Skocz do zawartości

Pierwszy kontakt z modelarstwem - Wiecherek 25


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Krótkim wstępem jakiś czas temu pomyślałem że na studiach mam luźniejszy semestr to muszę coś porobić jak pogoda brzydka padło na budowanie modelu latającego. Z tego co wtedy czytałem Wicherek był zachwalany na pierwszy model, a że duże jest piękne to od razu w wersji 25. Budowa ruszyła mam już prawie całą konstrukcję kadłuba, wystąpił jedynie problem lekkiego zwichrzenia po połączeniu obu części ale już mam plan jak to naprawić.

Kadłub ma budowę ze sklejki 4mm i listewek sosnowych skrzydła będą z balsy 2,5mm i listewek sosnowych

 

Koniec wstępu teraz czas pytań.

 

Poczytałem trochę więcej na forach o kompletnie odmiennym zdaniu o wicherku że to już przeżytek i nie ma sensu budować. (to już odpada za daleko zaszło). Ale są kompletnie odmienne opinie czy wicherka modyfikować czy robić oryginalnie. Wstępnie planowałem profil clarky y mniejszy wznios lotki oraz keson (miszmasz od różnych osób z tego forum) ale są opinie że to nie ma sensu i lepiej zrobić oryginalnego wicherka bo inaczej kiepsko lata. Pierwsze pytanie ile w tym prawdy co warto zmienić a czego nie w stosunku do oryginału. Kompletnie nie interesują mnie jakieś konkursy wyglądu to ma jedynie dobrze latać i mnie się podobać.

 

Wstępnie planowałem model spalinowy ale że nie mam pojęcia o silnikach modelarskich to na początek pójdę chyba jednak w elektryfikację i teraz pytanie czy to co wybrałem ma sens:

silnik

regulator

pakiet

Jeżeli tak to jakie śmigło do tego silnika bo nie ma tej informacji

 

Serwa planuję zgapić od użytkownika Vespa więc powinny być ok:

- lotki: dwie sztuki ZS-M218 Zebra (HS-81 Hitec)

- ster wysokości: HXT 6.9kg / 39.2g / .16sec Twin bearing servo (HX5010)

- ster kierunku: HXT 6.9kg / 39.2g / .16sec Twin bearing servo (HX5010)

 

 

W dużym skrócie na razie mam dwa pytania (niestety pewnie będzie więcej):

1. Czy jest sens modyfikować oryginalnego wicherka o inny profil i lotki (wstępnie clarky Y lotki i keson)

2. Czy ta elektronika którą wybrałem da radę czy może jest coś bardziej opłacalnego

Opublikowano

1) Nie, na początek wystarczy oryginał

2) Sądzę że elektronika jest za "mocna" na taki model. Podaj jego przewidywalny rozmiar i wagę.

Opublikowano

Przewidywana waga cholera trudne pytanie bo nie mam żadnego doświadczenie i nie wiem co wyjdzie. Na razie widzę że kadłub mi wyszedł przyciężkawy bo jeszcze bez statecznika ma już 340g ale planuję lekko wyażurować boki i przewiduję że zmieszczę się z nim w 400g. Patrząc na projekty innych strzelam że z wagą powinienem się zmieścić w ok 1250g bez wyposażenia i pokrycia. Wymiary standardowe rozpiętość ok 1760mm długość 1150mm

Opublikowano

1250g bez wyposażenia i pokrycia. Wymiary standardowe rozpiętość ok 1760mm długość 1150mm

ŁOŁ no to niezła kobyła... Na początek sądze że jest to za duży zdecydowanie model, i nie wiem czy na takich listeweczkach taka duża i ciężka konstrukcja wytrzyma. Radzę zrobić model najpierw, a silnik potem kupować, jak będzie wiadomo ile będzie to ważyć. Przy takiej wadze sądzę że na jednym pakiecie się nie skończy. Czy wiesz w co się pchasz? Poradził bym zrobić narazie model nieco mniejszy max. 120cm rozp. x 1m długość
Opublikowano

przemo nie nawet nigdy nie widziałem na żywo jak ktoś lata. Ale planuję najpierw trochę polatać na symulatorze jak tylko aparatura dojedzie.

 

Chriss serio kobyła? Patrzę na innych to im nawet cięższe konstrukcje wychodzą i latają. Za delikatnie też nie robię i kilka dodatkowych wzmocnień jest.

Na skończenie konstrukcji modelu potrzebuję jakieś 2-3 dni wolnego więc już pewnie skończę go budować. Chyba że na prawdę odradzacie to zrobię drugi inny po prostu i najpierw nim polatam.

Opublikowano

przemo nie nawet nigdy nie widziałem na żywo jak ktoś lata. Ale planuję najpierw trochę polatać na symulatorze jak tylko aparatura dojedzie.

 

Doradzę Ci jak nowicjusz nowicjuszowi, który ma już pierwsze loty za sobą i krety również :D Wicherka daj na drugi plan a zacznij coś od depronu lub EPP :) polecam Ci RWD 5 Skazoo sam mam taki na nim uczę się latać i frajda jest :) Rozbiłem go już 3 razy w tym 2 słabiej i wczoraj już konkretniej ... brakowało jakieś 10 cm przodu kadłuba ale to już moja wina bo wypuściłem przy za dużym wietrze :D ale parę godzin na spokojnie ciut kleju epoksydowego i model jak nowy :) Wicherek jest ze sklejki więc naprawie będzie trzeba poświęcić więcej czasu w porównaniu do depronu czy EPP a po co marnować wolny czas na naprawę jak można zrobić to szybciej i cieszyć się lataniem . Do swojego RWD zrobiłem dwa skrzydła: pierwsze ze wzniosem na którym latam obecnie i drugie z lotkami ale te drugie to jeszcze długo nie założę ... Budowa prosta i banalna tak samo jak reperacja modelu :) Symulator spoko też latam i wyrabiam odruchy ale jednak symulator i prawdziwy model w powietrzu to nie to samo :) w tym dziale jest mój temat o budowie RWD 5 jak i wiele innych które przeglądałem podczas budowy :) Polecam RWD rozpiętość to 130 cm to i tak bardzo dużo :) Na wicherka jeszcze przyjdzie czas ... osobiście podoba mi się ta konstrukcja :) Jeszcze takie małe sprostowaniem EPP jest jak to mówią kretoodporne w porównaniu do depronu ale przecież wszystko da się zniszczyć :mrgreen:

Opublikowano

Czytałem o RWD-5 ale jakoś odrzuca mnie depron. Lubię bawić się w drewnie zresztą stąd pomysł na model. Ale może faktycznie zrobię RWD jako pierwszego, a wicherka za to zrobię jako spalinowego jak planowałem na początku.

Opublikowano

Jeśli nie depron to moze EPP. Zamów sobie chciażby od Marka z napolskimniebie jakis model esa i spokojnie na nim nauczysz sie latac. Ja nigdy nie mając w rękach modelu RC po 2 godzinach na symulatorze spokojnie bez kreta zacząłem latac dolnopłatem.

Opublikowano

Planuj planuj ... plany są ważne :) Jak lubisz bawić się w drewnie to szkoda Twojej roboty i modelu przy pierwszym krecie, zbudowanie kadłuba i skrzydeł to żmudna praca jak chodzi o drewno a depronowe RWD przy wolnym czasie powstaje w 3 dni a i może szybciej :) ... buduj RWD na pierwszy model idealny i nie zapomnij się pochwalić o postępach prac jak się zdecydujesz :)

Opublikowano

Jeśli nie depron to moze EPP. Zamów sobie chciażby od Marka z napolskimniebie jakis model esa i spokojnie na nim nauczysz sie latac. Ja nigdy nie mając w rękach modelu RC po 2 godzinach na symulatorze spokojnie bez kreta zacząłem latac dolnopłatem.

Ja właśnie na pirwszy model kupiłem FW-190 od Marka napolskimniebie, no i powiem że mimo że byłem po symulatorze to było ciężko, napoczątek polecałbym ci albo budowe depronowego rwd, albo zakup gornopłata lub motoszybowca z EPP lub EPO.
Opublikowano

Dużo zależy tez od modelu, jaką ma powierzchnie skrzydeł i jaki profil. Mój Jak lata baaardzo spokojnie wiec wydaje mi sie ze każdy by sobie poradził.

Opublikowano

Byłem już bliski kupienia jak-3 ale znalazłem depron na sztuki i siadłem wieczorem wyciąłem już wszystkie elementy dzisiaj zacząłem kleić RWD-5. Mam tylko pytanie co do wyposażenia bo chcę zamówić wszystko w hobbyking a zalecanych elementów tam nie ma albo trzeba byłoby czekać na dostawę.

Planuję kupić co następuje:

Silnik

Regulator

Pakiet

Śmigła

2 Serwa

Opublikowano

linki działająA coś mi się wydaje, że śmigło jest chyba za duże do RWD. Ale to tylko moja opinia, może ktoś bardziej doświadczony się wypowie.

Opublikowano

Hej kretu, ja w swoim RWD mam taki osprzęt i lata się dobrze ;) :

Silnik

Regulator prosty nieprogramowalny 30 A ... wziął duży z myślą o większych modelach w przyszłości

Pakiet

Śmigło to patrz na specyfikację silnika ale ja używam GWS 9x5

Serwa w zupełności Ci wystarczą

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Ale ja chcę z Hobbyking tak jak pisałem, a tam ten silnik jest w backorder czego chcę uniknąć. Regulator ma zostać w modelu do następnego będzie kolejny. A serwa to różnica 0.3$ a ten corony niby odrobinę lepszy (chociaż pewni to to samo tylko plastik czarny).

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.