qbapfmrc Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 witam, mam parę 'początkujących' pytań do tego silnika; to co na zdjęciach poniżej jest w zestawie do niego http://www.yinyanmod...View.asp?ID=186 a konkretnie: 1) czy śmigło mocuje się na wał silnika za pomocą pierścieni redukcyjnych śmigła (5mm) czy na srebrną piastę? jeśli na piastę to jak? piasta jest o wiele grubsza od wału i śmigło mi na nią nie wejdzie 2) jeśli jednak na srebrną piastę to jak zamocować ją na wał silnika? czym przykręcić? ta piasta nie ma otworów na śrubki 3) z tego co wiem czarna piasta służy do mocowania z drugiej strony silnika; ale wtedy gdzie mocujemy śmigło : na tą czarną piastę czy na wał? proszę o kilka wskazówek bo jak widać zbyt mało jeszcze umiem a chcę ten silnik zamontować do Funcuba Multiplexa; niestety nigdzie nie znalazłem, takich informacji , a więc z góry dzięki za pomoc Qba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Piastę nasuwamy na wał. Potem zakładamy na nią śmigło, z odpowiednim do niej pierścieniem redukcyjnym ( nie może być luźne). I dokręcamy nakrętkę. Piasta jest samozaciskowa. Czarny montaż to mocowanie do silnika, gdy chcemy zmienić jego ustawienie. W tej formie jest przystosowany do montażu "za wręgą", czyli przykręcony od tyłu wręgi, przez którą przechodzi tylko wał silnika. Z tą czarną podkładką, możemy go zamontować "przed wręgą.", tak, ze cały silnik jest po tej samej stronie. Tu nie ma żadnych komplikacji. Otwór, stożek zaciskowy, nakrętka, cztery śrubki montażowe silnika. Generalnie coś takiego powinien umieć zrobić uczeń podstawówki po jednej godzinie zajęć na ZPT... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbapfmrc Opublikowano 5 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Piastę nasuwamy na wał. Potem zakładamy na nią śmigło, z odpowiednim do niej pierścieniem redukcyjnym ( nie może być luźne). I dokręcamy nakrętkę. Piasta jest samozaciskowa. Czarny montaż to mocowanie do silnika, gdy chcemy zmienić jego ustawienie. W tej formie jest przystosowany do montażu "za wręgą", czyli przykręcony od tyłu wręgi, przez którą przechodzi tylko wał silnika. Z tą czarną podkładką, możemy go zamontować "przed wręgą.", tak, ze cały silnik jest po tej samej stronie. Tu nie ma żadnych komplikacji. Otwór, stożek zaciskowy, nakrętka, cztery śrubki montażowe silnika. Generalnie coś takiego powinien umieć zrobić uczeń podstawówki po jednej godzinie zajęć na ZPT... no tak ale jesli średnica zewnętrzna piasty = ok 7-8 mm, a otwór w śmigle 6mm? to znaczy ze mam złe śmigło tak? tylko ze w specyfikacji silnika, śmigła APC były zalecane do tego silnika, chyba że są śmigła APC z otworami pow 7 mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Masz problem, jak cos jest za małe to weż wiertło i rozwierć śmiglo i już Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek12345 Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Tylko równo musi być rozwiercone, żeby później nie było wibracji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Piasta wygląda na gwint M5. Śmigło nasuwasz na gwint, po zdjęciu z niego podkładki i nakrętki. Potem na śmigło podkładka i na koniec nakrętka. Jak masz problem, żeby to zrozumieć, to poczytaj trochę relacji z budowy modeli, na pewno zobaczysz na zdjęciach montaż śmigła do piasty. Generalnie twój problem kwalifikuje się do kategorii - Kupiłem spodnie, co to są te dwie długie rury przy nich i do czego służą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pacza Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 To ja się może podepnę do tematu... Zakupiłem śmigło składane na wał o średnicy 3mm. Niestety co jakiś czas piasta potrafi się poluzować i spaść. Jak to ogarnąć? Niezależnie jak mocno/głęboko ją wcisnę na wał i jak mocno dokręcę to po jakimś czasie potrafi odlecieć bez modelu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojani Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 To ja się może podepnę do tematu... Zakupiłem śmigło składane na wał o średnicy 3mm. Niestety co jakiś czas piasta potrafi się poluzować i spaść. Jak to ogarnąć? Niezależnie jak mocno/głęboko ją wcisnę na wał i jak mocno dokręcę to po jakimś czasie potrafi odlecieć bez modelu... Jesteś pewny, że kupiłeś na wał 3mm, a nie na 3,17mm ?? Wszystko zależy ile faktycznie masz luzu - praktycznie pożna próbować zwinąć "tulejkę" z nieco grubszej folii aluminiowej i założyć na wał, lub - najprościej i najpewniej - wymienić samą piastę śmigła sprawdzając przy zakupie czy trzyma na wałku 3mm. Kojani Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbapfmrc Opublikowano 6 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Piasta wygląda na gwint M5. Śmigło nasuwasz na gwint, po zdjęciu z niego podkładki i nakrętki. Potem na śmigło podkładka i na koniec nakrętka. Jak masz problem, żeby to zrozumieć, to poczytaj trochę relacji z budowy modeli, na pewno zobaczysz na zdjęciach montaż śmigła do piasty. Generalnie twój problem kwalifikuje się do kategorii - Kupiłem spodnie, co to są te dwie długie rury przy nich i do czego służą? Madrian, gdybyś przejrzał cały mój post uważnie, to zauważyłbyś że gwint nie jest M5 tylko M8 i o to właśnie mi chodzi, nie pytałem w jakiej kolejności zakłada się śmigło, nakrętkę itp. tylko o to ze "średnica zewnętrzna piasty = ok 7-8 mm, a otwór w śmigle 6mm". Ja przynajmniej podstawówkę wraz z ZPT ukończyłem i dzieki temu czytać umiem Myślałem po prostu że jak kupię śmigła zalecane przez producenta silnika to wszytko będzie pasować bo jak już pisałem nie znam się jeszcze na składaniu modeli. Inni modelarze pisali żeby delikatnie rozwiercić śmigło i tak zrobię (i za to im dziękuję), boje się tylko trochę żeby śmigło później nie "biło" ale cóż, widocznie nie ma innego wyjścia. Dzieki jednak za poradę o przeczytaniu relacji z budowy innych modeli, ale bezsensowne uwagi na temat spodni itp. są tu raczej niepotrzebne tym bardziej ze piszę w dziale zatytułowanym "od czego zacząć". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Myślałem po prostu że jak kupię śmigła zalecane przez producenta silnika to wszytko będzie pasować A jakie to niby śmigło zalecane przez producenta masz? Bo z tych które tam są opisane wszystkie mają ponad 8mm średnice wew. + wkładki na 8mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbapfmrc Opublikowano 6 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 mam takie śmigła: kupiłem kilka róznych zeby zobaczyć jak Funcub będzie latał na rożnych, czytałem że od śmigła zależy charakterystyka lotu GWS ŚMIGŁO 11*4.7 SF GWS ŚMIGŁO 12*6 PRO GWS ŚMIGŁO 12*6 SF ŚMIGŁO APC 12*6 E ŚMIGŁO APC 12*6 SF ŚMIGŁO APC 11*5.5 E GWS mają jeszcze mniejsze otwory ale najwyżej tez je rozwiercę i założę na gumowy o-ring (na innej piaście oczywiście). Czytałem ze jest to lepsze rozwiązanie dla początkujących niż montaż na sztywno. APC kupiłem też jako zalecane z tabelki powyżej ale gdzie w niej jest napisane ze mają one wewn. średnice 8mm? Moje mają ok 6 mm, patrz zdjęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pacza Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Jesteś pewny, że kupiłeś na wał 3mm, a nie na 3,17mm ?? Wszystko zależy ile faktycznie masz luzu - praktycznie pożna próbować zwinąć "tulejkę" z nieco grubszej folii aluminiowej i założyć na wał, lub - najprościej i najpewniej - wymienić samą piastę śmigła sprawdzając przy zakupie czy trzyma na wałku 3mm. Kojani No na wałku trzyma się elegancko i wchodzi ciasno bez luzu. A i tak po jakimś czasie odlatuje... wygląda to komicznie bo raz na kilka startów przy dodaniu gazu na max śmigło odlatuje a samolot zostaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 APC kupiłem też jako zalecane z tabelki powyżej ale gdzie w niej jest napisane ze mają one wewn. średnice 8mm? Moje mają ok 6 mm, patrz zdjęcia Tak tylko że wewn. otwór nie ma znaczenia. Liczy się ten większy (podtoczenie) bo do niego są montowane wkładki (tulejki). Tych śmigieł nie montuje się bez tulejek. Otwór wewnętrzny może nie być osiowy. Zresztą pomyśl po co byłyby przy tych śmigłach wkładki na 8mm? Otwór wewn. można rozwiercić Osobna sprawa że w wykazie do silnika nie ma śmigieł o charakterystyce SF. Z tymi śmigłami musisz uważać - bo ŚMIGŁO APC 12*6 E a ŚMIGŁO APC 12*6 SF to co innego. Przy 12x6 SF spalisz silnik !!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbapfmrc Opublikowano 6 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 1) dzieki, Leda, trochę mi rozjaśniłeś rozumiem że mam rozwiercić otwór (mniejszy) w śmigle a następnie nałożyć odpowiednią tulejkę i potem piastę ? 2) a czy GWS mogę zamontować na piaście tego typu? oczywiście z odpowiednimi średnicami czyli pod śmigło/piastę 8 mm i pod oś silnika 5 mm ? http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_28&products_id=2274 3) dobrze że piszesz o śmigle SF, a czym się one różnią (poza kształtem) ? większą prędkością obrotową? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 1) dzieki, Leda, trochę mi rozjaśniłeś rozumiem że mam rozwiercić otwór (mniejszy) w śmigle a następnie nałożyć odpowiednią tulejkę i potem piastę ? 2) a czy GWS mogę zamontować na piaście tego typu? oczywiście z odpowiednimi średnicami czyli pod śmigło/piastę 8 mm i pod oś silnika 5 mm ? http://www.modelemax...roducts_id=2274 3) dobrze że piszesz o śmigle SF, a czym się one różnią (poza kształtem) ? większą prędkością obrotową? SF - to slow flyer - co w wolnym tłumaczeniu wolne śmigło. Przeznaczone do wolnoobrotowych silników (lub z przekladniami) i przy tych samych obrotach daje dużo wiekszę obciążenie silnika (a co za tym idzie też ciąg) jak dla śmigła szybkiego (zwyklego) Co nie znaczy że nie możesz go użyć, można tylko z głową (sprawdzamy pobór prądu, temp. silnika, itp) Generalnie zawsze do doboru śmigła trzeba podchodzić z dużą uwagą. Jedną z najłatwiejszych metod to po prostu sprawdzanie temp. silnika. A co do piasty prop-saver to nie stosuję się do tak dużych modeli (śmigieł) Gumka tego nie utrzyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi