja modelu pozostaje bez zmian, kwestją pod rozwagę pozostaje napęd. Odpada posiadana 370 + przekładnia, zwłaszcza, że można kupić bezszczotkowy z reglem w zbliżonej cenie. Poszukiwania trwają. Na początek trzeba zbudować model, potem znająć masę zaczniemy weryfikację i dobór napędu. Dziękuję za pomoc i prosze admina o zamknięcie tematu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Pomyśl również o zmianie konstrukcji skrzydła -przy rozpiętości 130cm i przewidywanej wadze 600-700g raczej nie zda egzaminu rozwiązanie z twojego opisu . Tutaj opisałem kiedyś budowę modelu na silniku podobnym do twojego ,z pełnym wyposażeniem ważył 650g ,rozpiętość 112cmi latał jakoś na nim -ale to było tylko "jakoś" co zobaczysz na filmie. PS -model lata do dziś ale na 400 (nadal szczotka ) a bezszczotke i ja ci radze . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Pomyśl również o zmianie konstrukcji skrzydła -przy rozpiętości 130cm i przewidywanej wadze 600-700g raczej nie zda egzaminu rozwiązanie z twojego opisu . Tutaj opisałem kiedyś budowę modelu na silniku podobnym do twojego ,z pełnym wyposażeniem ważył 650g ,rozpiętość 112cmi latał jakoś na nim -ale to było tylko "jakoś" co zobaczysz na filmie. PS -model lata do dziś ale na 400 (nadal szczotka ) a bezszczotke i ja ci radze . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi