hiperfakista Opublikowano 25 Maja 2012 Opublikowano 25 Maja 2012 Pierwszy połpełniony model RC. Funcub multiplex. RX Futaba Fasst Silnik Emax t 2822/05 (1500kv) serwa Tower Pro metal sg90s na razie bez klap modyfikacje: autorskie malowanie kółko ogonowe wzmocnione golenie głównego podwozia (często lata również z gumowym ściągiem między kołami) na brzuchu mocowanie typu velcro na kamerkę Pozdrawiam
czarek66 Opublikowano 25 Maja 2012 Opublikowano 25 Maja 2012 Malowanie ładne i pomysłowe. Może jakiś filmik z oblotu?
hiperfakista Opublikowano 25 Maja 2012 Autor Opublikowano 25 Maja 2012 Oblot był filmowany, ale ponieważ ja filmowałem nic z tego nie wyszło. Niemniej jednak szykuję jutro latanie z kamerą... A co do malowania- inspiracją był oczywiście trailer filmu "Planes": http://www.youtube.com/watch?v=oLyTzIslEQk
LQ Opublikowano 25 Maja 2012 Opublikowano 25 Maja 2012 Piekny Model. Czym malowałeś - pytam o typ farby?
hiperfakista Opublikowano 25 Maja 2012 Autor Opublikowano 25 Maja 2012 Dzięki. Elapor color multiplexa na tegoż podkładzie- żółty. Folia odblaskowa Oracal- pomarańczowe pasy. Folia matowa - czerń i napisy.
M.Ch. Opublikowano 26 Maja 2012 Opublikowano 26 Maja 2012 "Silnik Emax t 2822/05 (1500kv) serwa Tower Pro metal sg90s na razie bez klap" Witam, bardzo ładne malowanie. Rozumiem, że dedykowanymi materiałami Multiplexa malowało się tak samo dobrze jak widać na zdjęciach efekt końcowy? 2 sprawy: silnik 1500 KV nie pasuje do tego modelu. Producent zaleca 800 - 1000 KV. I z takim setup'em będzie ładnie latał. Te 1500 KV to bardziej do DogFightera MPX. Warto zrobić klapy. Rozmawiałem z 2 pilotami FunCub'a: Start z klapami prawie z miejsca i lądowanie na minimalnej przestrzeni.
hiperfakista Opublikowano 26 Maja 2012 Autor Opublikowano 26 Maja 2012 To jest Trzmiel- nie ma prawa latać a lata. Silnik ma odmienną chrakterystykę niż zalecana- zgoda. Jego zaletą jest jednak możliwość zamontowania smigła o mniejszej srednicy. Teraz model ma.APC 9x4.7 Slo. Ma ciąg przekraczający masę nominalna modelu. A latałem też z pakietem 3700. Klapy fajna rzecz. Serwa właśnie zamawiam. Dotąd używałem klapolotek i to jest ZŁY pomysł. Nie polecam fabrycznego podwozia głównego. W tej chwili szukam jakiegoś rozsądnego zamiennika z węgla lub duralu. Pozdrawiam.
M.Ch. Opublikowano 27 Maja 2012 Opublikowano 27 Maja 2012 Z tego co wiem, to trzmiel całkiem nieźle lata... A tak poważnie. Jeżeli takie śmigło Ci pasuje - ok. Wadą jest natomiast, że ma dużo mniejszy moment obrotowy, dłużej się wkręca na obroty oraz bierze więcej prądu (krótsze latanie). FunCub to wg. mnie, ogólnie przyjętej charakterystyki modeli i pierwowzorów model spokojny a wg. klipu reklamowego MPXa taki funfly-trener - a tu potrzebny jest moment obrotowy i niże KV. On może przy dobrym silniku spokojnie wisieć na śmiegle i powinien odejść z pionie z tego zawisu. Ja planuję FC z AXI 2814/16 i śmigłem 11x5,5 Podwozie w każdym MPXie jest słabe. Nawet przy 750 g MiniMagu mi się wygina. Wg mnie w tym modelu silnik poiwnien dawać 1500-1600 g ciągu. Przy okazji zbadam to AXI na hamowni. Ale musze jeszcze dokończyć jej budowę...
robas69 Opublikowano 27 Maja 2012 Opublikowano 27 Maja 2012 Podwozie w każdym MPXie jest słabe. W przypadku FC zgadzam się w 100 procentach. Natomiast Mentor z fabrycznym podwoziem lata u mnie drugi rok i pięknie pracuje minimalizując przenoszenie naprężeń na kadłub. Polecam tylko wymianę zestawowych kół śr. 70 mm na 100 tki. Mam pompowane i nie straszna mu "równość" mojego lotniska.
czarek66 Opublikowano 29 Maja 2012 Opublikowano 29 Maja 2012 W moim Mini Magu podwozie jeszcze ani razu się nie wygieło. A przy pływakach zakładam gumę lotniczą po przekątnej i tez jest ok.
pablito Opublikowano 1 Czerwca 2012 Opublikowano 1 Czerwca 2012 Ładne malowanie. Ja też przymierzam się do FunCuba na pierwszy rzut. Ewentualnie EasyCub. W FC te duże koła trochę śmiesznie wyglądają.
M.Ch. Opublikowano 1 Czerwca 2012 Opublikowano 1 Czerwca 2012 Ładne malowanie. Ja też przymierzam się do FunCuba na pierwszy rzut. Ewentualnie EasyCub. W FC te duże koła trochę śmiesznie wyglądają. EC i FC to jednak inne modele. EC nie ma lotek i klap (można zawsze zrobić) ale EC ma duzy wznios skrydeł. To typowy trener dla poczatkującego. FC może poszaleć, koła mozna dać mniejsze. Jest jeszcze spora rózanica w cenie.
LQ Opublikowano 3 Czerwca 2012 Opublikowano 3 Czerwca 2012 EC i FC to jednak inne modele. EC nie ma lotek i klap (można zawsze zrobić) ale EC ma duzy wznios skrydeł. To typowy trener dla poczatkującego. FC może poszaleć, koła mozna dać mniejsze. Jest jeszcze spora rózanica w cenie. Tutaj sie nie zgodzę EasyCub jest dużo tańszy przeróbka go do Fun-Cuba to 10 min roboty to są prawie identyczne modele. Model opisywałem tutaj: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/23780-easy-cub-multiplex-z-prostym-platem-i-lotkami-nosnik-cam/ http-~~-//www.youtube.com/watch?v=5U9IbEhFp9o A po prostowaniu płata wygląda tak - tutaj jeszcze bez lotek. http://www.fotosik.p...bum&add1=luq--u
hiperfakista Opublikowano 4 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2012 Jeśli to jest pierwszy model to polecam kupić FC i wykonać w 100% według instrukcji a przerobki zostawić sobie na później w miarę rosnącego doświadczenia. FC wiele wybacza w pilotażu i w warsztacie. W mojej ocenie ma też olbrzymi potencjał do modyfilacji. Zachęcam jednak do stopniowej ewolucji modelu. Nie instalowałbym na początku klap.
M.Ch. Opublikowano 5 Czerwca 2012 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Tutaj sie nie zgodzę EasyCub jest dużo tańszy przeróbka go do Fun-Cuba to 10 min roboty to są prawie identyczne modele. Model opisywałem tutaj: http://pfmrc.eu/inde...ami-nosnik-cam/ A po prostowaniu płata wygląda tak - tutaj jeszcze bez lotek. http://www.fotosik.p...bum&add1=luq--u Ładnie zrobiony. Fakt różnica w cenie jest spora. Kwestia kasy, doświadczenia (wystarczy minimalne) i zasobów modelarni przy wyborze EC czy FC. Jeżeli ktoś kupuje pierwszy model, to żeby go przerobić musi kupic materiały na snapy, popychacze itp. (pewnie z 40 zł) no i te "10 min" a wiemy dobrze, że żeby zrobić to równo i starannnie to trochę więcej. Ja osobiście lubię modelarskie rzemiosło, choc czasem musze się hamować. Pęd do efektu końcowego niekoniecznie idzie w parze z dokładnością pracy modelarza. Teraz jest już ok. Ale pamiętam swoje początki. Cierpliwość - ważna sprawa. Zawsze jest spora satysfakcja jak w sprawny sposób poprawi się fabrykę lub wymyśli własny "patent".
hubuniek Opublikowano 11 Czerwca 2012 Opublikowano 11 Czerwca 2012 Ja latam na silniku Emax GT2812/09 (1060kV) i śmigle 11x5,5. W takim zestawie na pakiecie 2,2 w zależności od tego czy chcę się powygłupiać, czy spokojnie polatać dla przyjemności mam od 9 do 13 minut w powietrzu. A do tego mam do dyspozycji i typowe dla tego modelu bardzo niskie prędkości (zwłaszcza na klapach), ale mogę również zasuwać aż miło Co zresztą mieliśmy ostatnio okazję porównać na lotnisku Podwozie kiepskie, ale ja już drugi sezon latam na oryginalnym z gumą w poprzek widoczną dość dobrze na poniższym zdjęciu: Najprostrzym moim zdaniem sposobem na poprawę podwozia jest użycie nieco grubszego drutu - 2,5 lub 3 mm powinno spokojnie wystarczyć a znacząco ogranicza ingerencję w model.
czarek66 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Moze ktos mi powie do czego ma słuzyć dodatkowe serwo które jest przewidziane przy mocowaniu skrzydeł? (oczywicie w FC)
kbhome Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Moze ktos mi powie do czego ma słuzyć dodatkowe serwo które jest przewidziane przy mocowaniu skrzydeł? (oczywicie w FC) Do holowania szybowca
Paczlatam Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Elapor color multiplexa na tegoż podkładzie- żółty. Mam pytanie: Jak nazywa się oryginalnie ten podkład multiplexa bo szukam po sklepach internetowych i widzę tylko farby/kolory. Mam pomysł na pomalowanie Funcuba a boję się bez podkładu bo cały efekt malowania może być wkrótce do kitu. Czy kładłeś bezbarwny lakier multiplexa na końcu?
Rekomendowane odpowiedzi