klaps6 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Znajomy z lotniska poprosił mnie o wyczyszczenie starego silnika, był cały zaklejony rycyną, na amen. Silnik rozebrałem, wyczyściłem i na nowo poskładałem oprócz tego, że trzy śruby głowicy musiałem rozwiercić poszło bezproblemowo i teraz czeka na uruchomienie. Nurtują mnie dwie sprawy, po pierwsze co to konkretnie za silnik, wydaje mi się, że WEBRA, ale w 100% pewny nie jestem, nie wiem także z jakiego mniej więcej roku pochodzi. A druga sprawa to jaki jest cel takiego kształtowania górnej części tłoka i samej głowicy silnika. (podłużna wypustka tłoka i pasująca do tego bruzda w głowicy) Mam dwa typy: pierwsze to lepsze rozprowadzenie mieszanki lub bardziej równomierny skład mieszanki w cylindrze. Drugi typ choć wydaje mi się mało prawdopodobny to ochrona przed nadmiernym płukaniem (wychładzaniem) świecy. Z ciekawostek to jeszcze dodam, że silnik posiada pierścień ale nie posiada zamka więc teoretycznie pierścień może się obracać swobodnie na tłoku. Nie widziałem takiego rozwiązania w dwutaktach, pierścień co prawda schodzi się niemal idealnie jednak obawiałbym się trochę jego uszkodzenia choćby przy przechodzeniu łączenia przez szerokie okno wydechowe. Ogólnie silnik jest w dobrej kondycji i myślę, że kolega da mu drugie życie Z góry dzięki za zaspokojenie ciekawości. Zdjęcia I wspomniany dziwny kształt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 To mi nie wygląda na Webrę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klaps6 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 To mi nie wygląda na Webrę Sugerowałem się jedynie kształtem karteru no i krajem pochodzenia "Germany" ...i ślę pozdrowienia do Kalisza, Raven choć teraz wisi na ścianie to sporo się wylatał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 To jest HB 25 (4 ccm). Bardzo fajny silnik z przełomu lat 70/80. Deflektor na tłoku wynika ze sposobu płukania - płukanie poprzeczne. Obecnie w większości silników modelarskich stosuje się płukane Schnuerle. O ile dobrze widzę, to silnik ma pierścień typu L. Brak zamka nie jest niczym szczególnym. Gaźnik Perry. Silnik spokojnie nadaje się do niewyczynowego latania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wladek Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Dokladnie tak jak napisal Marcin,bardzo dobry maly silniczek. HB-25. Co do pierscieni typu L " Dikers" bardzo wazne aby pierscien poruszal sie swobodnie w rowku tloka, sprawdz. Pamietaj- ten silniczek lubi RYCYNE. Powodzenia Wladek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klaps6 Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Dzięki Panowie. Nie popatrzyłem sobie na układ kanałów. Faktycznie jest inny niż w nowych silnikach. Kanał dolotowy jest umieszczony naprzeciw okna wydechowego czyli tak jak mówicie płukanie poprzeczne a deflektor zwyczajnie zapobiega nadmiernej ucieczce świeżej mieszanki przez okno wydechowe podczas napełniania. Dodatkowo okna w cylindrze nie są całkowicie wybrane, posiadają żeberka więc o swobodny pierścień nie ma się co martwić (sprawdziłem, pierścień kręci się swobodnie - dzięki Władek) Miło zaspokoić ciekawość Dla dociekliwych wszystko widać na zdjęciu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Raven pochodzi z zaprzyjaźnionej modelarni tuż koło mojego domu widzę z okna, moja modelarnia jest na drugim końcu Kalisza,a pozdrowienia przekażę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi