Sebastian1984 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Cześć, mam problem z Kawasaki K61 ESA, mianowicie podczas ostrego zakrętu w lewo model <zaciągam ster wysokości w górę) ma tendencje do odwrcania się w pracą stronę oraz lot do góry. Jakieś sugestię czym może być to spowodowane. Kombinowałem z różnymi skłoami, wykłonami silnika, nic nie pomaga. Pozdrawiam sebastian
Dj. Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Napę d steru wysokości masz na jednym bowdenie, czy na dwóch? Podejrzewam, ze podczas "zaciągania" SW połówka do której jest przymocowany naped wychyla sie prawidłowo, druga połówka (połączona zwykle drutem w kształcie spłaszczonego U ze względu na elastycznośc EPP nie nadąza z wychyleniem. Takie różnice powodują podobne zachowanie modelu w locie -zwłaszcza gdy szybko chcesz wykonac manewr...
mirolek Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Dobre spostrzeżenie i celna uwaga - model na jednym popychaczu czasem ma tendencję do "nieprawidłowości" gdy źle jest osadzony pręt łączący obie części SW lub gdy po uderzeniu epp zrobi się miękkie i SW nie reaguje równo na ruch dźwigni. Powodem może być także źle wklejony pręt węglowy i jego przemieszczanie się w stateczniku. Jeżeli jednak sprawdzisz i okaże sie, że ze sterem jest wszytsko ok, to sprawdź jeszcze lotki tzn, czy nie naderwała się dzwignia wklejona w epp lub czy nie odkształacją się same lotki - może jedna jest naderwana? Dużo zależy od jakości epp i czasem lotki potrafią się bardzo odkształacać przy szybkich manewrach - ja zawsze polecam wklejenie w lotki pręta 0,8 mm o długości około 12-15cm wraz z dzwignią. Tak usztywnione lotki pracują bez zarzutu. ms
Sebastian1984 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Dziękuje za odpowiedzi. Również obstawiam ster wysokości, jutro może znajdę trochę czasu to spróbuję od nowa pokleić obydwie połówki tak aby było lepiej. Niestety w kombatach dobre połączenie dwóch połówek bywa problematyczne. Dziwi mnie jednak zachowanie modelu. Popychacz przymocowany jest do lewej połówki steru wysokości <patrząc od tyłu modelu>, więc jak już to ta połówka wychyla się bardziej, więc przy zaciągu wysokości,lecąc lewym skrzydłem w doł <zakręt w lewo, patrząc od tyłu modelu> na mój rozum wychylona lewa połówka powinna działać jak lotka, i model powinien jeszcze bardziej "skręcać" w lewo a nie odwracać się w prawo, chyba że coś namieszałem Mirolek, model jest nowy, kraksy nie miał, z lotkami jest raczej wszystko ok, poza tym chyba w ESA nie można nic wklejać w lotki, ktoś mnie poprawi ?? Pozdrawiam
sebamor Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 poza tym chyba w ESA nie można nic wklejać w lotki, ktoś mnie poprawi ?? Pozdrawiam Ja, mianowicie w regulaminie ujęte jest, że nie może być wzmocniona krawędź natarcia, ani krawędź spływu. tak więc lotkę można usztywnić
Sebastian1984 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2012 A wykłon silnika zrobił? Zrobił, zbytnio nie pomogło
Sebastian1984 Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Problem rozwiązany, kolega Dj. miał rację, wielkie dzięki Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi