chrumdzik Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Witam Mam silniczek Super Tigre G 34 .34 cu.in. (http://www.supertigr...s/supg0105.html ) , do którego chciałbym NIE zakładać tłumika. Wstępnie planowałem zatem założyć pompkę paliwa VP - 30 http://www.perrypumps.com/prod02.htm. Mam pytania odnośnie instalacji : czy ma być przewodzie ssania ? czy wtedy można instalować silnik cylindrem do dołu ? rozumiem, że jest to pompka elektryczna na 6 V ? Jakiekolwiek informacje będą bardzo mile widziane. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel_Kaszëbë Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 czy chodzi tylko o taka bzdure, jak nieskazitelny wyglad modelu? Taaa, a po kilku minutach lotu nieskazitelnie wyglądającym modelem będzie mógł ze środka olej łyżką wybierać. Jaka jest przyczyna chęci rezygnacji z tłumika? Do jakiego modelu, czy też innego zastosowania ma być ten silnik. Bo coś mi się zdaje że kolega chrumdzik coś chce przekombinować :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Ta pompa jest napędzana podciśnieniem a nie elektrycznością.Króciec pompy łączy się a króćcem wyprowadzonym z karteru.Wachania ciśnienia w skrzyni korbowej napędzają membranę pompy.Do regulacji wydajności służy wkręt w denku pompy.Wężyk łączący silnik z pompą jest w komplecie.Jeśli potrzebujesz taką pompkę za 50% ceny daj znać. Co do tłumika to moim zdaniem hałas będzie nie do zniesienia. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrumdzik Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Ta pompa jest napędzana podciśnieniem a nie elektrycznością.Króciec pompy łączy się a króćcem wyprowadzonym z karteru.Wachania ciśnienia w skrzyni korbowej napędzają membranę pompy.Do regulacji wydajności służy wkręt w denku pompy.Wężyk łączący silnik z pompą jest w komplecie.Jeśli potrzebujesz taką pompkę za 50% ceny daj znać. Co do tłumika to moim zdaniem hałas będzie nie do zniesienia. Pozdrawiam Witaj Esceta Po prostu tłumik rzeczywiście trochę mi nie pasuje wizualnie ale ponieważ jest to mój pierwszy model po paro dziesięcioletniej przerwie to wierzę Ci i zastosuję tłumik. Natomiast mimo to chciałbym zrobić eksperyment z pompką także. Prześlij mi proszę cenę i jakiś może szkic podłączenia na : vbasupport@gmail.com. Druga sprawa rozumiem, że jest tak prosta iż nie wymaga odpowiedzi. Jednak muszę się jako początkujący jeszcze raz zapytać : czy można instalować silnik cylindrem do dołu ? Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Zamontuj tłumik i nie przejmuj się wyglądem.Silnik można oczywiście zamontować głowicą do dołu. Trzeba tylko przy zapalaniu uważać, gdyż łatwiej zalać silnik. Cana za pompę to 85 zł z przesyłką. Jak się zdecydujesz to narysuję i prześlę instrukcje montażu.Jeśli sie nie zdecydujesz to jak narysuję prześlę na podany adres e-mail. Montaż jest prosty.Najtrudniejszą sprawą jest wykonanie nagwintowanego otworu w karterze , w który wkręca się króciec do napędu pompy. Samą pompkę mocuje się do wręgi lub innego elementu modelu.Wejście i wyjście z pompy oczywiście na wężyku zasilającym. Jak mieszkasz blisko Łodzi to mogę pomóc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 A tak na dobrą sprawę po co chcesz stosować pompę do tego silnika .Używam St 40 i St 51 do modeli akrobacyjnych i "śmigają" bez zarzutu .Tłumiki maja to do siebie że z nich pobieramy ciśnienie do zbirnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Może jest problem taki jak w Leo 110 gdzie zbiornik paliwa jest w SC. Duża odległość zbiornika od silnika uniemożliwia wykorzystanie ciśnienia z tłumika gdyż nie może ono sobie poradzić.Ja tak miałem i zastosowałem pompę Perry.Problem znikł. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrumdzik Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Powód to wizualny aspekt. Jak odwrócę silnik cylidrem do dołu i zdejmę tłumik to zmieszcze wszystko pod maską. Jedyne co będzie wystawać do wylot spalin. Ale w takim wypadku przy braku tłumika muszę mieć pompę. Chodzi o model Pipera Kubusia 1.6 m rozpiętosci. Ale też moge zrobić z tłumikiem, który będzie wisiał z boku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrumdzik Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Nie ma co kombinowac, Jurek. Bez tlumika model bedzie bardzo glosny - tym halasem niepotrzebnie bedziesz sie innym ludziom narazal a i okoliczne zwierzaki wyploszysz. Takie postepowanie z pewnoscia nie wplynie pozytywnie na mniemanie ogolu o modelarzach. na Twoim miejscu pogodzilbym sie z obecnoscia tlumika lub zbudowal zamiennik pasujacy do wnetrza kadluba. Jasne. Dzięki. Będzie tłumik. Nie wziąłem pod uwagę, jak może to być odebrane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Pompe mozesz sobie extra załozyc do silnika jak bedzie problem z przejsciem na obroty itp. Miałem tak w Mojej V-ce LASER 160 i po załozeniu pompki problemu zadnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi