Skocz do zawartości

98 zamiast 95


kazikfer

Rekomendowane odpowiedzi

A co to za pytanie - wady i zalety ? Ok, zaletą będzie to, że na 98 silnik będzie rozwijał wieksze obroty co znaczy, że będzie ciut "silniejszy". To tyle jesli chodzi o doswiaczenia - sprawdzałem obroty na smigle 16 i 18" na silnikach 22 i 32cm. Jednak w silniku 26cm w łodzi nie stwierdziłem wizualnie by model był szybszy na benzynie 98. Ale w tym przypadku powierzchnia wody bardzo wpływa na prędkość nawet tę wizualną.

Do wad zaliczamy cenę - jest droższa niż 95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są chyba mimo wszystko drobne zmiany by były niekorzystne. Weż inny przykład - dwusuwy motorowery. Zalecane benzynę 86 - kto pamieta jeszcze taką - teraz jeżdzą przecież na 95. Mowa o tych starszych maszynach. Nasz maluch 126p - benzyna ołowiowa 94(?) nie ma przecież juz takiej , a maluchy jeszcze jeżdzą. Trabanty - to samo - nie było wtedy 95 , a jaką leją uzytkownicy? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im wyższa liczba oktanowa tym mniejsza możliwość wystąpienia spalania stukowego, jeżeli silnik jest zaprojektowany na 95 to zalety nie będzie żadnej. Dodatkowe oktany przydają się w jednostkach o podniesionym stopniu sprężania lub z turbodoładowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W samolocie z mojego awatara mam też silnik 26cm z dmuchawy do liści- zawsze tankuję E98 czy jest lepiej, hm psychicznie na pewno :D

Nie sądzę żeby szkodziła E98, tak jak napisał qpa liczba oktanowa to odporność na spalanie stukowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.