gaz145 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Witam, jaki pakiet zastosowac do: silnika - http://abc-rc.pl/p/118/584/silnik-emax-c2822-kv1200-170w-cf2822-silniki-bezszczotkowe-silniki-elektryczne.html regulatora - http://abc-rc.pl/p/146/601/esc-hw25a-regulator-esc-hobbywing-esc-silnikow-bezszczotkowych-regulatory-esc.html
Drack Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Mam dokładnie ten sam silnik i regulator, najpierw był w rwd-5 a teraz w delcie.... w obydwu przypadkach zasilane Lipol-ami 3s 2200mAh... Zależy w jakim modelu?? Kup największy jaki zmieścisz....
GEX999 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Kup największy jaki zmieścisz.... Aj tam. Nie ma co mącić koledze, tym bardziej, że zbyt dużego doświadczenia pewnie nie ma. Zgadzam się z pytaniem- co to za model? Jeśli to jakiś trenerek, model typu RWD, to zazwyczaj daje się ok. 2200mAh. Duży pakiet trochę waży i nie zawsze się to opłaca. Większa waga- gorsze właściwości lotne- większe obroty w silniku- krótsza żywotność lub trudniejsze warunki pracy silnika, regla i pakietu. Do modelu do 3D najlepiej ok. 1300mAh. Oczywiście mowa o 3S.
gaz145 Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Pakiet miał być do cessny tw-747-I. Dzięki za odpowiedzi ale zamówiłem już taki http://abc-rc.pl/p/153/3736/akumulator-abc-power-1100mah-3s-25c-li-pol-11-1v-nano-tech-od-1001-do-2000mah-akumulatory-i-pakiety.html
Irek M Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Aj tam. Nie ma co mącić koledze, tym bardziej, że zbyt dużego doświadczenia pewnie nie ma. Duży pakiet trochę waży i nie zawsze się to opłaca. Większa waga- gorsze właściwości lotne- większe obroty w silniku- krótsza żywotność lub trudniejsze warunki pracy silnika, regla i pakietu. Do modelu do 3D najlepiej ok. 1300mAh. Oczywiście mowa o 3S. Czy ty chociaż przez chwilę zastanowiłes się nad tymi bredniami, które piszesz ?! I to jest nie mieszanie w głowie twierdząc, że pakiet o większej pojemności zwiększa obroty silnika - oczywiście mowa o 3s , a nie o kolejnych celach. Chłopcze korzystaj z końca wakacji na atmosferze zamiast pisać takie bzdury.
hubert_tata Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Sposób myślenia GEX999 jest prawidłowy, tylko trzeba chcieć zrozumieć Koledze chodzi o to, że nie duży pakiet zwiększa obroty, tylko pilot, żeby taki pakiet "unieść". Jasno to chyba napisał. Duży pakiet trochę waży i nie zawsze się to opłaca. Większa waga- gorsze właściwości lotne- większe obroty w silniku- krótsza żywotność lub trudniejsze warunki pracy silnika, regla i pakietu. PS A z dwóch pakietów złożonych z identycznej ilości cel, o jednakowych parametrach, tylko o wiekszej pojemności faktycznie uzyskamy wyższe maksymalne obroty z tego o większej pojemności (najbardziej widoczne przy dużych obciążeniach). 1
Irek M Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Hubert - a co ma pojemnosć do obrotów? Ściślej do zwiększania - bo do dłuższego trwania na nich to oczywiście, że tak. Czyli według Ciebie na tym samym silniku i regulatorze otrzymam wyższe obroty na pakiecie 3s 20C i pojemn. 2200 niż na 3s 20C i pojemn. 1500 ? A sposób myslenia Gex999 jest prawidłowy tylko jeśli chodzi o nie przesadzanie z wielkoscią ( pojemnością) pakietu tam gdzie nie trzeba. Za chwilę zrobię próbę obrotów na różnych pakietach... EDIT na pakiecie 3s 2200 obroty mniejsze o ok 400 niż na pakiecie 5000. Pakiet 5000 ładowany wczoraj, a mniejszy nawet nie wiem kiedy przy czym 2200 trochę bardziej wyeksploatowany niz 5000. Myslę , że nie o taką róznicę chodziło gex999. A zapomniałbym - na pakiecie 2200 obroty 9700 na 5000 oscylowały 10100 - 10000 więc podaję w zaokrągleniu owe 400 róznicy. Wszystko przy natężeniu ok 37A więc o pare klas wyżej niż silnik z linku.
GEX999 Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Czyli według Ciebie na tym samym silniku i regulatorze otrzymam wyższe obroty na pakiecie 3s 20C i pojemn. 2200 niż na 3s 20C i pojemn. 1500 ? Hubert dobrze mówi. Jeśli mamy silnik, który pobiera prąd większy od dopuszczalnego z akkusa (w tym przypadku 30A) , to na tym 1500 ciąg powinien być mniejszy niż na 2200. Często w rzeczywistości wydajność jest mniejsza, więc w tym mniejszym pakiecie silnik może pobierać nieco większy prąd od dopuszczalnego. Jeśli dopuszczalny prąd w pakiecie jest dużo większy niż ten pobierany przez silnik lub rzeczywista wydajność nie jest zaniżona to pewnie nie będzie różnic.
Rekomendowane odpowiedzi