meloow Opublikowano 1 Listopada 2007 Opublikowano 1 Listopada 2007 Witam mam takie pytanie posiadam dwa modele spalinowe trenerka i extra300 które od 2 lat leżą i czekają aż nabiorę umiejętności aby nimi polatać i tak się stało ze w tym sezonie poro godzina polatałem elektrykami (+ jeszcze więcej na symulatorze "spalinami") i chcę przygotować te modle do przyszłego sezonu tzn. porządnie je wyczyścić i zakonserwować oba silniki były odpalane na paliwie model technics 80/20. pierwszy silnik to OS Max FP 40 (trener - graupner) drugi to OS MAX 61 FX (extra 300 - graupner) Na dzień dzisiejszy oba silniki wyczyszczone denaturatem gdyż nie spalone paliwo zgęstniało i strasznie ciężko ruszało się śmigłem teraz jest OK ale co dalej czy musze je jakoś naoliwić? aby przez zimie nic im się nie stało. Aaa i jeszcze jedno w tym FP 40 można wał poruszać w przód i tył ok. 1-2mm czy to normalne? a w 61 FX poprzedni właściciel klin na wale zrobił ze śrubki :roll: jak dorobić nowy klin?
kwijatkowski Opublikowano 1 Listopada 2007 Opublikowano 1 Listopada 2007 daj troche paliwa do silnikow-takiego standardowego 80/20 i to rozwiaze problem konserwacji a przez zime na 100% az tak nie zgestnieje :wink:
czhomik Opublikowano 1 Listopada 2007 Opublikowano 1 Listopada 2007 Ja polecam AFTER-RUN OIL , jest to środek konserwujący ..... Opis ze strony : Wyprodukowany przez angielską firmę Model Technics preparat konserwujący do silników żarowych. Rozprowadzany w silniku po każdym dniu jego pracy, idealnie konserwuje i zabezpiecza przez procesami korozji i rdzewienia każdy silnik modelarski. Butelka z aplikatorem, 250 ml link: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=662
Arek Pniewski Opublikowano 1 Listopada 2007 Opublikowano 1 Listopada 2007 ...najbezpieczniejszym olejem do konserwacji twoich silnikow bylby Balistol do konserwacji Broni , zaleta tego oleju jest ze sie nie stazeje , rozpuszcza nagary i naloty rdzy, a nawet dyzenfekuje ..... :wink:
meloow Opublikowano 2 Listopada 2007 Autor Opublikowano 2 Listopada 2007 Witam, No OK czhomik pisze o profesionalnym produkcie, Arek Pniewski o oleju Balistol a jak to robią inny domowymi sposobami bo nie wierze ze każdy na AFTER-RUN OIL lub Balistol. Myśle że spróbuje z paliwem naleje troche do gaźnika i pare razy pokręce aby paliwo dostało się wszędzie jak pisze kwijatkowski powinno wystarczyć zobaczymy jak bedzie !? Dzieki za pomoc.
karlem Opublikowano 2 Listopada 2007 Opublikowano 2 Listopada 2007 ...czyste paliwo na jakiś czas wystarcza - kiedyś stosowałem olej maszynowy (ale wtedy nie było żadnych preparatów do tego celu ) Luz poosiowy w silniku z panewkami to normalne
modelarzkobi Opublikowano 2 Listopada 2007 Opublikowano 2 Listopada 2007 A co do tego luzu na wale to normalna sprawa. Nie zmieniaj nic i lataj
meloow Opublikowano 2 Listopada 2007 Autor Opublikowano 2 Listopada 2007 Witam, Dzięki za pomoc w sprawie konserwacji silnika a z czego zrobić klin w OS MAX 61 FX ? Bo to musi być twarda stal odporna na scinanie bo przecież tan działa spora siła. Chyba że można gdzieś kupić taki klinek ewnetulanie moze ktoś z was ma odpowiedni materiał czy nawet klinek i podesłaby mi paczke oczywiście zpałace.
instruktor Opublikowano 2 Listopada 2007 Opublikowano 2 Listopada 2007 Podeślij jakiś szkic i dorobię
rabbitlkr Opublikowano 2 Listopada 2007 Opublikowano 2 Listopada 2007 jeszcze warto zaznaczyć, że jak silnik jest wypłukany spirytusem czy benzyną ekstrakcyjna to należy starać sie jak najmniej kręcić śmigłem. Wtedy wszystko pracuje "na sucho" Najlepiej po zabiegu czyszczenia wpuścić par kropel w gaźnik i parę kropel nad tłok przez otwór na świece, pokręcić śmigłem żeby rozprowadzić paliwo i już
GRZECHU I JURAS Opublikowano 2 Listopada 2007 Opublikowano 2 Listopada 2007 My do konswerwacji stosujemy olej parafinowy lub wazelinowy, osobiście mam silnik który leży juz jakieś dobre 2,5 roku i ma zalany olejem wazelinowym i nie widać żadnych obytków w gładzi ani wżerów, a tym bardziej żadnej rdzy . W każdym razie my stosujemy tylko takie preparaty do konsrewacji na sezon zimowy . Pozdrowienia od bliźniaków
meloow Opublikowano 2 Listopada 2007 Autor Opublikowano 2 Listopada 2007 Witam, Dzieki za rady napewno skorzystam. Instruktor dzis zrobię pomiary narysuję i dam Ci zanć. Z góry dziekuje i pozdrawaim.
meloow Opublikowano 4 Listopada 2007 Autor Opublikowano 4 Listopada 2007 Witam, instruktor wiwlki dzięki za pomoc tu masz wymiary tego klinka. Jakby co pisz na meila meloow@sck.pl pozdrawiam
pacek Opublikowano 6 Listopada 2007 Opublikowano 6 Listopada 2007 najgorsze w paliwie jest nitro to ono powoduje największe spustoszenie w silniku pozostawionym na dłużej. Mimo wszystko polecam gotowe preparaty do konserwacji silników
modelarzkobi Opublikowano 6 Listopada 2007 Opublikowano 6 Listopada 2007 Nie wiem jak kto ale ja zawsze psikałem WD 40 i było oki
meloow Opublikowano 13 Listopada 2007 Autor Opublikowano 13 Listopada 2007 Dzięki za rady. Postanowiłem dać kilka kropel paliwa 80/20 do gaźnika i na tłok po tym zakręciłem pary razy śmigłem aby rozporowadzic paliwo. Zobaczymy na wiosne co z tego będzie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.