seedpl Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 Witam chciałbym zacząć przygode z modelarstwem.Myślę nad zakupem poerwszego samolotu(nie interesują mnie szybowce i motoszybowce) muślałem nad CESSNA 480 gotowa do lotu i odnoście tego modelu mam pytania 1) czas ładowania bateri 2) czas latania modelem 3) awaryjność regulatora Może macie inne propozycje modeli czekam na propozycje.Cena MAX 650 zł
Limak Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 Witaj, Mam tą cessne,ale w zestawie ARF czyli bez pakietu,ładowarki i aparatury. Latalem ok 20 minut na pakiecie 2200mAh,ale to bardzo ciezki pakiet jak na ten model. Osobiscie od niego zaczynałem i teraz już wiem że to zły wybór dla początkującego. Wada jest to że musisz mieć dobre lądowisko,na trawie nie dasz rady.a metoda z rzutem samodzielna to duzy kłopot. Szkoda ze nie chcesz motoszybowca jak pioneer,bo z nim zabawa jest o wiele lepsza. Pozdrawiam.
Drack Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 Powiedz tylko dlaczego nie chcesz motoszybowca...... ??? Zakup Pioneerka czy Bety to świetny pomysł jak na pierwszy model... jeżeli masz inne upodobania to podobnie jak ja, ale pioneerka nie żałuję i nigdy go nie sprzedam, można go zawsze przerobić pod FPV czy choćby nagrać film samą kamerką..... właściwości lotne ma rewelacyjne... choć nie wiem jak cesna ale idę o zakład, że się nie umywa... jak już się troszkę nauczysz latać to nie poszalejesz nią jak Pioneerem.... Nie bój się nazwy "motoszybowiec".... założysz sobie śmigło 6x4 i jak na początek masz mega szybką maszynę....
bubels Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 Czas ładowania pakietu to około 2h. Z regulatorem nie miałem problemu. Ładowarka padła już na starcie ale została wyminiona i ta nowa działa ponad rok. Warto pamięta że wpierw podłączamy do ładowarki zasilanie a puźniej pakiet. Ogólnie polecam ten model ale nie jako pierwszy. Uczyłem się na nim lata i z perspektywy czasu a raczej lotów wieloma już innymi stwierdzam że można było zacząc tak jak koledzy sugerują od motoszybowca. Zaznaczam że nie biłem tą cesną kretów itd. ale jest szyba i wymaga refleksu.
wiejski Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Zacznij od motoszybowca! Jeśli to twój pierwszy kontakt z samolotami, to wszystko będzie za szbkie. Ja uczę się na pioneer 1400 i nawet przepustnicy ponad połowę nie otwieram, a zasuwa, aż miło. Weź jeszcze pod uwagę, właściwośi szybowca, czyli świetne szybowanie, podczas nauki raczej ci się to przyda.
Maciej Ritmann Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 seedpl kupuj cessnę, rozbijesz ją w 2s lotu, no może 3s. Pójdziesz do domu wejdziesz w jakiś sklep i kupisz motoszybowiec i nauczysz się, że koledzy mieli rację. Rób jak chcesz, tylko pamiętaj, że dorga do latania jest wybrukowana kretami. (mam rację Ładziu?) mnie tak samo koledzy odradzali na początek Extrima i posłuchałem. Zbudowałem rwd i latam terazs innymi fajniejszymi maszynami. A zabawa była przednia.
seedpl Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2012 No ok przekonaliście mnie. Kupuje PIONEER. Nie boje sie motoszybowców tylko bardziej podobają mi sie samoloty ale jeśli pionier na początek lepszy to ok. Wole polatać dłużej niż 3s.Dzienki za odpowiedzi.
seedpl Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Pierwszy raz na allegro popatrzyłem bliżej na ten model i powiem spodobał mi sie tylko pytania: 1)czas ładowania 2)czas latania z szybowaniem i bez
Viking Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Ja zaczynałem od 2 metrowej cessny i nie rozumiem dlaczego odradzacie cessnę dla początkującego? Przed pierwszym lotem posiedziałem z 6 godzin na symulatorze i jazda w niebo. Właściwości lotne cessny mnie zaskoczyły. Co prawda ja latam cessną 182, nie wiem czy to ma duże znaczenie, jednak szczerze polecam cessnę dla początkującego pilota. Lądowanie na pełnych klapach to po prostu bajka. Nie na darmo w realu uczą latania na cessnach. Trzeba naprawdę dać ciała, żeby cessnę zwalić z nieba. Właśnie składam drugą cessnę 182 tyle że w spalinie. Ale z drugiej strony, warto posłuchać kolegów z większym doświadczeniem i stażem w modelarstwie. Ja latam dopiero drugi rok. Powodzenia. Tylu lądowań co startów. :-) Wysyłane za pomocą Tapatalk 2
Drack Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Jeżeli zdecydujesz się na Pioneera 1400 polecam sklep ABCRC.... najtaniej i najszybciej..... czas ładowania zależy od pojemności pakietu i jakiej ładowarki użyjesz. W przybliżeniu wychodzi 1h przy prądzie ładowania 1c czyli odpowiadającym pojemności bateri. Jeżeli koniecznie chcesz wersję RTF nie wiem jaka tam jest ładowarka ale przypuszczam iż ładuje max 1A więc ten pakiet będziesz musiał nią ładować ok 1h 20m. Pomyśl nad wersją ARTF bez aparatury i pakietu z ładowarką.... coprawda wtedy nie zmieścisz się w kwocie, którą podałeś ale warto rozważyć czy nie lepiej zainwestować pieniążki w rzeczy które przydadzą się na dłuższy czas.... mam na myśli aparaturę na Turnigy.... pakiet też słaby jak na Pioneera... spokojnie można tam umieścić 2200mAh i latać na nim 15-20min. Na pakiecie 1300mAh polatasz max 7-8min. Z szybowaniem to zależy można nawet i godzinę . Nie myśl też, iż wybierzesz odpowiedni model i pójdzie gładko i bez problemów.... tutaj chyba każdy poleci ci symulator żeby nabrać wprawy i odpowiednich odruchów...... powodzenia.... 3mam kciuki
Maciej Ritmann Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 a nie. Ja nie uczyłem się na symulatorze, i myślę, że nie jest aż tak potrzebny.
seedpl Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Dzięki wielkie A jakbym kupił ARF to jaki zestaw byś proponował? Może pomyśle nad ARF kupie model pędzie stał i czekał na części a ja będę zarabiał bo elektronika morze mis ie przydać do następnego modeli prawda ?
Drack Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 a nie. Ja nie uczyłem się na symulatorze, i myślę, że nie jest aż tak potrzebny. Powiem Tobie, że ja też statrowałem bez symulatora i nogi miałem miękkiei model na tym ucierpiał ... symulator ułatwia życie i daje większe szanse na przetrwanie modelu w pierwszych lotach i tutaj chyba się ze mną zgodzisz...? Dzięki wielkie A jakbym kupił ARF to jaki zestaw byś proponował? Może pomyśle nad ARF kupie model pędzie stał i czekał na części a ja będę zarabiał bo elektronika morze mis ie przydać do następnego modeli prawda ? Ja za namową wybrałem aparaturę Turnigy.... pakiety również..... ładowarkę kup najlepszą na jaką możesz sobie pozwolić finansowo (w końcu okaże się za wolna).
seedpl Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2012 ARF wyjdzie wiele drożej ale kupie RTF i jak dozbieram to dokupię.
wiejski Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Bateria dołączona do rtf ładuję się ok. 2,5h.
seedpl Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2012 A czy elektronika z tego modelu może się przydać do kolejnego własnoręcznie zbudowanego ?
tomyy29 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Bateria dołączona do rtf ładuję się ok. 2,5h. Tak pisze w instrukcji. Tak naprawde mi akumulator po całkowitym wyczerpaniu ładował się do pełna w 1h20min.
seedpl Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2012 A czy inna bateria na 2200mAh była by dobra do tego silnika i jaką kupić ładowarkę do tej baterii. Czy opłaca się dać większe śmigło jak tak to jakie i jakie będą tego skutki czyli taki tuning i jeszcze jest ta BETA 1400 czym się różni od PIONEER co jest lepsze ??
wiejski Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Tak pisze w instrukcji. Tak naprawde mi akumulator po całkowitym wyczerpaniu ładował się do pełna w 1h20min. A mi się tyle ładuję... Choć z zegarkiem nie stałem
Rekomendowane odpowiedzi