Jump to content

EXTRA 300


Recommended Posts

W końcu i ja się skusiłem na ten ciekawy model, lecz głównym powodem mej decyzji, budowy tej maszyny jest problemowość z przewożeniem na lotnisko dużych dwupłatów i ich długotrwałe przygotowanie do lotu po wyjęciu z samochodu.

 

 

no i tu pierwsze fotki, plan rozrysowanego prze ze mnie bodajże z internetu modelu

 

3f967664996c419bmed.jpg

 

14549aaa5a9a3b8emed.jpg

Link to comment
Share on other sites

Model będzie miał około 2140 mm rozpiętości skrzydeł i około 1900 mm długości.

Wczorajszym wieczorem już powstały dwa boki kadłuba i pierwsza wręga do której będzie mocowany domek pod silnik. Model będzie przeznaczony pod silnik benzynowy o poj. 50cm3

 

 

3f9b9dc4824ff631med.jpg

 

69f568e31a1acd16med.jpg

 

613984757192fce0med.jpg

 

a935aa56f22b5829med.jpg

 

a0488a2ceaed7324med.jpg

 

688186df35c27725med.jpg

 

b1bdde5ae0339c58med.jpg

Link to comment
Share on other sites

Chyba robisz model z tych samych planów, z jakich ja kiedyś zrobiłem elektryka ok 1m rozpiętości. Twoja pierwsza wręga wydaje się być za bardzo wyażurowana prostokątnym otworem. Górny łuk wręgi ledwo łączy prawą stronę z lewą. Ten fragment nie będzie jednak przenosił dużych sił, więc nie powinno to źle wpłynąć na wytrzymałość.

Osobiście nie byłem zadowolony z mojej extry, ale to głównie dlatego, że była mułowata w powietrzu, nie kręciła szybkich figur, o zawisie nie było mowy. Wszystko to przez zbyt małe powierzchnie sterów (proporcjonalne do wielkości modelu) oraz przez zastosowanie zbyt twardych zawiasów, które nie pozwalały na pełne wychylanie. Nie usuwałem tych wad, bo nabyłem już innego lepszego akrobata, a extra poszła na strych :)

 

Piszę to, abyś zwrócił uwagę na powierzchnie sterowe oraz możliwość ich wychylania. Zwłaszcza na ogonie ster kierunku nie może być ograniczany przez wysokość. Być może wady w moim modelu były spowodowane przeskalowaniem planów na jakieś 30% mniejsze. Może w większym modelu powierzchnie sterowe narysowane w planach będą wystarczające. Nie umiem tego stwierdzić, ale pamiętaj o dobraniu odpowiedniej powierzchni sterów i możliwości ich wychylania, jak już wcześniej pisałem.

Link to comment
Share on other sites

Z tymi planami to pewnie masz rację, że są te same, o tą pierwszą wręgę to się nie martwię bo następna będzie tuż za nią, a kolejna sprawa to do pierwszej tej wręgi będzie przylaminowany "domek" pod silnik. Bardzo ważną rzecz wspomniałeś z powierzchnią sterów, na pewno wezmę to pod uwagę i być może nawet postaram się podepchnąć je ciut do przodu i kolejną sprawą to zajmę się sterem kierunku, deczko go wydłużę,

 

dzięki za podpowiedź

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.