Piotrek_F3J Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Przedstawiam mój silnik Raduga 7cm... :? Silnik produkcji ruskiej... Chętne poczytam uwagi dotyczące tych silniczków Posiadam takie dwa...jeden ma uszkodzony tlok :evil: Oto fotki Pozdrowienia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Ja cos takiego wsadzilem do gabloty i oddalem do mechnika (szkoly) i szybko zapomnialem na 100 lat ze go mialem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Osobiście wziołbym go w ramki i jako zabytek zostawił dla potomnych Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariolotnik Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Silnik starej produkcji, ma bardzo slaba moc, chociaz widizlem taki w akrobacie... Mozna go spokojnie dac do jakiegos gornoplacika co ma latac nisko i powoli... Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Silnik starej produkcji, ma bardzo slaba moc, chociaz widizlem taki w akrobacie... Mozna go spokojnie dac do jakiegos gornoplacika co ma latac nisko i powoli... Latać nisko i powoli dopóki nie zgaśnie a te silniki gasły i będą gasły wtedy kiedy nie trzeba czyli w czasie lotu. Jak rozumiem z tym silnikiem masz jakieś plany i jeżeli to ma być Twój pierwszy model spalinowy to najsłabszym punktem tego modelu będzie właśnie ten silnik .Oczywiście jak się uprzesz to może coś z tego wyjdzie ale wg. mnie nie warto .Zainwestuj w pewny silnik a taki kupisz w większości sklepów będziesz na nim latał a nie zastanawiał się dlaczego Raduga zgasła albo nie chce zapalić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 T araduga to ma tłok i tuleje prawi ejak z aluminium spokojnie gwoździem ją zarysujesz na głębokość 5mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 O ile ja dobrze dobrze pamiętam tłok jakiś rodzaj żeliwa a tuleja silnika stalowa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Papcio Chmiel Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Witam wszystkich kolegów! Mam takie trzy silniki RADUGA 7M były jednoczesnie kupione w tej samej CSH ale tylko jeden z nich jest (był) zamontowany w modelu amatorskiego samolotu Pottier P70 S wersji na uwięzi i i charakteryzował się łatwym uruchomieniem i wysokimi obrotami i pełną regulacją obrotów. Pozostałe dwa sprawowały się odwrotnie.Wada wszystkich to : odkrecanie się tłumika i gaznika , duże drgania szczególnie z załączonym śmigłem które jest nierówno wyważone i posiada ostre krawędzie. Mój kolega ma bliznę po RADUDZE 7 na kciuku prawej dłoni. Nalezy wybrac jeden ten lepszy a drugi przeznaczyć na części zamienne. Słyszałem tez o silnikach RADUGA 7 samozapłonowych czy ktos a Was je używał pewnie nieżle musiały kopać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Ja widziałem przerobioną Radugę miała tłok i tuleję od MVVS-a ale nie widziałem jak pracowała Link to comment Share on other sites More sharing options...
Papcio Chmiel Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Olo! wejdz na stronę www.rojobcn.com hiszpańskego kolekcjonera silników modelarskich i pod hasłem RADUGA 7D R/C widać taki silnik.Facet ma ok 1 tys silników,ale nie ma wśród nich bydgoskiego PIORUNA 5 ccm! Miałem taki silnik przez pewien czas ale podarowałem go koledze ze 25 lat temu .Pewnie dostałbym za niego teraz niezłą niezłą kaskę , wyprodukowano go w serii ok 300 szt. Prawdziwy biały kruk wsród silników modelarskich! Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 U jakiegoś kolekcjonera widziałem Mk-17 przerobionego na 4-takta i wcale nie żartuję A strona niezła jeszcze tego nie widziałem Znalazłem tego Mk-17 4-takta Dla przypomnienia fota jak wygląda orginalnie Mk-17 to wszystko ze strony http://modell.portali.de/bilder.htm Jest tam też kilka fotek silników z kolekcji naszego kolegi z forum Jana kolekcjonera spalinek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Papcio Chmiel Posted December 2, 2006 Share Posted December 2, 2006 Olo! niezła praca włozona przez tego Niemca w ten MK17.Jestem pełen podziwu nad jego zdolnościami konstrukcyjnymi.Pewnie z zawodu był zegarmistrzem i musiał miec dostęp do specjalistycznych obrabiarek. Ciekawy jest tez ten meteor diesel , pamietam te silniki w wersji żar iteż jak raduga miały swoje kaprysy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo Posted December 2, 2006 Share Posted December 2, 2006 Takiego Mk-17 to bym chętnie odpalił albo przynajmniej obejrzał video z jego próby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur Posted December 2, 2006 Share Posted December 2, 2006 no fajny silniczek, to by sie dalo zrobic, ale ja mam tylko tokarke i wiertarke stolowa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janeczek Posted March 5, 2007 Share Posted March 5, 2007 Ta MK 17 -ka 4 suwowa byla wykonana o ile sie nie myle w 10 egzemplazach ale Pan Kolb mial problemy ze sprzedaza tych silnikow -silnik kosztowal okolo 380 Euro -dopiero po pewnym czasie jak i przy pomocy Ebay "poszly" wszystkie ... i napewno nie predko pokaza sie nowe...czyli rarytas taka MK-17-ka Na Gieldach Silnikowych widzialem w sprzedazy juz gotowe dzwigienki zaworow,zawory,sprezyny ,popychacze tak ze wystarczylo kupic komplecik i dorobic jakiemus Motorkowi glowice i skrzyneczke z rozrzadem(kolka zebate i krzywki tez byly w sprzedazy) i juz sie ma 4 takta ...ale poco ? jak fabrycznych ,dobrze pracujacych jest dosyc na rynku ,Gieldach itp ... W sobote bylem na Gieldzie Modelarskiej -do dzis boli mnie glowa (kieszen tez) Janek :| Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam P. Posted March 17, 2007 Share Posted March 17, 2007 ja tylko zastanawiam sie nad skutecznoscia swiecy zarowej w 4-taktach. czy swieca w ciagu 4 suwuw nadmiernie by nie ostygla? zwlaszcza na niskich obrotach moglyby byc takie problemy Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin133 Posted March 17, 2007 Share Posted March 17, 2007 ja tylko zastanawiam sie nad skutecznoscia swiecy zarowej w 4-taktach. czy swieca w ciagu 4 suwuw nadmiernie by nie ostygla? zwlaszcza na niskich obrotach moglyby byc takie problemy :shock: Ominąłem coś? Bo nie rozumiem nad czym Ty się zastanawiasz :?: Przecież działają czterosuwy żarowe :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam P. Posted March 17, 2007 Share Posted March 17, 2007 no wiem. ale ciagle mnie to zastanawia... Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl Posted March 17, 2007 Share Posted March 17, 2007 w ciagu 4 suwuw nadmiernie by nie ostygla? Jak rozumiesz 4 suwy?? W sumie to składa się z 2 suwów w góre i 2 w dół. czyli nie przy kazdym razie jak tłok jest na górze jest zapłon a co drugi. Teraz popatrz sobie na świece żarową podłączona do grzałki, zobacz że jak zdejmeisz zasilanie to widzisz jak świeca stygnie, a zapewniam cie że przy pracy silnika nie zobaczył być gołum okiem ruchy tłoka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam P. Posted March 17, 2007 Share Posted March 17, 2007 W sumie to składa się z 2 suwów w góre i 2 w dół. dokladnie czyli nie przy kazdym razie jak tłok jest na górze jest zapłon a co drugi. dokladnie Teraz popatrz sobie na świece żarową podłączona do grzałki, zobacz że jak zdejmeisz zasilanie to widzisz jak świeca stygnie, a zapewniam cie że przy pracy silnika nie zobaczył być gołum okiem ruchy tłoka dokladnie masz slusznosc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.