kazikfer Opublikowano 28 Czerwca 2012 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Czesc, mam silnik 26cm3 i rozwazam wlanie w niego 98ke ktos mial takie proby? jakie sa wady i zalety takiech experymentow?
kazikfer Opublikowano 28 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2012 ups;;; chyba temat powinien byc w dziale silniki benzynowe moze ktos przeniesc ?
Irek M Opublikowano 29 Czerwca 2012 Opublikowano 29 Czerwca 2012 A co to za pytanie - wady i zalety ? Ok, zaletą będzie to, że na 98 silnik będzie rozwijał wieksze obroty co znaczy, że będzie ciut "silniejszy". To tyle jesli chodzi o doswiaczenia - sprawdzałem obroty na smigle 16 i 18" na silnikach 22 i 32cm. Jednak w silniku 26cm w łodzi nie stwierdziłem wizualnie by model był szybszy na benzynie 98. Ale w tym przypadku powierzchnia wody bardzo wpływa na prędkość nawet tę wizualną. Do wad zaliczamy cenę - jest droższa niż 95.
kazikfer Opublikowano 29 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2012 a nie jest tak ze silnik sie szybciej zuzywa ze wzgledu na mocniejsze sily w cylindrze?
Irek M Opublikowano 29 Czerwca 2012 Opublikowano 29 Czerwca 2012 To są chyba mimo wszystko drobne zmiany by były niekorzystne. Weż inny przykład - dwusuwy motorowery. Zalecane benzynę 86 - kto pamieta jeszcze taką - teraz jeżdzą przecież na 95. Mowa o tych starszych maszynach. Nasz maluch 126p - benzyna ołowiowa 94(?) nie ma przecież juz takiej , a maluchy jeszcze jeżdzą. Trabanty - to samo - nie było wtedy 95 , a jaką leją uzytkownicy?
qba Opublikowano 29 Czerwca 2012 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Im wyższa liczba oktanowa tym mniejsza możliwość wystąpienia spalania stukowego, jeżeli silnik jest zaprojektowany na 95 to zalety nie będzie żadnej. Dodatkowe oktany przydają się w jednostkach o podniesionym stopniu sprężania lub z turbodoładowaniem.
bzik4 Opublikowano 11 Lipca 2012 Opublikowano 11 Lipca 2012 W samolocie z mojego awatara mam też silnik 26cm z dmuchawy do liści- zawsze tankuję E98 czy jest lepiej, hm psychicznie na pewno Nie sądzę żeby szkodziła E98, tak jak napisał qpa liczba oktanowa to odporność na spalanie stukowe.
skraf Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 Ale swoją drogą, jest sens przerabiania takich silników na lotnicze? Nie mają one przecież zbyt dużej mocy jak i obrotów.
Irek M Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 ale kosztuja 150 zamiast 1500 Bez przesady - możesz kupić za 1/3 tej sumy. Np jeden z moich 26cm XYZ kosztował 129 $. Pracuje na 18" śmigle.
bzik4 Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 Mój na allegro kosztował 120 z przesyłką, przerobiłem go nie ponosząc żadnych kosztów (dysponuję tokarką) jedynie za mocowanie musiałem zapłacić - 5pln (rurka alu i 4 śruby 6mm)
Rekomendowane odpowiedzi