Marek:D Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Witam serdecznie. Mam takie pytanie/prośbę... Czy ktoś z was posiada może, albo wie gdzie znaleźć dokumentację oryginalnego ww samolotu? W przyszłościowych planach mam zamiar spróbować swoich sił w F3M, ale do tego chcę zbudować model 2,6-2,7m pod większy silnik(80-110cm, zależy jak wyjdzie wagowo). Z przepisów wyczytałem, że model ma być półmakietą oryginału z odchyłkami maksimum 10% i dlatego poszukuję planów tego samolotu. Być może ktoś z was posiada PM z tym modelem? Chętnie odkupię. Z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Chodzi Ci o 55, 55M czy SP55? Gdzieś mam rysunki 55M, czyli takiego jak pierwsza 55 ale z bardziej zbieżnymi skrzydłami. Z tym że to rysunek w skali ale bez szału jakiegoś wielkiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Bardzo się cieszę,że masz takie plany. Będzie nas więcej to i fajniej. Może to Ci pomoże trochę : http://freercplans.com/img-yak55-3v-543.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 30 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Pawle chodzi mi o 55m. Jeśli mógłbyś to podeślij mi na PW. Marku czy na zawody wystarczyłby rysunek 3 rzutów w skali z jakiejś strony internetowej(widziałem coś na niemieckiej encyklopedii internetowej)? Czy taka dokumentacja przeszłaby na zawodach? Byłbym wdzięczny za odpowiedź, zawsze to pewna informacja od uczestnika. Budowy nie ma co zaczynać puki nie znajdę właśnie dobrych planów. Bo jak się okaże, że model nie spełnia wymagań to kiszka. W tym roku niestety nie uda mi się pojechać na któreś zgrupowanie, ale mam takie plany za rok, chcę zobaczyć jak to wygląda w praktyce. PS A tak z innej beczki. Jakie tłumiki przeważnie stosują zawodnicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Na zawodach , w których uczestniczyłem nikt nigdy nie wymagał dokumentacji modelu. 99,99 % modeli to zestawy znanych firm i wiadomo,że spełniają warunki regulaminu.Modele są oczywiście bez imitacji nitów,śrub,lini podziału i innych takich rzeczy. To nie redukcja to ma dobrze latać. Na rctoruń jest wszystko szczegółowo opisane. http://www.rctorun.pl/f3m/schule/f3mrules.pdf Przemyśl sprawę czy opłaca się budować model czy zakupic zestaw. Modele pod silnik 100ccm kosztują około 2500-3000 zł a na 50ccm około 2000 zł.Możliwy jest zakup na raty. Zakup sklejki,balsy,folii,klejów,kółek i innej galanterii też sporo kosztuje. Kupując zestaw masz pewność,że właściwości lotne sa odpowiednie do F3M.Budując samemu może wyjść różnie. Zaoszczędzony czas można poświęcić na trening, który jest bardzo ważny Tłumiki używane są różne.Najwięcej jest kanistrów KS i MTW. Używane sa także rury rezonansowe tych firm. W USA przeważają zwykłe puszki. Jesli będziesz chciał jeszcze jakiejś pomocy czy informacji chętnie pomogę na miarę skromnych możliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 30 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Właśnie ww link ściągnąłem i dokładnie wszystko przeanalizowałem. Koszt budowy tak orientacyjnie pochłonąłby ok 1500-2000zł z dobrych materiałów. Trochę wprawy już mam w budowie, ale właśnie trochę się obawiam tych wymiarów i dokumentacji. Za budową przemawia do mnie fakt, że w następnym roku na pewno nie uzbieram potrzebnej kwoty na całość i przez zimę i następny sezon zbudowałbym niezły model, mam już w tym pewne doświadczenie. Dodatkowo budowa sprawia mi też dużo frajdy. Chciałem właśnie zrobić lekko Jaczka-55 2,7m, troszkę bym go zmodyfikował, aby dobrze latał i miał te maksymalne odchyłki +-10% od skali oryginału. Mam już trochę doświadczenia po budowie Jaka-54 pod 50cm, wiem na co trzeba uważać i co bym na obecną chwilę zmienił. Kusi mnie też kupno sprawdzonego Veloxa 2,6m, tylko, że jak na mój budżet bardziej pasuje kupno chińczyka 111(112)cm niż np DA 85cm. Mam też już 6 rok silnik DL-50 i jestem bardzo zadowolony. Jak-55 ma krótką mordkę i dwoma cylindrami łatwiej byłoby wyważyć. Na razie dużo teoretyzuję, trzeba się porządnie przespać z tym i pomyśleć. Z jakich firm poleciłbyś kupno modelu? Opłaca się ściąganie ich z zagranicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Nie radzę DA 85 ani innego z jednym cylindrem. Tylko boxer. Jeśli jesteś przekonany do chińskich silników to czemu nie. Niektórzy latają i sobie chwalą tak jak Ty 50 ccm. Veloxem latał kolega na MP i zdobył 3 miejsce. Dobrze lata i jest w miarę lekki. Można kupić wersje kit co wiąże się z mniejszą ceną. http://pfmrc.eu/inde...z-orion-models/ Najlepsze modele są niestety drogie i zazwyczaj o rozpiętości 3 m.Zaliczaja się do nich : Extra 300 firmy Dalton, Extra 260 firmy Carden, Extra 260 firmy carf, modele firmy Krill, Extra 300 Extreme Flight, Su 26 MM Hangar 9. Całkiem dobrymi modelami są wyroby Pilota i Axara. W przypadku gdy w Polsce jest przedstawiciel sprzedajacy modele danej firmy to sciaganie samemu nie ma sensu gdyæ wychidzi na to samo lub drozej i nigdy nie wiesz czy przyjdzie nieuszkodzony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Właśnie ww link ściągnąłem i dokładnie wszystko przeanalizowałem. Koszt budowy tak orientacyjnie pochłonąłby ok 1500-2000zł z dobrych materiałów. witam Velox zrobiony z zestawu KIT nie przekroczy 2000 zł jak chcesz boksera to też da się zamontować , widziałem veloxa z ZDZ100 cm , DLE cz DLA na puszkach będzie w podobnej wadze co ZDZ 80 czy DA 85 z długim tłumikiem , mój velox z ZDZ 80 RVJ ( na którym zresztą bez najmniejszych problemów latam 4 sezon) waży bez paliwa 9,8 KG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi