Skocz do zawartości

OS MAX 60 H


Eryk

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Dostałem od instruktora taki oto silniczek OS Maxa, sęk w tym, że silnik nie jest do końca sprawny:

886298d29449fbb3.jpg

i taki gaźnik do niego(sorki, troszke rozmazane):

d6a5bb29beef4abe.jpg

cbbc8b74ce2e669b.jpg

na tym zdjęciu dokładnie widać gdzie silnik ma ubytek.

niestety już tego nie produkują i nie dostanę tego elementu,

dlatego przychodzę z pytaniem, w jaki sposób mogłbym sensownie umocować gaźnik do reszty?

Btw. gaźnik nie jest metalowy tylko plastikowy, wiec moze byc problem....

 

edit// znalazłem na Wimarexie podobny (nawet ten sam) gaźnik, z tym że moj nie ma kompletnego pokrętła do sterowania iglicą

Opublikowano

Witam -jest taka masa plastyczna dwuskladnikowa -jak plastelina , jeden skladnik jest zolty a drugi niebieski ...po polaczeniu (ugniataniu) robi sie masa koloru zielonego (no bo jakiegoz innego z tych 2 kolorow) i z tej masy mozna "nadbudowac" brakujace Alu korpusu...nawet gwinty daja sie zrekonstruowac ! po wyschnieciu (2-4 godziny ) masa ta jest tak odporna ,twarda ze mozna ja obrabiac pilnikiem ,gwintowac -jest tez odporna na temp. chociaz przy gazniku nie bedzie Karter tak goracy jak w innych miejscach ...polecam to -widzialem to w sklepach (tam gdzie sa kleje dwuskladnikowe itp.)...sam mam "poklejonych " tak pare motorkow....

Pozdrawiam Janek

PS: nazwy tej masy nie znam ale koledzy napewno znaja ...

PS: Miejsca ubytku trzeba dobrze odtluscic zeby masa dobrze trzymala

Opublikowano

Witam

A i owszem są takie "ustrojstwa" o których piszecie. Ale w tym momencie najbardziej dostępny będzie Distal i też wytrzyma. Można go stosować również jako uszczelnienie między wylotem spalin i tłumikiem.

P.S.Karlem pisaliśmy jednocześnie :D . Między innymi jest też "środek" dwuskładnikowy w tubkach firmy W&B. Taki "metal w płynie". Też go parę razy stosowałem.

Opublikowano

Tak,Tak Peter -wlasnie duzo naprawianych ta masa jest Glowic,Korpusow silnikow z Gwintami ...ta Masa jest b.popularna przy naprawie czesci samochodowych /Motocyklowych -jak znajde troche czasu to pokaze co naprawilem ta Masa/plastelina....

Pozdrawiam Janek

PS: Szukam nazwy....dscn2842fi4.jpg

Na zdjeciu widac ulamane "lapki mocowania" w Jaskolce i w OS 4T (jeszcze nie obrobione)Ta Masa w stanie wyschnietym daje sie swietnie obrabiac...

Ta Masa nazywa sie KNETMETAL(w niemczech) ale w Polsce widzialem to samo ! Hartuje sie po 3 Godzinach i wytrzymuje 200°C wytrzymuje cisnienie 150 bar, i rozrywanie 25N/mm? ciezar wynosi =2kg/dm? -te naprawiane konsolki(lapki) nie daja sie ukruszyc /zerwac -no moze jakby mlotkiem przy....przywalic to odpadna ale"przy" mlotku odpada prawie wszystko ;D

Godne Polecenia nawet przy "doroslych " silnikach i Technice....

Opublikowano

reasumując, powinienem najlepiej zakupić 'KNETMETAL' , odtworzyc mocowanie gażnika, a nastepnie wkleić go na distal i zeby sie jeszcze lepiej trzymało to porobić 'rowki' na powierzchni gaźnika...

 

dziekuje za pomoc i pozdrawiam, ErAsSo

Opublikowano

ErAsSo- jak juz odtworzysz/wymodelujesz ten brakujacy korpus Gaznika to potem nie wklejaj gaznika tylko daj odpowiedni gumowy "O Ring"- bo tak sa wlasciwie prawie wszystkie Gazniki uszczelniane ...Polaczenie Karter Gaznik powinno byc raczej rozbieralne tzn -tak zeby Gaznik dal sie bez problemu wymienic ...zwlaszcza przy Twoim Gazniku ktory jest nieoriginalny OS -Twoj Gaznik to jest PERRY Vergaser(Gaznik ) silnik na nim tez naturalnie powinien chodzic prawidlowo jezeli jest sprawny i odp.wielkosci...gdy kiedys dostaniesz Original to nie bedziesz musial Perry-ego wydlubywac mlotkiem... :wink:

Pozdrawiam Janek...

Opublikowano

rzeczywiscie lepiej miec demontowalny gaźnik, O-Ring juz mam, wlasciwie to powinny jeszcze gdzies byc otwory na śrubki do mocowania, a takich niestety nie ma, ale...co za problem je wywiercic nie??;)

 

ale zanim znajde gdzies jeszcze ten "knetmetal' to jeszcze troche potrwa...

Opublikowano

Tak -ale otwory po obu stronach (lub przynajmniej z jednej strony) trzeba jeszcze nagwintowac (Np: M3) zeby wkrecic 2 srubki(lub 1 srubke) ktore beda "trzymaly" Gaznik - Knetmetal po stwardniaciu daje sie gwintowac ale trzeby to robic ostroznie ...

Ale jezeli beda problemy z gwintowaniem :? to zrob tylko ta oslone Gaznika bez otworow i wklej Gaznik tak jak mowili koledzy (wtedy nie potrzebujesz O-ring-u bo klej uszczelni Gaznik ) ...Tak uratujesz ten silnik...

Janek

 

Ps: Knetmetal widzialem w Markecie - na stanowisku gdzie byly kleje roznego rodzaju ...byl tez w takim podobnym okraglym pojemniku jak wyzej na zdjeciu i chyba kosztowal 8 zl (czy cos takiego ,byla mniejsza ilosc- na kartoniku pokryte przezroczysta Folia-Blister... ) zastanawialem sie czy nie dokupic ,ale musze do konca wykorzystac jeszcze stary (a uzywa sie tego w niewielkich ilosciach np: w Twoim wypadku wystarczy polaczyc 2 "groszki" wygniesc i wymodelowac ...po trzech godzinach mozna pilowac...)

Zrob tak : wsadz w silnik Gaznik i naokolo oblep to juz dobrze rozrobiona masa(dobrze odtluszczone ulamane kanty Gaznika i "okolice" !!!)...Gaznik obracaj w lewo-prawo zeby uzaskac dobre pasowanie ...zrob tak pare razy...i potem jak masa bedzie juz twardsza -wysun ostroznie gaznik i zostaw do calkowitego wyschniecia...potem obrob (pilnikiem-reczna frezareczka zewnetrzna czesc masy i gotowe...mozna robic cuda z tym ...potem mozesz prysnac spreyem srebrnym Acrylowym ...i nikt nie pozna ze Motor byl juz na zlom (no przynajmniej jego obudowa walu korbowego...)

PS : szkoda ze nie ma tego w snieznobialym kolorze -dorobil bym sobie pare zebow...znowu moglbym jejsc landrynki.... ;D

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Wiecie może gdzie można kupić knetmetal ? Lub może ktoś ma bo mi byłby potrzebny do zrobienia gwintu w silniku osmax.

Opublikowano

Ja miałem kiedys podobny problem:) Poewnie to abrzmi głupio ale po porstu kupiłem na stacji benzynowej taką duża opaske samozaciskową z metalu i zacisnąłem wokół gaźnika po oprzednim obłożeniu tkaniną uszczelniającą i wszystko graaa;]

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.