instruktor Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Mam" troszkę "doświadczenia z tworzywami (różnymi ) i doskonale wiem o czym mówie
pulo29 Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Mam" troszkę "doświadczenia z tworzywami (różnymi ) i doskonale wiem o czym mówie W to nie wątpie, być może nie mamy tego samego na myśli, ale nasz bolesławiecki instruktor w modelarni polecał WŁAŚNIE uszczelki z teflonu, że są debest i w ogóle...
Piotrek_F3J Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2008 To jednak dam te podkładki,spytam sie jeszcze taty co by polecał.A co do silnika tak jak mówiłem,narazie nie mam zamiaru go wkładać do jakiegoś modelu...może później Silnik kupił mój tata,a co do tych świec to czy dobrze to nie wiem ale dla mnie lepiej Chyba nie obejdzie sie bez rozkręcania silnika :roll:
Gregor Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 U mnie sprawdziła się uszczelka zrobiona ze skóry, wycięta ze starego portfela :-)
Piotrek_F3J Opublikowano 22 Maja 2008 Autor Opublikowano 22 Maja 2008 Witam Dziś naszło mnie na odpalenie radugi Po paru próbach w końcu załapała na jakieś 3s...A w końcu na jakieś 10s,które były dla mnie niezłym przeżyciem :mrgreen: Wiec tak jako rozrusznik służył młotek który na końcu obwinąłem bandażem elastycznym żeby sie śmigło nie ślizgało jakoś mnie naszło żeby dać gaz na maxa,podłączam kabel od świecy i jazda... po kilku machnięciach zapaliła na ok 10s :D a ja uciekłem :rotfl: i krzyczałem zgaś sie :lol2: no i posłuszna raduga zgasła 8) Od dziś kręcą mnie silniki spalinowe :D No i koniec paliwka Śmigło zmieniłem na KAVAN'a 9x6 Jeden modelarz okazał mi pomoc i pomyśli nad wysyłką paliwa dla mnie za co bardzo,bardzo mu dziękuje :jupi: Pozdrawiam 8) ps.ma może ktoś jakiegoś starego-wyruranego :mrgreen: lipolka do oddania którego nie używa ? Służyłby mi do zarżenia świecy chodzi tylko o jedną celka max 1000mAh
robraf Opublikowano 22 Maja 2008 Opublikowano 22 Maja 2008 li-polem nie mozesz zasilać swiecy bo ją spalisz li-pol ma napięcie 3,7v +/- a świeca moze obsłużyć max 2v
Piotrek_F3J Opublikowano 22 Maja 2008 Autor Opublikowano 22 Maja 2008 li-polem nie mozesz zasilać swiecy bo ją spalisz li-pol ma napięcie 3,7v +/- a świeca moze obsłużyć max 2v Jakoś słaby lipol mi świecy nie spalił,wiadomo bo to ruskie :rotfl: a z tego co wiem to ta świeca jaką używam ma trochę więcej niż 2V...
karlem Opublikowano 23 Maja 2008 Opublikowano 23 Maja 2008 ....zasilałem kiedyś świecę 220v z sieci, ale nie napiszę jak, bo mogłoby kogoś popieścić :wink: Piotrek_f3j/m, możesz wziąć akumulator samochodowy i świecę wpiąć S Z E R E G O W O (jeden kabel na masę silnika, drugi na styk/nóżkę żarówki, trzeci z drugiego styku żarówki na świecę) z żarówką reflektorową 40W, ale nie inną, (np halogen 55W), bo spalisz świecę - ma być 40W. Masz przy tym kontrolę - żarówa świeci = świeca dobra Żarówki reflektorowe mają dwa włókna: do świateł mijania i długich, więc najpierw sprawdź, które styki są od którego włókna i nie włącz 45W albo obu - jeszcze gorzej. Śmigło zastosuj raczej 10-11x6 cali, czyli 250-280x150mm
Slawek_9000 Opublikowano 24 Maja 2008 Opublikowano 24 Maja 2008 hejka, nie ma co się bać silników spalinowych, jeśli się wie gdzie stać one nie sa groźne. Co do meritum: 1) nie pakuj lipola, ale kup specjalną bateryjkę zintegrowaną z nasadką na świecę, to wygodne i praktyczne i przyda się do przyszłych silników 2) nie pali się silników na dużym gazie, ale na małym (około 1/4 przepustnicy uchylone) 3) nie wygłupiaj się z tym młotkiem i szmatą, ja używam skórzanych rękawic budowlanych jeśli odpalam ręcznie (jak mi się nie chce wyciągac rozrusznika albo nie warto, bo silnik pali od kopa) i to w zupełności wystarcza. Czasem zdarza się że silnik odbije (jeśli jest zalany) ale w rekawicy nic sie nie stanie, natomiast mam zwyczaj żeby nigdy (powtarzam nigdy) nie zbliżac się ręką bez rękawicy do płaszczyzny śmigła. Uwaga- silnik jeśli odbija, to wcale nie gdy się nim kręci, ale gdy chce się ustawić właściwie śmigło- i dlatego jest to takie bolesne, że niespodziewane 4) trzeba właściwie ustawić śmigło, tak aby wygodnie się nim startowało silnik, tak prawie w poziomie. Najlepiej się startuje tak od spodu, żeby GMP było gdzieś na godzinie 1-2 (popatrz na wieżę kościoła jak wyglądają godziny na tradycyjnym zegarze). pzdr
Piotrek_F3J Opublikowano 25 Maja 2008 Autor Opublikowano 25 Maja 2008 Dzięki Slawek_9000 za rady A co do świecy to muszę ją na razie zasilać z li-pola ponieważ na akumulatorku 1,2V w ogóle nie żarzy...Niedługo kończę trenerka Będzie w nim silnik Mvvs 3,5ccm.Wiec muszę kupić to wszystko co potrzeba,mam zamiar kupić do niej świece 1,2V wtedy w ruch pójdzie już klips... A co tego gazu na maxa to już będę wiedział ze sie tak nie robi Pozdrawiam
karlem Opublikowano 25 Maja 2008 Opublikowano 25 Maja 2008 Piotrek_f3j/m, ...świec nie rozróżnia/dzieli się w/g woltażu, a w/g ciepłoty
Piotrek_F3J Opublikowano 22 Listopada 2008 Autor Opublikowano 22 Listopada 2008 Witam Niedawno znowu odpalałem raduge śmigło 10x3 APC (innego nie miałem w tym momencie) paliwo na oleju syntetycznym z 5% nitro :] Ogólnie fajnie działa tylko szkoda ze po pracy trzeba ja ponownie skręcać,paliwo takie wybrałem ponieważ na oleju rycynowym za dużo kopci..tak mi sie wydaje... i krótki filmik z pracy ? :mrgreen:
luki0506 Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 Piotrek_f3j/m, widziałem na telefonie jak to chodzi i myślę, że na oczy też zobacze 8)
instruktor Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 No i te wibracje które rozkręciły Ci silnik przeniosą się na model :cry:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.