Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

O aparaturze i innych rzeczach pisałem, ale teraz postanowiłem wziąć się do roboty na serio. Na początek mojej zabawy z modelami latającymi chciałbym zrobić rwd 5 http://forumrc.alexba.eu/users/skazoo/rwd/rwd.htm

Więc tak. Apkę postanowiłem kupić taką: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/%5F%5F8992%5F%5FTurnigy%5F9X%5F9Ch%5FTransmitter%5Fw%5FModule%5F8ch%5FReceiver%5FMode%5F2%5Fv2%5FFirmware%5F.html

Serwa zawsze jakieś się znajdzie

Ale nie ma pojęcia, jaki silnik i regulator obrotów, aku i ładowarka do niego pasowałby do tego modelu i przyszłościowo do kilku samolotów tych samych gabarytów.

I jeszcze jedno. Jest jakaś różnica czy odbiornik będzie z Turnigy a silnik z Graupner czy Odbiornik i silnik z Turnigy ?

Dziękuję i pozdrawiam

Opublikowano

Odbiorniki są zunifikowane. Do każdego modelu możesz spokojnie podłączać dowolny regulator czy serwa. Silnika do odbiornika bezpośrednio się nie podłącza. Wyjątkiem jest wyposażenie mikro, dopasowane do niskich napięć (pojedynczych ogniw). Ale Twój odbiornik jest standardowy.

Odbiornik musi być tylko kompatybilny z nadajnikiem.

 

A RWD-5 z podanej strony to jeden z najpopularniejszych modeli dla początkujących w Polsce. Co roku jest co najmniej kilka relacji z jego budowy na forum. Wystarczy przeczytać kilka takich relacji i będziesz wiedział wszystko co potrzeba w zakresie dobrania silnika.

 

W skrócie, silnik o mocy ok 120W i prędkości 800-1200kv, dopasowany do śmigła z przedziału 8" -10".

Opublikowano

Radził bym tower pro 2410-08 AL, śmigło 10x4.7, pakiet 3s 2200mah (może być mniejsza pojemność), ładowarka 2s 3s E-sky i regulator 25a

 

Jest jakaś różnica czy odbiornik będzie z Turnigy a silnik z Graupner czy Odbiornik i silnik z Turnigy ?

 

Różniecy mnie ma żadnej

Opublikowano

Mój zestaw do tego samolotu (a jest to mój pierwszy model) to właśnie aparatura Turnigy 2,4MHz + odbiornik tej samej firmy, silnik Tower Pro http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=2670 do tego regulator

EMAX ESC 25 A, 4 najprostsze serwa Turnigy. Pakiet Dualsky 1300mAh.

 

 

Testowałem śmigła od 8x4 poprzez 9x5 i 10x... (nie pamiętam drugiego oznaczenia ale po 10 sekundach silnik zaczął się "smażyć"). Zdecydowałem się na 8x4 - samolot ma wystarczająco dużo mocy (tak się przynajmniej wydaje) do nauki latania. RWD w powietrzu spisuje się "fajnie". Pierwsze próby startu i lotu (wcześniej trenowałem wyłącznie na symulatorze) kończyły się większymi lub mniejszymi zderzeniami z przeszkodą (drzewo) lub ziemią. Po kilkunastu próbach udało się w końcu "jako tako" latać, a w ostatnią sobotę pierwszy sukces - wylatany cały pakiet (ok. 15 min lotu) z w miarę delikatnym lądowaniem. Co ciekawe pomimo wielu napraw i ciągłego dokładania wzmocnień z listew i kleju "na ciepło" samolot ciągle jest stabilny w locie. Jak na początek: świetny model.

 

P.S. Bardzo ważne przy budowie jest poprawne wykonanie płatów skrzydła (miałem delikatnie skręcone) i samolot ciągle przechylał sie na prawą stronę. Początkowo myślałem, że to wina zbyt małego odchylenia (nie wiem czy właściwe słowo) silnika w prawą stronę. Po kolejnych próbach i trymowaniu lotek dałem sobie spokój i za pomocą nagrzewnicy powietrza wyprostowałem owo skręcenie płatów.

Teraz tylko czekam na pogodę (może dzisiaj) ;) i w górę...

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.