Skocz do zawartości

Pogoda dla modelarza


marijuz2

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym rozpocząć sezon modelarski, ale pogoda mi nie pozwala, a konkretnie wiatr xD. Mam niewielki motoszybowsiec sky hawk tw 742, który nie lubi wiatru :P. A może przesadzam? Przy jakim wietrze można latać takim modelem? Jak zmierzyć siłę wiatru? Czy są jakieś prognozy pogody dla lotników z danymi na temat siły wiatru?

 

Pozdrawiam,

Marijuz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmierzyć siłę wiatru?

 

anemometr, koszt nieduży, przydatność ogromna

 

 

 

Czy są jakieś prognozy pogody dla lotników z danymi na temat siły wiatru?

Takie prognozy są bardzo popularne wśród szybowników.

Ja jednak korzystam z http://www.meteo.pl/, wystarczy znaleźć swoją miejscowość(lub jej okolice) w siatce UM lub COAMPS i odczytać wartość na najbliższy dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.meteo.pl/

Model UM na 60h

Klikasz na Wybierz inną miejscowość i doszukujesz się po województwie swojej.

Nie zawsze sprawdza się jedynie dla opadów konwekcyjnych.

Ew. możesz też sprawdzaćw depeszach SIGMET dla swojego obszaru, no ale musisz umieć je odczytać, więc wydaje mi się że ta pierwsza propozycja będzie lepsza dla naszego latania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaźnik wiatru, tasiemka na antenie – to chyba najbardziej podstawowe i niezbędne „urządzenie” dla każdego modelarza rc. Przez początkujących uważane za zupełnie niepotrzebne.. jednak już pierwszy „kret” przy podejściu bokiem do wiatru lub z wiatrem.. potrafi przekonać ich do jego zamontowania Można używać zarówno z krótką jak i długą anteną. Pokazuje siłę i kierunek wiatru. Dzięki niemu nie musimy schylać się po trawę żeby rzucić ją na wiatr i sprawdzić z której strony wieje. Jego zalety to: brak wyświetlacza LCD, czujników oraz prostota i odporność na uszkodzenia . Dzięki niemu lepiej widać koniec anteny i jest mniejsza szansa na wbicie jej w .. różne rzeczy. Polecane kolory: czerwony „ferrari”, bordo i pomarańczowy. Najlepsza jest zwykła wąska taśma materiału (15-20cm długości, 0,5cm szerokości) Do kupienia praktycznie w każdej pasmanterii koszt : 0,5 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczególnie przy 2,4 GHz ;) nawet mając długą antenę, tasiemką DOKŁADNIE nie określimy siły wiatru i nie będziemy mieli porównania na przyszłe loty ;)

 

eee tam, żeglarze uczą się i pływają z użyciem tasiemek (mnie nauczono je zwać ickami), i całkiem dobrze im to wychodzi :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam flagę piratów na domku w ogrodzie. Po niej poznaję czy wiatr jest do lotów czy za duży. nauczyłem się też obserwować drzewa- brzozy, jak się zachowują. Mniej więcej wiem kiedy mogę latać. Niestety ostatnio cały czas wieje, nawet późnym wieczorem.

Tasiemka też fajna, ale na krótkiej antence 2,4GHZ słabo działa. Zastanawiam się czy są takie małe modelarskie rękawy, jak na lotniskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory obywałem się bez dodatkowych gadżetów do pomiaru prędkości i kierunku wiatru. Nie zdarzyło mi się na razie lądowanie z wiatrem, jakoś bez większych trudności określam kierunek wiatru zwyczajnie czując go na skórze, odwracam się do niego plecami i już - to działa - przynajmniej od momentu od którego podmuch jest na tyle silny, że ma jakieś znaczenie przy lądowaniu.

 

Co do siły wiatru z kolei, to faktycznie anemometr na pewno może być bardzo przydatny, ale jeszcze się go nie dorobiłem, na liście zakupów "must have" poprzedza go wattmeter. Póki co sprawdzam przed lotami prognozę numeryczną http://www.meteo.pl/ dla mojej miejscowości i wiem, że jak wróżą więcej, niż 7m/s to się nie mam co wybierać na łąkę, taki poziom bezpieczeństwa sobie ustaliłem, chociaż wiem że to śmiesznie mało, ale o ile latanie w takich warunkach nie nastręcza w sumie większych trudności, to już podejście do lądowania jest mocno stresujące, ze względu na turbulentne powietrze blisko ziemi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można sprawdzać meteo, jest dobre. Jak nie meteo to można METARy ale już trzeba umieć ;)

 

METARy?

czytać je to nie jest duża sztuka; ale one dotyczą jedynie lotnisk...

meteo + jakiś wskaźnik wiatru powinien być ok.

Bo trzeba jeszcze pamiętać o ruchach mas powietrza w środowisku lokalnym (woda, pole, las, etc.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.