piotr Posted October 26, 2007 Posted October 26, 2007 W końcu i ja się skusiłem na ten ciekawy model, lecz głównym powodem mej decyzji, budowy tej maszyny jest problemowość z przewożeniem na lotnisko dużych dwupłatów i ich długotrwałe przygotowanie do lotu po wyjęciu z samochodu. no i tu pierwsze fotki, plan rozrysowanego prze ze mnie bodajże z internetu modelu
piotr Posted October 26, 2007 Author Posted October 26, 2007 Model będzie miał około 2140 mm rozpiętości skrzydeł i około 1900 mm długości. Wczorajszym wieczorem już powstały dwa boki kadłuba i pierwsza wręga do której będzie mocowany domek pod silnik. Model będzie przeznaczony pod silnik benzynowy o poj. 50cm3
Yahoon Posted October 27, 2007 Posted October 27, 2007 Chyba robisz model z tych samych planów, z jakich ja kiedyś zrobiłem elektryka ok 1m rozpiętości. Twoja pierwsza wręga wydaje się być za bardzo wyażurowana prostokątnym otworem. Górny łuk wręgi ledwo łączy prawą stronę z lewą. Ten fragment nie będzie jednak przenosił dużych sił, więc nie powinno to źle wpłynąć na wytrzymałość. Osobiście nie byłem zadowolony z mojej extry, ale to głównie dlatego, że była mułowata w powietrzu, nie kręciła szybkich figur, o zawisie nie było mowy. Wszystko to przez zbyt małe powierzchnie sterów (proporcjonalne do wielkości modelu) oraz przez zastosowanie zbyt twardych zawiasów, które nie pozwalały na pełne wychylanie. Nie usuwałem tych wad, bo nabyłem już innego lepszego akrobata, a extra poszła na strych Piszę to, abyś zwrócił uwagę na powierzchnie sterowe oraz możliwość ich wychylania. Zwłaszcza na ogonie ster kierunku nie może być ograniczany przez wysokość. Być może wady w moim modelu były spowodowane przeskalowaniem planów na jakieś 30% mniejsze. Może w większym modelu powierzchnie sterowe narysowane w planach będą wystarczające. Nie umiem tego stwierdzić, ale pamiętaj o dobraniu odpowiedniej powierzchni sterów i możliwości ich wychylania, jak już wcześniej pisałem.
piotr Posted October 28, 2007 Author Posted October 28, 2007 Z tymi planami to pewnie masz rację, że są te same, o tą pierwszą wręgę to się nie martwię bo następna będzie tuż za nią, a kolejna sprawa to do pierwszej tej wręgi będzie przylaminowany "domek" pod silnik. Bardzo ważną rzecz wspomniałeś z powierzchnią sterów, na pewno wezmę to pod uwagę i być może nawet postaram się podepchnąć je ciut do przodu i kolejną sprawą to zajmę się sterem kierunku, deczko go wydłużę, dzięki za podpowiedź
piotr Posted October 31, 2007 Author Posted October 31, 2007 troszkę wczoraj pomajstrowałem przy sklejaniu i montowaniu wręg kadłuba:
piotr Posted November 13, 2007 Author Posted November 13, 2007 z braku czasu mozolnie mi prace idą, ale wykorzystuję swój dostępny czas jak tylko mogę, kolejne fotki:
piotr Posted December 2, 2007 Author Posted December 2, 2007 no i znalazłem trochę czasu żeby coś w końcu zrobić w tym temacie
robraf Posted December 2, 2007 Posted December 2, 2007 łądny model a jakie silnik zastosujesz przerobke z kosiarki czy oryginalny np dl50
piotr Posted December 2, 2007 Author Posted December 2, 2007 W tej chwili model waży 1,7 kg, a silnik to ZDZ 50
AGG Posted January 8, 2008 Posted January 8, 2008 Wow, Piotr Nieźle już wygląda ! Respect. Pozdrawiam Alek
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.