Skocz do zawartości

SE.5A - prośba o pomoc w doborze osprzętu


polch

Rekomendowane odpowiedzi

Chwilę już latam i nawet jakoś sobie radzę, no i choroba postępuje w zastraszającym tempie :D Bawię się elektrykami ogólnie, ale ostatnio dał mi znajomy polatać swoim trenerkiem z OSMAXem jakimś i... i zachorowałem. Chciałbym mieć coś podobnego. Znalazłem taki model http://www.hobbyking...rd_55_4in_.html

Wydaje mi się że wielkość będzie mi odpowiadać, dwa – lubię oldtajmery, a trzy, to cena nie jest chyba jakaś wygórowana?

Tu mam pytanie, chciałem byście pomogli dobrać mi silniczek do niego i serwa. W opisie modelu do wersji z silnikiem spalinowym podają jako górną granicę silnik .46, a odnośnie serw tylko tyle że mają być w wielkości standard. Poniżej zamieszczam linki do silnika, śmigła i serw które wybrałem. Nie będę ukrywał że kierowałem się przede wszystkim ceną (kusi mnie OS jakiś ale raczej skarbówka czyt. Małżonka będzie mi piszczeć bardzo...)

http://www.hobbyking...ote_needle.html

http://www.hobbyking...eller_10x6.html

http://www.hobbyking...kg_0_17sec.html

Nie miałem jeszcze tak dużego modelu w powietrzu więc pojęcia nie mam czy serwa np wystarczą, czy może 5kg to za dużo. Będzie to wszystko pasować do siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwa standard np Hitec - jest tego sporo. Ja by jednak pomyslał o mniejszych typu mni np Hs 81 czy TP M90 ale na metalowych trybach. OS Max 46 LA miałem w modelu Vicomte rozp prawie 160cm i jakieś 2600g do lotu - latało idealnie co możesz obejrzec na filmach. Jednak do tego modelu dałbym większy silnik bo dwa płaty, wsporniki i linki to jednak dodatkowe opory w czasie lotu. Dlatego od razu pomyślałbym o 4suwie ASP 61. Ten silnik również siedział w wspomnianym Vicomcie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do serw to faktycznie, można nad innymi pomyśleć. A jak dobrać siłę serw na poszczególne powierzchnie sterowe. Np: na wysokość silniejsze, czy na lotki? Jeśli chodzi o silniki to lajkonik straszny jestem więc wyjaśnij mi proszę, jak to jest. "Normalnie" rzecz biorąc silnik mocniejszy (mający więcej koni), czy o większej pojemności skokowej lepiej da sobie radę z rzeczonym modelem? Znalazłem silnik o którym piszesz(chyba to ten?) ASP FS 61AR i on ma pojemności niecałe 10cm, ale tylko 1,1KM, natomiast ten który ja podałem ma 7,5cm ale z tego daje 1,8KM. Jak to więc jest, nie chciałbym się przejechać i kupić ten co sobie ubzdurałem, a później płakać że słaby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4suw ma większy moment dlatego kręci większym śmigłem przy o wiele mniejszych obrotach. OS 46LA nigdy nie jest mocniejszy od wspomnianego AR 61. Zasadą jest też zamieniając silnik 2suwowy na 4suwowy by ten 4suwowy był o jedna czy dwie klasy pojemności wyższy. do mego wspomnianego Vicomta zalecany był silnik 4cm dwu8suw ale w życiu tak by nie latał jak na 46 LA, a potem na AR 61. W sumie to 46 La pewnie udźwignie ale moze okazać się, że lasta " na rzęsach"

Twój przyszły modelik to makietka nie akrobata więc tu nie będzie gwałtownych przeciążeń. W większym modelach np Fokker D.VIII o rozp 190cm i masie blisko 6kg wszystkie serwa to standardy Hitec'a. Dopiero w dwupłacie Nieuport 11 o rozp ponad 190cm i masie lekko ponad 7kg na wysokości mam już mocniejsze serwo 15kg. Do Twojego modelu nie trzeba aż takich mocnych, tu będzie liczyła się masa dlatego pisałem o mniejszych - lżejszych serwach ale lepszych gatunkowo czyli na metalowych trybach.

Ale z trzeciej strony zaczynać spalionowym od ładnej makietki I wojennego - to może trochę za szybko?

W każdym bądź razie mam oba silniki i jak by co to służę pomocą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do silnika to mnie przekonałeś, będzie w nim czterotakt klekotał :D Dlaczego taki duży i makieta? Bo patrzeć już nie mogę na wszelkiego rodzaju zmoty paskudne. Może przeceniam swoje umiejętności, ale myślę że dam mu radę... Bardziej obawiam się że kłopoty z silnikiem będę miał, dotarciem regulacją itd... Kilka lat temu miałem śmigłowiec spalinowy i pamiętam że trochę się namęczyłem zanim skapowałem o co biega.

Z resztą, ponoć modele dzielą się na te przed i po rozbiciu. ;)

Dzięki za odpowiedź. Silnik "mam" szukam teraz serw, na wysokość jak zrozumiałem mocne i metalowe tryby, a kierunek i lotki jakieś 3kg też MG wystarczą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczą - ja np w latajacym skrzydle o masie do lotu 2,2kg mam wspomniane TP MG90 S i spokojnie wytrzymują. W modelu łodzi latającej o rozp 130cm i masie ...ok 2kg siedzą na lotkach Hs 81 a na wysokości i kierunku Hs 400 cos tam ale teraz też siedziałyby juz jakieś mini. Silniki ASP 4suwy to dobre silniki; docieranie proste, regulacji prawie żadnej. Mój np we wspomnianym Vicomcie wpadł do wody - morza. Zanim dopłynąłem to trochę trwało. W domu rozebrałem na cześci i do benzyny. Po pół roku bo nie chciało mi siewcześniej - złozyłem i odpalił od pierwszego uruchomienia - tak pali do dziś... :D . Oczywiście 4suw oS będzie lepszy od ASP ale to inny przedział cenowy. W hk - jestem pewien , że zaopatrujesz się tam - dostaniesz tanio. Tu masz film ze startu i krótkiego lotu wspomnianej łodzi latającej i vicomta z 46 LA :

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne modele, szczególnie drugi mi się spodobał, nerwowy skubaniec :D

Chyba znalazłem wszystko co potrzeba, przede mną konsultacje ze "skarbówką" ;) i składam zamówienie.

Dziękuję jeszcze raz i w razie W będę się jeszcze odzywał.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.