Skocz do zawartości

Li-pol KingMax/Lanyu.. problem z ładowaniem.


idfx

Rekomendowane odpowiedzi

witam !

 

Posiadam model z akumulatorem Li-pol Lanyu:

 

http://abc-rc.pl/p/1...-i-pakiety.html

 

wczoraj zakupiłem opcjonalnie KingMaxa:

 

http://abc-rc.pl/p/1...-i-pakiety.html

 

Oba mają taki sam wtyk do balansera typu XH (zdjęcie B7), jednak nie wiem czy mogę użyć oryginalną ładowarkę, jaką miałem zakupioną z modelem i akumulatorem Lanyu. Moje obawy pojawiły się, gdy obejrzałem wtyczki do ładowania obu akumulatorów - w jednym idąc od lewej jest czarny przewód i 3 czerwone, w drugim jest jeden czerwony i 3 czarne, jednak ten czerwony jest na skrajnym końcu wtyczki względem drugiego pakietu, gdzie czarny przewód występuje jako inny niż pozostałe. Czy istnieje tu jakiś standard ? Oba pakiety mają 1500 mAh także prąd ładowania mnie nie martwi tylko kolejność przewodów. Gdy dołączę oryginalny akumulator do ładowaki - zapala się czerwona dioda (przy ładowarce jeszcze nie dołączonej do sieci) tak samo się zapala przy KingMax jednak chwilowo się wstrzymałem z podłączeniem ładowarki do sieci, nie chcę od razu rozwalić nowego akumulatora. Poproszę o pomoc.

 

to ładowarka jaką posiadam:

 

http://abc-rc.pl/p/181/3033/ladowarka-z-balanserem-3s-lipol-11-1v-z-zasilaczem-230v-lanyu-ladowarki-modelarskie-ladowarki-i-osprzet.html

 

Pozdrawiam

 

Kacper

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernik w ręce i mierzyć prąd na wtyczce XH ;)

 

tzn. napięcie ;) ? jeśli dobrze myślę, jeden z przewodów to masa (-) i 3 na których są napięcia poszczególnych cel

 

dobra, pomierzyłem - wygląda na to, że skrajne są na tym samym miejscu, mimo innej kolorystyki przewodów, potem kolejno od skrajnego na drugim styku napiecię jednej celi, drugi napięcie 1+2 celi i na 3 całkowite napięcie akumulatora, jak skrajny podłącze przeciwlegle, sytuacja ta sama, ale przeciwna polaryzacja, więc wszystko powinno być ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak , pomierz i będziesz wiedział gdzie masz - , a tak swoją drogą ta ładowarka to dno, jeżeli myślisz poważnie i przyszłościowo o modelarstwie zakup jakąś porządną ładowarką

 

zdaję sobie sprawę, żałuję że nie kupiłem od razu z akumulatorem, ale już nie ma sensu, za tydzień kończę urlop i muszę zostawić zabawę na przyszły sezon :( ładuję już pół godziny, nic nie puchnie, ani się nie grzeje, więc powinno być ok. Ta ładowarka, ładuje za każdym razem inny czas ;) ale jest to na ogół od godziny do 2 godzin. Do ilu mogę zejść z czasem bezpiecznego ładowania ? uda się osiągnąć 30 minut ?

 

naładowany, godzina i 7 minut, w pełni naładowany ma 12.33V, nie wiem jak ten oryginalny, sprawdzę jak będę ładował. Wszędzie piszą, żeby nie rozładowywać go do zera... czyli kiedy mam ładować ? do tej pory doprowadzałem do momentu gdy silnik przestawał działać, regulator go odcinał, ale serwa jeszcze chodziły, czy to bezpieczne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długość procesu ładowania zależy od stopnia rozładowania akumulatora , a w pełni naładowany akumulator 3 celowy powinien mieć 12,60V - 4,20 na cele , a max do ilu możesz rozładować to 3V na cele , poniżej 9 v ładowarka go nie ,odczyta ale zazwyczaj jak bec odetnie silnik jest to ok 3,20V lub 3,30V na cele i wtedy masz rozładowany pakiet do bezpiecznej wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle pakiet ma kiedy jest ładowany. Po odłączeniu od ładowarki będzie ok. 12,2-12,4V.

 

sprawdziłem po odłączeniu od ładowarki, ale widzę że wszystko wygląda prawidłowo. Jaki jest max. poziom napięcia pakietu kiedy można go zacząć ponownie ładować. Tak w skrócie, polatałem 5 minut, nie wiem na ile mi jeszcze wystarczy na kolejny lot i postanawiam go znów naładować do pełna, czy taki zabieg nie szkodzi ? wiem, że nie mają typowego efektu pamięciowego, ale może są inne przeciwwskazania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

GEX - bzdury opowiadasz !

Lipole i Liony lubią być doładowywane, w przeciwieństwie do Ni-Cd i NiMh-ów, które lubią głębokie rozładowanie a nie lubią doładowywania. Lipole dla odmiany nie lubią głębokiego rozładowania. Czyli unikaj rozładowania do odcięcia przez regulator. Jest tu mnóstwo na ten temat. W wolnej chwili poczytaj.

Pozdrawiam - Jurek

P.S.

Ostatnio przeczytałem, że Lipole 3s 12,6V maja na ładowarce. Po odłączeniu napięcie spada do 12,2-12,4V......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GEX - bzdury opowiadasz !

Lipole i Liony lubią być doładowywane, w przeciwieństwie do Ni-Cd i NiMh-ów, które lubią głębokie rozładowanie a nie lubią doładowywania. Lipole dla odmiany nie lubią głębokiego rozładowania. Czyli unikaj rozładowania do odcięcia przez regulator. Jest tu mnóstwo na ten temat. W wolnej chwili poczytaj.

Pozdrawiam - Jurek

 

 

Tak pisało na stronie jakiegoś sklepu czy w jakiejś instrukcji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nie pisało, a było napisane. Po drugie wiedzę zdobywaj na stronach producentów, a nie w sklepach.

Li-pol i Li-jon nie rozładowujemy, a wręcz ciągle doładowujemy. Tak jak telefony kom.

Napięcie końcowe ładowania jest, jak zapodał Jurek, oczywiście niższe od pokazywanego przez ładowarkę, bo akumulator już jest odłączony od źródła prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie końcowe ładowania jest, jak zapodał Jurek, oczywiście niższe od pokazywanego przez ładowarkę, bo akumulator już jest odłączony od źródła prądu.

 

To ja napisałem. Mam wrażenie, że Jurek napisał to zdanie w celu podkreślenia tego, że niby wciskam kity.

Po pierwsze nie pisało, a było napisane.

Nie ma już się czego czepiać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.