Skocz do zawartości

Docieranie Saito FG-36


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam użytkowników forum.

Mój kolega Paweł nie jest forumowiczem ale poprosił mnie o wpisanie zapytania dotyczącego w jaki sposób i na jakim oleju można właściwie dotrzeć czterosuwowe silniki Saito FG-36. Silniki te będą zamontowane w gotowym już modelu P-38 Lighting o rozpiętości 2,5 m. Gdyby ktoś z Was miał taką wiedzę to proszę o informację.

Pozdrawiam A.W.

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Witam Ja swojego FG-36 docierałem na syntetyku valvoline synpower 2T ( olej do wisilonych silników 2 suwowych ). Reszta wedle instrukcji śmigiełko 18*8 paliwo 95 z olejem 20:1 . Silnik zapala z ręki bez rozrusznika przepustnica otwarta na 1/4. Po odpaleniu silnik pracował na wolnych obrotach w coraz dłuższych cyklach czasowych zaczynając od minuty a kończąc na 5 . Zastanawia mnie tylko czy nie przesadził kolega z tymi silnikami pod 2,5m modelik mój radzi sobie z 180cm jaczkiem 54 ważącym do lotu 5,5 kg wisząc na śmigle 20*8 przy 3/4 mocy .

Opublikowano

Czy taki Saito, który w porównaniu do dwusuwowych benzyn ma mniejszą moc, napędzi mi Miss Moravę - 2,42 m i ok. 8 kg do lotu? I nie tak na rzęsach :) .

Opublikowano

Saito FG-36 bez problemu napędzi taką Moravę. Moc oczywiście ma mniejszą od dwusuwów, lecz różnica nie jest duża. Sam używam benzynowych Saito. Dają piękny dźwięk czterosuwa i są to silniki o całkiem dużej mocy w stosunku do pojemności.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Może w spalinach masz wiedzę nie przeczę,ale w elektrycznych jesteś cienki.Popytaj zawodników którzy jeździli modelami samochodowymi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.