Filip. Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Witam. Szperając w internecie natknąłem się na coś takiego: http-~~-//www.youtube.com/watch?v=yfJWWzg5LeM Bardzo spodobał mi się ten model, więc postanowiłem zaprojektować własny o założeniach: 1.Możliwość lotu jak VTOL 2a.Cztery silniki 2b.Możliwość zmiany kąta pomiędzy skrzydłem, a wałem silnika 3.Małe wymiary 4.Mała cena Ewentualnie: 5.Możliwość lotu jak quadrocopter W kilka godzin zaprojektowałem coś takiego: Planowane wyposażenie: 4x Silnik http://www.abc-rc.pl...lektryczne.html 4x Regiel http://www.hobbyking...ck_10A_ESC.html 9x Serwo http://www.hobbyking...icro_Servo.html 1x Pakiet http://www.hobbyking...idProduct=21343 posiadam Z tym wyposażeniem planuję zmieścić się w 500g Przy 1400g ciągu trzeba będzie chyba FPV zamontować To tyle, jeśli chodzi o założenia projektu. Teraz mam kilka pytań. 1. Z jakiego materiału budować? Depron 9mm? EPP? Jaka grubość? 2. Czy jest możliwość przełączania pomiędzy normalną pracą silników, a pracą quadrokoptera? Chodzi o pracę z tą płytą: http://www.hobbyking...mega168PA_.html 3. Co zmienić w konstrukcji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Coś ci się pomieszało. Masz cztery silniki, ale bedą działały jakby były dwa. To zupełnie inna konstrukcja, chcesz zrobić ospreya. Znalazłem kanał twórcy to wygląda bardziej podobne do Twoego http://youtu.be/fDE1ZBfKSEg Zauważ jakie to jest lekkie, klasyczne lądowanie w miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip. Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Coś ci się pomieszało. Masz cztery silniki, ale bedą działały jakby były dwa. To zupełnie inna konstrukcja, chcesz zrobić ospreya. Znalazłem kanał twórcy to wygląda bardziej podobne do Twoego http-~~-//youtu.be/fDE1ZBfKSEg Zauważ jakie to jest lekkie, klasyczne lądowanie w miejscu. Nie do końca. Chciałbym zamontować tam 2 silniki pchające i 2 ciągnące pracujące preciwbieżnie. Silniki przesuwają się razem z potencjometrem. W przypadku przwesunięcia go do pozycji 100%, samolot zaczyna pracować jako quadrokopter. Edit: Obraca się jedynie część skrzydła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 To narysuj mi w pozycji do startu pionowego, bo wg mnie jak obrócisz skrzydło z silnikami to nadal będą dwa strumienie powietrza, czyli mmm... duocopter? A te sa o wiele trudniejsze do realizacji niż tri czy quadcoptery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip. Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Już Oczywiście śmigła nie będą się stykać. To tylko rysunek poglądowy na szybko:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 jak dla mnie to aby to bylo stabilne jako QQ to za mala jest odleglosc pomiedzy silnikami . Zdradz mi jeszcze jak rozwiazesz problem kolizji lopat tylko mi nie mow ze jeden silnik bedzie wyzej bo to odpada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip. Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Już To tylko rysunek poglądowy na szybko:) Oczywiście będą dalej.Skrzydło zostanie wydłużone, a cięciwa zwiększona. Podobnie, jak statecznik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 A.... teraz widzę. Mam takie samo zdanie co rapier. Zawsze kibicuję nieszablonowym projektom. Wiec, że czeka Cię sporo pracy i doświadczeń a na większość odpowiedzi będziesz musiał znaleźć odpowiedzi sam, robiąc doświadczenia. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip. Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Zawsze kibicuję nieszablonowym projektom. Wiec, że czeka Cię sporo pracy i doświadczeń a na większość odpowiedzi będziesz musiał znaleźć odpowiedzi sam, robiąc doświadczenia. Dziękuję.Czy mógłby Pan odpowiedzieć na 2 pytanie? Odpowiedzi na 1 i 3 chyba już znam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Nie mam pojęcia. Masz jednak większy problem. Niebieski to strumień powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip. Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Tego nie przemyślałem Może tak? Oczywiście otwór będzie dużo mniejszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Przemyśl na spokojnie różne rozwiązania. Będziesz robił z depronu? Utrzyma się silnik na takim spływie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip. Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Większość elementów 9mm depron, a niektóre miejsca (te najbardziej narażone na zniszczenia) jak spływ z silnikiem kanapka depron 3mm->sklejka 3mm->depron 3mm. Taki jest plan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Rzeźnik Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Jestem ciekaw, czy do takiego "przełączania" trybów jest potrzebna jakaś specjalna funkcja w radiu? Jak wygląda stabilizacja w locie wertykalnym ? Na zasadzie żyroskopów aktywowanych po przestawieniu zespołów napędowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzpob Opublikowano 29 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 Może dasz 2 silniki na koncowki statecznika poziomego z mozliwoscią obrotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi