Fijey Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 Model o rozpiętości 220cm, potrzebuję dobrego patentu na przednie koło na lotnisku trawiastym i dość nierównym. Na załączonej fotce widać co się dzieje z goleniem, praktycznie każde lądowanie popycha dość mocno kolo do tyłu. Kółko mam średnicy 70mm i zastanawiam czy nie zalozyć większego. Czy może ktoś mi podpowiedzieć jak to zrobić aby było dobrze i gdzie ewentualnie mogę kupić cały goleń najlepiej amortyzowany? Pozdrawiam Arek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 Zastosuj taki typ goleni: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fijey Opublikowano 2 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 Właśnie coś takiego szukam, gdzie to można kupić i czy kółko dać większe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 Ta goleń na zdjęciu to Behotec...http://www.behotec.d...c-retracts.html Proponuje wykonać we własnym zakresie będzie taniej . Ja mam w podobnej goleni kółko przednie 65mm radzi sobie bez problemu z nierównościami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fijey Opublikowano 2 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 Problem z tym, że nie mam czasu i możliwości aby takie ustrojstwo wykonać. Gdyby była taka możliwość, to chętnie bym kupił w naszym pięknym kraju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miruuu Opublikowano 3 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 Mam cessnę mniejszą, bo 140cm, ale mechanizm przedniej osi taki sam. Generalnie to przednie koło to jakaś maskara. Praktycznie każde lądowanie na trawie kończyło sie prostowaniem... Ostatecznie przerobiłem koła - dwa na przód, jedno na tył. W moim modelu było o tyle prosto, że kadłub był do tej opcji przystosowany (prawdopodobnie chińczyki wykorzystują go również do innego modelu). Cessna straciła nieco na uroku, ale ja zaoszczędziłem na nerwach... Być może ten kierunek Cię zainteresuje... Moja cessna tutaj: http://www.heli-team.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=1802&start=120 Oczywiście owiewki z tylnego koła później zdemontowałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fijey Opublikowano 3 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 Z tymi nerwami, to masz rację, ale wolałbym zostać przy orginalnym rozwiązaniu. Jak na razie dałem projekt na tokarnie i mają mi to zrobić do środy, zobaczymy jak to będzie się sprawowało Ewentualnie na zimę, przerobię całkowicie podwozie z dwoma na przód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 3 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 Jak juz bedziesz mial nowy zestaw podwozia to naucz sie lądować na przeciągnięciu. Mialem te same problemy z Piperem Cherokee. Koła 70mm. Jak juz opanowałem lądowanie na przeciągnięciu, na koła pod skrzydłem, przestałem prostowac przednią golen. Schodzisz na pol metra, zamykasz gaz i wysokość delikatnie do siebie tak zeby model pod kątem ok 15* byl zadarty do gory i schodzisz z wysokosci pracując gazem. Prosta sprawa:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fijey Opublikowano 3 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 Tak właśnie staram się robić, ale jak na razie nie mam komfortu aby swobodnie lądować bo ciągle ta goleń mnie stresuje. Jak zrobie kółko to się pochwale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 3 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 Moze lepszy materiał? Ja przy modelu 2.6kg mialem golen z drutu stalowego 5mm. Ty tu masz chyba amortyzator. Ja mialem drut wykręcony w sprężyne. Moze tez cos takiego zrobisz? Sprężyna bedzie amortyzowac szarpniecie o trawę. Twoj amortyzator dziala tylko góra-dol dlatego wyginąsz golen. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fijey Opublikowano 3 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 Zgadza się, mój goleń amortyzuje góra dół, więc będę miał zrobiony dokładanie taki jak zasugerował kolega karlheinz i powinno załatwić sprawe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr_O. Opublikowano 4 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 Zgadza się, mój goleń amortyzuje góra dół, więc będę miał zrobiony dokładanie taki jak zasugerował kolega karlheinz i powinno załatwić sprawe. Zrób podwozie sam jak pisze Robert. Użyj dobrych materiałów i będzie po kłopocie: http-~~-//www.youtube.com/watch?v=2hYjtCxWOgs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miruuu Opublikowano 4 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 Możesz też pomysleć nad nieco większym i bardziej miękkim kołem. Może nie jest to rozwiązanie zamykające problem całkowicie, ale nieco stłumi siły działające na goleń... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 4 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 W ostatecznosci zostaje ci zrobic golen z drutu skręconego w sprężyne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fijey Opublikowano 5 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Dzisiaj odebrałem goleń z tokarni, solidne wykonanie, koszt 100zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi