GEX999 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Witam! Ostatnio pojawiło się w moim mózgu pytanie, czy jest przejęty jakiś minimalny rozmiar kół potrzebnych do startu z wykoszonej trawy? Jeśli tak, to jaką minimalną średnicę z owiewkami zastosować?
andrzej_t Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Odwróć pytanie - jak krótka trawa ma być do danego modelu bo skoro chcesz koła z owiewkami to wielkiego wyboru co do ich wielkości nie masz przy danym modelu. Przecież nie będziesz robił jakiegoś koszmarka z przesadnie wielkimi kołami żeby za wszelką cenę wystartować z trawy, ktorej nie masz możliwości kosić.
GEX999 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Może zadam właściwe pytanie. Czy mogę startować modelem Ultimate 600 Ms Composit ze skoszonej trawy?
GiulioN Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Z doświadczenia wiem, że do startu modelu z trawy wysokość źdźbeł nie może przekraczać 50-60% średnicy kół. Nie wiem jak to jest z owiewkami na kołach 1
Air Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Zależy jaki model (konstrukcja, waga, właściwości lotne) i jakie warunki pogodowe... Np. mój depronowy S.E. 5a startował z trawy bez problemu na niezbyt dużych kołach... bo nie potrzebował rozbiegu w ogóle - podrywał się do lotu z miejsca... to jest jedna z tych rzeczy, którą można rozpatrywać tylko w odniesieniu do konkretnego modelu...
GiulioN Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Ja koledze dałem do modelu 1,2m 3D z EPP kółka 50mm i był problem ze startem z trawy około 3cm, mimo 2,5-krotnego nadmiaru ciągu. Dopiero zmiana kół na 71mm umożliwiła bezproblemowy start
andrzej_t Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 W Twoim przypadku problemem mogą być nie tylko koła. Popatrz na film, jak startujesz z asfaltu. Zwróć uwagę, ile jest wychylony ster wysokości. Przy starcie z trawy prędkość będzie mniejsza a wychylenie SW jeszcze większe. Może być tak, że oderwiesz się od trawy ale już bez steru wysokości albo z zablokowanym sterem przez jakieś wyższe źdźbło. Jeśli więc chcesz startować z trawy tym modelem to z wykoszonej po gołej ziemi bo z wyższej jest ryzyko nawet przy większych kołach.
GiulioN Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 O właśnie: zwróciłeś uwagę na istotny element, czyli ster wysokości. Właśnie do startu z podwozia powinien być jak najmniej wychylony, gdyż model nie ma zbytnio podniesionego dziobu, gdy stoi na ziemi. Zaciągając SW tak mocno powodujesz dociśnięcie ogona do ziemi i spowolnienie go, gdyż zwiększa się tarcie i trzeba ratować większą mocą silnika. Mi się kilkakrotnie zdarzyło, że nie dało się wystartować na takim wychyleniu i wymyślilem metodę: rozpędzaj powoli model po podłożu i ja uniesie ogon do góry to DELIKATNIE podciągnij go SW.
andrzej_t Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 GiulioN - raczej zapożyczyłeś ten start z prawdziwych samolotów . Mnie chodzi głównie o to, że ten model ma specyficzny ster wysokości, którym już przy niewielkim wychyleniu łatwo zaczepić o trawę i po prostu urwać. Dlatego napisałem, że nie tyle problem z wielkością kół co z wysokością i jakością trawy. Jeśli to będzie dobrze wygolony, równy kawałek bez pozostałości twardych chwastów, model poradzi sobie na każdych kołach i o nic nie zaczepi.
GEX999 Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Startowałem z tak bardzo zaciągniętym SW, bo to taki przyzwyczajenie z parkflyerów. Wydawało mi się, że ten model nie potrzebuje zbyt długiego rozbiegu. Był to drugi lot, w pierwszym po asfalcie "jechałem" znacznie dłużej i model łagodniej oderwał się od ziemi. Tak więc niestety rozbieg, wspomniany przez Tomka jest długi. Dzięki za porady.
GiulioN Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Opublikowano 15 Sierpnia 2012 GiulioN - raczej zapożyczyłeś ten start z prawdziwych samolotów Z doświadczenia w lataniu parkflyerami
f-150 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Witam! Ostatnio pojawiło się w moim mózgu pytanie, czy jest przejęty jakiś minimalny rozmiar kół potrzebnych do startu z wykoszonej trawy? Jeśli tak, to jaką minimalną średnicę z owiewkami zastosować? Właściwy.Jakie pytanie taka odpowiedź. Wszystko uwarunkowane jest właściwościami modelu a przede wszystkim nadmiarem mocy jakim dysponuje napęd.
hiperfakista Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Ja jestem wielkim fanem startów i ladowań w przygodnym terenie. Nie ma jak FanCub. Koła coś ok..10 cm srednicy dają rade nawet na kaluzach. Ale w locie takie podwozie czuć bardzo. Pozdrawiam, J.
Rekomendowane odpowiedzi