hubert_tata Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Na fali popularności wielołopatkowych EDF kupiłem 70 i 90 Change Sun. Nie miałem pomysłu co z tym zrobić, ale mniejszą 10 łopatkową zamierzam wsadzić do klonu Super Snipera HET => Silvia z PROEDF Na razie mam komplet wyposażenia (model jeszcze nie dotarł z HK). Wagowo to wygląda tak: silnik + turbinka + regulator = 285g akumulator 4S 3000 - 360g; zapasowy 4S 2650 - 310g serwka i odbiornik - 90g Czyli wyposażenie około 735g Modelu nie mam, ale razem wyjdzie pewnie 1,5kg => katapulta już czeka Turbinka Change Sun 70mm 10 łopatek sprawdzona na ciągomiarce: silnik CS 480-3300-40EDF (outrunner kv3300) regulator Turnigy Plush 80A akumulator Zippy 40C 4S 2650mAh Z fabrycznym kołnierzem ciąg statyczny 1,5kg (max 1,6kg) przy poborze 1050W i 80A => max regulatora Można wycisnąć 1,7kg ale próbowałem krótko, bo prąd sięgał 90A Edit: model dotarł i ma 840mm rozpiętości 920mm długości; powierzchnia skrzydła poza kadłubem około 10,8dm2 (wartości zmierzone). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Z fabrycznym kołnierzem ciąg statyczny 1,5kg (max 1,6kg) przy poborze 1050W i 80A => max regulatora Można wycisnąć 1,7kg ale próbowałem krótko, bo prąd sięgał 90A 80A z 3000mAh - zabijesz je szybko . Te 40C to trzeba podzielić przez 2 niestety. Latam na takich (ZIPPY) w konfiguracji 5s - Przy 50A jest O.K. ale są cieplutkie jak nie wiem...Po 30 lotach jest już 2700mAh.Z Nanotechami i trwałością jest jeszcze gorzej wg mnie Jak będziesz przedłużał kable akku/regulator to wlutuj dodatkowe kondensatory (tak z 4-5 x 220uF 50V) jak np tu - ich brak powoduje częste awarie "bez powodu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Paweł, dzięki za radę - właśnie ostatnio w F-16 z tej samej firmy miałem jakieś niewytłumaczone szarpnięcia silnika i sterowania - teraz dam na wszelki wypadek kilka kondensatorków. Ale wpis jest głównie dlatego, że właśnie przesyłka dotarła , na oko wszystko jest super ( w dodatku dosyć tania była ta Silvia). Podsumowanie wagi prosto z pudełka: kadłub 355g skrzydła (raczej skrzydełeczka ) 125g statecznik poziomy 26g kabinka i akcesoria 50g Razem 556g - wg mnie lekko wykonany model, ale dojdzie tunel wylotowy, klej i jakieś wzmocnienia (np hak) i się zobaczy całość. Z sieci wiem już, że wloty powietrza są do poprawki - zbyt ostre krawędzie - może tu coś dołożę, bo faktycznie jest dosyć kiepsko. Natomiast nie będę zrywał foli np z płatów do wzmocnienia i przemalowywania - u mnie musi wystarczać jak jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Kadłub mocno zwęża sie na samym końcu, wiec sprawdziłem jak to się ma do turbinki. Moje wyliczenie FSA dla turbinki CS70 wynosi 31,54cm2 Policzone dla: średnica wewn. tunelu D=70mm i średnica silnika z mocowaniem d=30mm Dla FSA 31,54cm2 wychodzą następujace średnice wylotu tunelu: 100% FSA => 63,4mm 90% FSA => 60,1mm 80% FSA => 56,7mm 70% FSA => 53mm Dziwne, bo kadłub jest tak zwężony na samym końcu, że wylot w modelu ma średnicę około 47-49mm (nie jest okragły), a to już raczej za mało. Edit: Mały problemik urósł do rangi megazagadki Zrobiłem tunelik wylotowy z kartonu i niestety "nie wstał" po włożeniu przez mały otwór od tyłu. Potrzeba jakiegoś tworzywa - ma ktoś pomysł gdzie to coś można znaleźć w przyrodzie (czyli w normalnych sklepach ) ? Jakaś folia, specjalny papier ? o grubości ścianki butelki PET i wymiar około 300x400mm (oczywiście jest w HK http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17236__Transparent_PET_Film_2C_1_Metre.html , ale troszkę trwa zanim dojdzie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Kadłub mocno zwęża sie na samym końcu, wiec sprawdziłem jak to się ma do turbinki. Moje wyliczenie FSA dla turbinki CS70 wynosi 31,54cm2 Policzone dla: średnica wewn. tunelu D=70mm i średnica silnika z mocowaniem d=30mm Dla FSA 31,54cm2 wychodzą następujace średnice wylotu tunelu: 100% FSA => 63,4mm 90% FSA => 60,1mm 80% FSA => 56,7mm 70% FSA => 53mm Dziwne, bo kadłub jest tak zwężony na samym końcu, że wylot w modelu ma średnicę około 47-49mm (nie jest okragły), a to już raczej za mało. Edit: Mały problemik urósł do rangi megazagadki Zrobiłem tunelik wylotowy z kartonu i niestety "nie wstał" po włożeniu przez mały otwór od tyłu. Potrzeba jakiegoś tworzywa - ma ktoś pomysł gdzie to coś można znaleźć w przyrodzie (czyli w normalnych sklepach ) ? Jakaś folia, specjalny papier ? o grubości ścianki butelki PET i wymiar około 300x400mm (oczywiście jest w HK http://www.hobbyking...2C_1_Metre.html , ale troszkę trwa zanim dojdzie). Są takie okładki A4 na prace, oferty itp. niebieskie i białe - te białe całkiem sztywne. Co ciekawe można kleić je gluganem (klej termiczny) - połączenie jest trwałe. Na Mini Fana format A4 jest OK. Jeśli jest potrzebna większa długość kleję je z 2 szt. Sprzedają je np. w Makro itp. (po 500 szt - wystarczy do końca życia ) albo w papierniczych Zrób zdjęcie Sylwii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Faaaktycznie, wiem o jakie okładki chodzi - nie mam w domu, ale da radę kupić. Co do zdjęć, to model jeszcze w kawałkach prosto z pudełka. Jedyne, co łatwo było zrobić, to nakleiłem ozdoby (miał być wojskowy - przemalowywany, ale mi się odechciało) Tu widać ładny, smukły kadłub. Skrzydełko też z cienkim profilem (obok pudełko zapałek). A tu mocno powiększona "dziura", żeby włożyć napęd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 16 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Co dziwnego jest na zdjęciu z powyższego postu ? Niby nic, tylko ta strona od pudełka zapałek to jest... góra profilu ! Czyli mam dwa prawe skrzydła ! Nie zauważyłem tego, dopóki nie sklejałem połówek skrzydła. Ale nic, nie ma sensu reklamować i odsyłać => skleiłem na siłę (cienki profil dał się nagiąć). Całość geometrii płata sprawdzę, dopiero po wyschnięciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Testy napędu po zabudowaniu w modelu: Pobór prądu dla 4S3000 => 63A Ciąg w modelu 0,66kg Model na gotowo 1,2-1,3kg (zależnie od baterii). Że ciąg spadł drastycznie, to pewnie wina oporów tunelu i zwężonego wylotu, ale ciekawe, dlaczego poprzednio napęd pobierał nawet 80A ? Zanotowałem (a nawet mam film) "Z fabrycznym kołnierzem ciąg statyczny 1,5kg (max 1,6kg) przy poborze 1050W i 80A" Sprawdzę na innej baterii, a jak to nie poradzi, to ucinam mu dupkę, żeby zrobić nowy tunel wylotowy z 80-90%FSA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturo Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 paulusr, możesz coś więcej na ten temat powiedzieć? Jak będziesz przedłużał kable akku/regulator to wlutuj dodatkowe kondensatory (tak z 4-5 x 220uF 50V) .Zamierzam przedłużyć kable od regulatora do normalnego silnika ze śmigłem.Czy ta operacja z kondensatorami dotyczy tylko EDF?Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Ok, tyłek ucięty i nowy tunelik wklejony. Niby minimalna zmiana ( wylot ma teraz około 57mm), a na niepełnej baterii: 1,15kg ciągu przy poborze 78A Ładuję nowy pakiet i powtórzę próby !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 paulusr, możesz coś więcej na ten temat powiedzieć? .Zamierzam przedłużyć kable od regulatora do normalnego silnika ze śmigłem.Czy ta operacja z kondensatorami dotyczy tylko EDF? Pozdr Na każde dodatkowe 10cm należy dodać to co na regulatorze. Inaczej może się okazać, że tranzystory nie wytrzymają zwiększonego napięcia (indukowanego na dłuższych przewodach i wyższego niż napięcie akumulatora). Najczęściej jednak rozwalają się kondensatory które się przegrzewają. Dotyczy to każdego układu baterie/regulator/silnik. Wiecej np. tu http://www.schulze-e...de/gfutc-de.pdf lub tutaj http://www.rcgroups....46&postcount=28 Jak widać problem jest szczególnie widoczny jeśli używasz regulatora przy jego granicznych napięciach (np. 6s dla regulatora do 6s) co w Edf-ach jest dość powszechne. Wg mnie to 90% przyczyn spalonych regulatorów które nie były obciążane ponad to co podaje fabryka a z jakichś niewyjaśnionych przyczyn poszły z dymem. Czasem nie widać ,że kondensatory na regulatorze wykipiały bo nie ma śladu osmaleń. Dlatego warto dobierać dobre kondensatory (niskoimpedancyjne) - w niektórych regulatorach od razu wymienić. Wszystkie tanie 12 s 90-120A ze stajni Hobbywinga mają ten problem i nie tylko te. Koledzy latający większymi śmigłowcami coś na ten temat wiedzą. Szukałem tego wątku http://www.rcgroups....ad.php?t=952523 Hubert. Jest dobrze. Martwią mnie tylko te dwa prawe skrzydła. Co z tym zrobiłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturo Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 Przepraszam za małe wcięcie się w temat ;.Dzięki Paulusr za cenne info Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi