Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Szperając w internecie natknąłem się na coś takiego:

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=yfJWWzg5LeM

 

Bardzo spodobał mi się ten model, więc postanowiłem zaprojektować własny o założeniach:

1.Możliwość lotu jak VTOL

2a.Cztery silniki

2b.Możliwość zmiany kąta pomiędzy skrzydłem, a wałem silnika

3.Małe wymiary

4.Mała cena

 

Ewentualnie:

5.Możliwość lotu jak quadrocopter

 

W kilka godzin zaprojektowałem coś takiego:

post-8046-0-88496600-1346408583_thumb.png

post-8046-0-54360300-1346408585_thumb.png

post-8046-0-44015100-1346408588_thumb.png

post-8046-0-49407900-1346408590_thumb.png

post-8046-0-56064500-1346408593_thumb.png

 

Planowane wyposażenie:

4x Silnik http://www.abc-rc.pl...lektryczne.html

4x Regiel http://www.hobbyking...ck_10A_ESC.html

9x Serwo http://www.hobbyking...icro_Servo.html

1x Pakiet http://www.hobbyking...idProduct=21343 posiadam

Z tym wyposażeniem planuję zmieścić się w 500g :o

Przy 1400g ciągu trzeba będzie chyba FPV zamontować B)

 

To tyle, jeśli chodzi o założenia projektu. Teraz mam kilka pytań.

1. Z jakiego materiału budować? Depron 9mm? EPP? Jaka grubość?

2. Czy jest możliwość przełączania pomiędzy normalną pracą silników, a pracą quadrokoptera? Chodzi o pracę z tą płytą:

http://www.hobbyking...mega168PA_.html

3. Co zmienić w konstrukcji?

Opublikowano

Coś ci się pomieszało. Masz cztery silniki, ale bedą działały jakby były dwa. To zupełnie inna konstrukcja, chcesz zrobić ospreya.

Znalazłem kanał twórcy to wygląda bardziej podobne do Twoego

http://youtu.be/fDE1ZBfKSEg

Zauważ jakie to jest lekkie, klasyczne lądowanie w miejscu.

Opublikowano

Coś ci się pomieszało. Masz cztery silniki, ale bedą działały jakby były dwa. To zupełnie inna konstrukcja, chcesz zrobić ospreya.

Znalazłem kanał twórcy to wygląda bardziej podobne do Twoego

http-~~-//youtu.be/fDE1ZBfKSEg

Zauważ jakie to jest lekkie, klasyczne lądowanie w miejscu.

 

Nie do końca. Chciałbym zamontować tam 2 silniki pchające i 2 ciągnące pracujące preciwbieżnie. Silniki przesuwają się razem z potencjometrem. W przypadku przwesunięcia go do pozycji 100%, samolot zaczyna pracować jako quadrokopter.

 

Edit:

Obraca się jedynie część skrzydła.

Opublikowano

To narysuj mi w pozycji do startu pionowego, bo wg mnie jak obrócisz skrzydło z silnikami to nadal będą dwa strumienie powietrza, czyli mmm... duocopter? A te sa o wiele trudniejsze do realizacji niż tri czy quadcoptery.

Opublikowano

jak dla mnie to aby to bylo stabilne jako QQ to za mala jest odleglosc pomiedzy silnikami . Zdradz mi jeszcze jak rozwiazesz problem kolizji lopat tylko mi nie mow ze jeden silnik bedzie wyzej bo to odpada

Opublikowano

Już :)

post-8046-0-33326700-1346412873_thumb.png

To tylko rysunek poglądowy na szybko:)

 

Oczywiście będą dalej.

Skrzydło zostanie wydłużone, a cięciwa zwiększona. Podobnie, jak statecznik.

Opublikowano

A.... teraz widzę. Mam takie samo zdanie co rapier.

Zawsze kibicuję nieszablonowym projektom. Wiec, że czeka Cię sporo pracy i doświadczeń a na większość odpowiedzi będziesz musiał znaleźć odpowiedzi sam, robiąc doświadczenia.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Zawsze kibicuję nieszablonowym projektom. Wiec, że czeka Cię sporo pracy i doświadczeń a na większość odpowiedzi będziesz musiał znaleźć odpowiedzi sam, robiąc doświadczenia.

 

Dziękuję.

Czy mógłby Pan odpowiedzieć na 2 pytanie?

Odpowiedzi na 1 i 3 chyba już znam :)

Opublikowano

Większość elementów 9mm depron, a niektóre miejsca (te najbardziej narażone na zniszczenia) jak spływ z silnikiem kanapka depron 3mm->sklejka 3mm->depron 3mm.

Taki jest plan.

Opublikowano

Jestem ciekaw, czy do takiego "przełączania" trybów jest potrzebna jakaś specjalna funkcja w radiu?

Jak wygląda stabilizacja w locie wertykalnym ? Na zasadzie żyroskopów aktywowanych po przestawieniu zespołów napędowych?

  • 4 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.