Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie używam silnika emax 4020/07 na pakiecie 22v.Silnik ma zalecane 60A na śmigle 14x7 mi wychodzi 75A ale nie o to mi chodzi,moje pytanie brzmi jaki silnik zastosować o podobnych gabarytach zeby zejsc do minimum poboru prądu waga moze byc do 330g,cena nie gra roli oby nie milion euro;) pozdrawiam..

Opublikowano

To ze mniejszym skokiem obniże pobór dotarło do mnie wiele lat temu;) moje pytanie odnosiło się do konkretnego podanego śmigła 14x7. Model wazy 3.3kg sundowner 50 i szukam poprostu przykładu konkretnego silnika o wadze koło 300gram i jak największej wydajności a nie wykładu o ciągu , obrotach itp..pozdrawiam..

Opublikowano

Może jakiś markowy motorek? Może coś z Kontronika model Koratop, Pyro lub Kora Na pewno droższe od chińczyków, swego czasu w ślizgach stosowaliśmy kontroniki masowo, do dziś pływam na 2 sztukach , motorki tej marki mają wysoką sprawność a Ty tego szukasz. Jeżeli fundusze nie ograniczają celuj w Plettenberga model Orbit. Stanowczo odradzam motory marki Hacker, które w mojej ocenie są bublem z wysoką ceną. Jeżeli nie zraża Ciebie zastosowanie przekładni to polecam zapoznanie się zofertą marki Lehner i przekładniami Maxona. Tanio nie będzie na pewno a zdziwić się można co uzyskasz.

Opublikowano

Heksodus - bez cudow. Z Matka Natura nie wygrasz.

Jezeli Twoje smiglo bierze 1000W to roznice w poborze mocy z bateri w zaleznosci od silnika beda nieduze. Przy sprawnosci 70% - ok 1400W, przy sprawnosci 80% - ok 1250W - czyli ok 63A i ok 56A. To jest tyle ile zyskasz na uzyciu dobrej klasy silnika. Opowiadania w stylu " jak potrzebuje silnik 300g . . . . ." mozna o kant . . . . . potluc. Pamietaj ze silnik te roznice pomiedzy moca na smigle a moca doprowadzona przetwarza na cieplo. W zwiazku z tym silnik musi miec odpowiednia mase zelastwa plus chlodzenie by to cieplo odprowadzic.

Opublikowano

Oczywiśćie te 1000W przykładowe potrzebuje to śmigło a ile z pozostałej mocy wynikowej z prądu i napięcia idzie w atmosfere? W łódkach doskonale widać te różnice bo my jako jedyni chyba nie używamy za dużo drążka gazu. Model przez 5 lub 6 minut płynie na danej śrubie, zjada prąd z akumulatora, gaz praktycznie otwarty na amen. Tu po zamianie silnika z bardzo kiepskiej jakośći na super silnik widać różnice w prędkości i czasie tego płynięcia. Dodam, że są to różnice znikome rzędu 5-20 sekund przy czasie około 6 minut. Widać więc jak na dłoni który motor ma sprawność wyższą. Pytanie jest jedno, czy do rekracji a taką większość z Was się zajmuje warto za naprawdę ciężkie pieniądze walczyć o te sekundy? Gdy chcemy się ścigać i jeszcze czasami coś ugrać, to na pewno warto, ale w mojej ocenie do latania z kumplami dla frajdy, lepiej za tą kasę kupić sobie 1 akumulator więcej. Kolego od silnika, jak masz fundusze zakup sobie kontronika, z dedykowanym regulatorem, ten prąd spadnie Tobie z 10 procent bo silnik będzię kręcić a nie gotować się. Wywalisz z 500 euro żeby polatać 30 sekund więcej.

Opublikowano

Pewnie macie rację,pomyslałem ze moze uda się zejśc poniżej 50A jakims dobrym silnikiem, ale pewnie to raczej nie możliwe i chyba pozostaje mi dokupic pakiety..Leszku jaki masz napęd w Stream 90 i gdzie mozna kupic w dobrej cenie? Mozesz coś wiecej powiedziec o tym samolocie. Jaka waga? rozmiar? i jaka jednostka napedowa. Coś takiego mnie interesuje.

Opublikowano

Ponizej 50A ze smiglem jakiego uzywasz nie zejdziesz. Perpetum mobile nikomu jescze nie udalo sie zrobic. To smiglo potrzebuje ponad 1000W - ile dokladnie - zalezy od obrotow jakie chcesz krecic a nie wyglada mi to na kilka tysiecy, raczej kilkanascie. I d..... Policz sobie. 22V * 50A = 1100W, czyli sprawnosc silnika musialaby byc ok 90%. Jeszcze nikt takiego silnika modelarskiego nie zrobil. Mniejsze smiglo musisz uzyc wtedy bedzie to mozliwe.

Stream 90 lata z YS110, 3700g, smiglo 14x10.

Opublikowano

Dzięki sprawdze,a co sądzicie o scorpionach?

 

Od bardzo doświadczonego modelarza mam informację, że są przereklamowane - średnio z jakością.

O Hackerze słyszałem, że są prądożerne.

Od drugiego doświadczonego modelarza wiem, że jakiś z zawodników 2 tygodnie mierzył prądy ALE grzebał w ustawieniach regulatora (Jeti Spin) i wg. jego zapewnień uzyskał 20% dłuzszy czas lotu, przy prawie niezmienionym ciągu.

 

Ja ostatnio przechodze na AXI, zbudowałem sobie hamownię i robię pomiary na różnych śmigłach (na razie APC). Akurat nie mam ich z czym porównać, bo w warsztacie są jeszcze 2 Pulso i 1 RAY ale inna wielkość i KV.

 

Ten model AXI 4120/18 GOLD 550 KV można kupić za 480 zł nowy z polskiego sklepu.

Link do parametrów producenta: http://www.modelmoto...ie=18&line=GOLD

Niestety o wartości KV 660 się już sprzedał.

Opublikowano

Można zejść poniżej 50A... Ale trzeba odpowiednio podnieść napięcie. Moc pozostanie ta sama, prąd spadnie.

Tyle, że to wymaga dopasowania całej instalacji, a nie tylko silnika. Cudów nie ma, ale można zawsze podejść do problemu inaczej.

Opublikowano

Ten axi niby ok parametry ale przy tej wadze silnika jest spory wybór nawet emax czy scorpio ,ai są o połowe tańsze.Chodz jakośc moze byc inna..Tego nie wiem..

Opublikowano

Ten axi niby ok parametry ale przy tej wadze silnika jest spory wybór nawet emax czy scorpio ,ai są o połowe tańsze.Chodz jakośc moze byc inna..Tego nie wiem..

 

No pisałeś, że cena nie gra roli. To znalazłem Ci dobrą promocję. Sklep, w którym robię często zakupy wyprzedaje niektóre rzeczy.

Opublikowano

Cena cena jest ok chodzi mi tylko ze parametry silnika są na normalnym poziomie.Co do jakości tych silników to sie nie wypowiem bo nigdy nie miałem axi,ale z chęcia bym wypróbował. A przy okazji.! Mając prąd na śmigle 60A jaki pakiet będzie bardziej odpowiedni 4000 20C czy 4000 30C oczywiscie stałego prądu. Jaka będzie róznica przy tych pakietach?oczywiste ze ten ma 80A a drugi 120A ale czy czas pracy się zmienia? i który lepiej stosować? pozdrawiam

Opublikowano

Cena cena jest ok chodzi mi tylko ze parametry silnika są na normalnym poziomie.Co do jakości tych silników to sie nie wypowiem bo nigdy nie miałem axi,ale z chęcia bym wypróbował. A przy okazji.! Mając prąd na śmigle 60A jaki pakiet będzie bardziej odpowiedni 4000 20C czy 4000 30C oczywiscie stałego prądu. Jaka będzie róznica przy tych pakietach?oczywiste ze ten ma 80A a drugi 120A ale czy czas pracy się zmienia? i który lepiej stosować? pozdrawiam

 

Ja mam zasadę, że zawsze jak najwyższe C, ponieważ to i tak są deklarowane parametry, a pakiety znoszą niestety mniej. Oczywiście w mniejszych modelach trzeba też patrzeć na wagę pakietu, a nie tylko C.

Osobiście 20 C w ogóle bym nie używał. Mam 30, 35 i 40 C.

Co do wagi, to fakt AXI nie ma czegoś pomiędzy seriami 2826 a 4120 a wagowo to 181g i 320g. Spora różnica.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.