Kalix Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 Witam, po pewnym czasie nauki latania modelem Wild hawk, (który nie wiadomo dla czego, zaczął latać zdecydowanie wolniej i ociężale w porównaniu do pierwszego lotu) chciałbym spróbować coś zbudować. Na ten moment zbieram się do tego bardzo powoli, zastanawiając się nad wyborem modelu. W tej chwili zdecydowałem się na zakup nowej aparatury, mianowicie Turnigy 9x, wyczytałem, że to dobra aparatura posiadająca bardzo dobry stosunek jakości i ceny. Model nad którym głęboko się zastanawiam to F-22 z tej strony: http://www.parkjets.com/f-22-jetset44/ i tutaj pytania, czy to dobry pomysł? czy przeskok z moto szybowca "wątpliwej jakości" nie będzie, aż tak wielki, żebym sobie z tym nie poradził? chciałbym, żeby to był model z depronu, który w razie czego można by było łatwo naprawić. czy budowa takiego modelu nie jest aż tak skomplikowana, żebym jako laik sobie z nią poradził? oczywiście zdaje sobie sprawę z tego, że może powinienem spróbować z ToTo-2, i cały czas ćwiczyć (co oczywiście czynię, latam co najmniej 2 razy dziennie jeżeli tylko deszcz nie pada), ale jednak chciałbym, żeby lot był bardziej ciekawy. bardzo proszę o rady.
robertus Opublikowano 19 Lipca 2012 Opublikowano 19 Lipca 2012 Może popracujesz na Wild Hawkiem. Zmienisz mu silnik na bezszczotkowy i model dostanie drugie życie. Aparatura to dobry pomysł. Właściwie każda inna niż to co masz teraz to dobry pomysł Jeśli jednak chcesz coś zbudować to zacznij od modeli sylwetkowych. Ten F-22 jest dość rozbudowany. W przypadku kraksy będzie dużo do odbudowywania. Zrób ten http://www.parkjets.com/f-22-tomhe/
Kalix Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Opublikowano 19 Lipca 2012 Szczerze powiedziawszy zastanawiałem się nad tym, ale doszedłem do wniosku, że teraz jestem zielony i jeszcze bym coś popsuł, a tak w razie czego, zawsze mam jakiś model do latania:) A co do propozycji robertusa, to czy ten f-22 będzie najlepszym wyjściem? czy mógłbym zrobić coś innego, ale też sylwetkowego? np: http://www.parkjets.com/su-47-berkut/ , bo zależy mi, żeby model miał też lotki, bo z tego co widzę to ten f-22 ich nie ma. Jeszcze chciałem zapytać (z góry przepraszam za głupie pytania) czy takim parkjetem, można polatać spokojnie na bardziej otwartej przestrzeni? na której może pojawić się troszke silniejszy wiatr np 5ms? czy raczej można tylko praktycznie w bezwietrzną pogodę? Czy są może gdzieś plany do większych modeli od parkjetów? ale też sylwetkowych? (mam na myśli stronę podobną do parkjets.com)
robertus Opublikowano 19 Lipca 2012 Opublikowano 19 Lipca 2012 Ten ma sterowanie tzw. elevon. tzn że stery wysokości robią również za lotki, ale możesz mu spokojnie dorobić osobne lotki. Zrób MiGa-25, takiego jak ja Poszukaj też na rcgroups
Kalix Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Opublikowano 19 Lipca 2012 Zrobię tak jak piszesz, a czy była by możliwość, żeby dobrać do obu tych modeli takie samo wyposażenie? żeby była możliwość przełożenia? jeszcze chciałem zapytać, czy Arbiton, to to samo co depron? czy w ogóle taki materiał się nadaje na budowę? czy raczej szukać depronu? byłem u siebie w mieście w nomi i mieli akurat tylko ten arbiton i jeszcze jakiś podkład ale nie pamiętam nazwy i ten drugi był bardziej miękki od arbitonu.
robertus Opublikowano 19 Lipca 2012 Opublikowano 19 Lipca 2012 Zdjęcia mówią same za siebie. Widziałeś rowki? Tak, to podkłady pod panele, dokładnie zielone Arbitronu 6mm. Depron to ten sam typ pianki, aczkolwiek poza tym, że jest biały i bez rowków ma parę zalet w porównaniu do podkładów pod panele. Nie mniej do tłuczenia "depron podkładowy" nadaje się wyśmienicie.
Kalix Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Opublikowano 19 Lipca 2012 a jak wygląda sprawa z wyposażeniem? da się zrobić, żeby kupić jedno do tych 2 modeli?
robertus Opublikowano 19 Lipca 2012 Opublikowano 19 Lipca 2012 Oczywiście, ja tak wszystkie modele robię. emax2822 lub emax2812 regulator 25A aku 1300mAh i przekładam między modelami Tylko serwa zostają w modelu
Rekomendowane odpowiedzi