Skocz do zawartości

Idzie zima


bombowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze ja coś dodam, bardzo odbiegając od głównego tematu dot. modeli :D :!:

Daje się latać na mrozie i jednymi i drugimi.

W elektrykach faktycznie baterie tracą na osiągach, ale trzeba tez uważać na wilgoć!

Tak, na mrozie groźna jest wilgoć, zmarznięty model przyniesiony do ciepłego miejsca momentalnie robi się mokry - to szkodzi elektronice.

Spalinami mniej latałem w zimie, bo jednak uruchomienie silnika spalinowego jest troszkę bardziej skomplikowane niż dodanie gazu w elektryku, a łapki na mrozie i wietrze szybko stają się sztywne.

Moim zdaniem trzeba zwrócić uwagę np na tak banalną sprawę, że olej ze spalin gęstnieje i może czasami zwiększać opory elementów sterowych - jeżeli dostaje się gdzieś np do bowdenów.

 

 

PS

Już zupełnie obok tematu.

Jakoś zebrało mnie na wspomnienia mroźnej zimy :D

Jeżeli ktoś ma ochotę obejrzeć trochę śniegu, to tu jest opis ze zdjęciami i filmami styropianowego GWSa na spalinkę

http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=5607&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Tu zupełnie normalne elektryczne skrzydełko, ale nietypowy start ze śniegu:

http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=5554&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=moje

Np Hydrofoam na lodzie (filmiki):

http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=5124&postdays=0&postorder=asc&highlight=hydrolot&start=27

I mój ulubiony numer - Mig15 lata w -23 stopniach, startuje ze śniegu, a wszystko nagrywam kamerą umieszczoną na głowie :) (gdzieś pod koniec są te filmy) :

http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=4798&start=63&postdays=0&postorder=asc&highlight=mig+15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dodam jeszcze ze trzeba uważać na wszystkie plastiki bo w niskich temperaturach stają się bardziej kruche i tracą swą elastyczność przy lekkim uderzeniu skrzydłem przy lądowaniu pękły mi śruby trzymające skrzydło zimą fajne latanie tylko te ręce jak kamień

 

PS byle nie śniegu po kolana

b8156f03f636d47cm.jpg

3aa7a3f8b2600d96m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, na mrozie groźna jest wilgoć, zmarznięty model przyniesiony do ciepłego miejsca momentalnie robi się mokry - to szkodzi elektronice.

 

hubert_tata, nie na mrozie tylko w tych "cieplych pomieszczeniach". Powietrzeo temp ponizej zera nie ma wody czy pary wodnej. Ta woda na modelu to efekt skraplania sie pary wodnej z z powietrza w cieplym pomieszczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej wypowiedzi zabrakło tylko jednego słówka.

Mogło być: "Tak, latając na mrozie groźna jest wilgoć, zmarzniety model przeniesiony do ciepłego miejsca ... " (w sensie: tak, tak, nikt by nie pomyślał, a jednak ).

Jeżeli się tego nie domyśliłeś, to na przyszłość będę bardziej uważał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.