pyton Opublikowano 9 Września 2012 Opublikowano 9 Września 2012 jako że już końcówka wakacji (jestem studentem) postanowiłem zrobić motoszybowiec 2.5m do latania termicznego miałem sporo tkaniny szklanej wiec czemu kadłub nie może byc z laminatu?! Nad samym kadłubem siedziałem z 1,5tyg. wymaga jeszcze lekkiego szlifu i malowania, ale obecnie prezentuje sie tak: długość z rurką to ok.1130 to byłby kadłub,A o metodzie jaką go zrobiłem wolałbym nie pisać, gdyż szacowne grono modelarzy a szczególnie modelarzy ,,laminatowców" by nie było by zadowolone i mógbym dostac po uszach? ale do konkretów- szacunkowa rozpietość jak pisałem wyżej 2,5m model termiczny i tu zastosowany profil (miałem wiele wątpliwości) mh 30 i na końcowce mh32 mod. skrzydła styro,kryte 1mm balsa skrzydła zrobione jako 3 cześciowe centropłat 1000 i uszy wsuwane 750 , w centropłacie zastosowany został dżwigar rurka węglowa 8mm w,,skrzynce" aby mozna było wyjąć rurke jak cos uszy maja wznions 2,5-3* w stosunku do centropłatu skrzydła przymierzone orientacyjnie i do przycięcia jeszcze!!(sznurek przy kadłubie pozostałośc po podwieszeniu podczas malowania) usterzenie planuje zrobić w kształt litery T ster pionowy to laminat a poziomy to balsa 3 lub 4mm oczywiscie przelaminowana i na zdjęcie na dzisiejszy czas :model trzyma brat który nie zezwolił na upublicznianie jego wizerunku;/ za wszytskie uwagi i sugestie bardzo dziękuje , jak pisalem skrzydło jest jeszcze do szlifu wykańczającego i odciecia nadmiarów w okolicach spływu
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 Jeśli model termiczny - to MH-32 przy kadłubie (na centropłacie) a uszy - MH-32 - MH30, jak już chcesz i wiesz po co. Odwrotnie ? - Błąd w sztuce... - Jurek
pyton Opublikowano 11 Września 2012 Autor Opublikowano 11 Września 2012 no własnie nie za bardzo wiem;/ , przecież mh30 jest cienszy od 32 i owy mh 32 na końcu uszu czyli cos źle wnioskuje?
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 11 Września 2012 Opublikowano 11 Września 2012 Popatrz jakie ugięcie środkowej mają te profile - większe ugięcie: do termiki, mniejsze: na zbocze lub do pylona. Większa grubość - większa siła nośna, mniejsza grubość - mniejsza siła nośna. MH-30 to zresztą profil do pylonów, który całkiem fajnie sprawdził się w rekreacji na zboczu i w lekkich hotlinerkach. W sąsiedztwie masz wspaniały materiał na przykładzie dużego szybowca. W Twoim przypadku Re będzie trochę mniejsze, inne profile dla Twoich Re będą korzystniejsze ale zasady - te same ! Zestawienie MH32 - MH30 jako końcowy, to nie najlepsze zestawienie ale lepsze niż odwrotność. Takie ślepe majstrowanie w skręceniach geometrycznych czy aerodynamicznych wielokrotnie częściej kończy się porażką niż sukcesem. Lepiej to zostawić na później. Zrób całe skrzydło na MH-32 i będzie znacznie lepiej, tzn: dużo mniej szans na porażkę. Jeśli oczywiście mówimy o modelu do termiki. Jest co najmniej kilka lepszych profili do termiki niż MH32. - Jurek
pyton Opublikowano 11 Września 2012 Autor Opublikowano 11 Września 2012 aha dzieki , no ja własnie skorzystałem z planów arthobby na wzór i tam własnie były te profile owszem byly modyfikowane. sam myślałem żeby wybrać np.sd7037 lub sd7080 czy podobne no ale wzorowałem sie własnie na modelu z tej stronki i sam pogrubiłem co nieco profil bo własnie wydawał sie jakiś cienki.jak będzie zobaczymy dziś jako że kampania wrześniowa i mnie nie ominęła prace musiały zostac wstrzymane, na obecny stan dzwigar został dodatkowo wzmocniony laminatem i schnie , kadłub pokryty dodatkową cienką warstwą farby zeby zacieków bylo jak najmniej bo nie jestem dobry w malowaniu;/
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 11 Września 2012 Opublikowano 11 Września 2012 No i do tej węglowej rury usterzenie "T" - to też nie najszczęśliwszy pomysł. Będziesz ją łamał tuż przed pionowym dość często ! - Jurek
pyton Opublikowano 12 Września 2012 Autor Opublikowano 12 Września 2012 to jakie zaproponujesz usterzenie? czyżby V ,a jak by zostało T to jakos wzmocnić rurę, i czemu miałbym ja łamac wydaje sie solidna.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 13 Września 2012 Opublikowano 13 Września 2012 Tak, ale na połączeniu z pionowym, z uwagi na wysoko umieszczony poziomy (ramię) występują dość duże momenty. Kto opanował technologię - chwali to rozwiązanie. Każde rozwiązanie statecznika pozwalające na ucieczkę z zaburzonego obszaru za skrzydłem jest dobre. W tym i "V". Zrób w sposób, który wiesz, że zrobisz dobrze. Ostatnio zrobiłem kilka modeli z poziomym na wzór DLG - na podwyższeniu. Nie zauważyłem różnicy w stosunku do statecznika na belce. Ale nowocześnie wygląda ? W najnowszym FMT masz plan fajnego termika w dwóch wersjach statecznika. Autor - b.dobry fachowiec. Stateczniki wybrał: V i klasyczny, na belce. Czyżby nie wiedział o wyższości usterzenia T czy X ? - Jurek
pyton Opublikowano 13 Września 2012 Autor Opublikowano 13 Września 2012 aha , chciałem zastosowac własnie ten statecznik z uwagi na trawe jak i również że byl w planach na których sie wzorowałem, i aby łatwiej sie go zmonowało i tu wlasnie byly by 2 srubki m3 odkręcane i po sprawie .i chyba pozostane przy tym rozwiązaniu ,ale postaram sie zrobic to solidnie. Dzieki za uwage!
pyton Opublikowano 14 Września 2012 Autor Opublikowano 14 Września 2012 dzisiaj przymierzyłem serwa na lotki zastosuje poki co 9g tp z czasem jesli model bedzie latał tak jak chce ,pomysle o serwach z metalowymi trybami: centroplat już jest pokryty balsa spływ wyszedł troche przy grubo no ale jeszcze szlify i pomiędzy balse jaka okleilem rdzenie wkleje dodatkowo kawalek balsy 2mm i oszlifuje. dzis albo jutro oszlifuje natarcie i zważę centropłat zobaczy jak to bedzie wyglaładało, sznurek poniżej posłuży do przeciągnięcia kabla teraz jedno ucho jest klejone a drugie spokojnie czeka na oklejenie jutro powinny być juz skrzydła oklejone balsa , no ale czas pokaże EDit: wyposażenie wstępnie juz dobrane: i tak : silnik emax >300W regulator 40A serwa tp z metalowymi trybami śmigło składane 12X6 pakiet li-pol 2,2Ah 20-30C całość to 400g do tego jeszcze odbiornik nie zamieszczony na fotce -siedzi w modelu;)
pyton Opublikowano 21 Września 2012 Autor Opublikowano 21 Września 2012 A oto stan modelu na dzisiejszy dzień: skrzydła sa juz oklejone balsą, obecnie klei sie do nich balsa 8x8 na krawędz natarcia: statecznik poziomy z tkanią szklana obustronie wylaminowany obok pionowy: i jeszcze całość (przymiarka) pozostało jeszcze zrobic napęd steru wysokości i kierunku ,wyciąc lotki przeciągnąc elektronike w skrzydłach zrobic mocowanie skrzydla i userzenia potem elekrtonike wsadzić, zrobic oblot probny i połozyć folie -nabylem solarfila biala a na końcówki czerwona. -czyli sporo pracy jeszcze... mam nadzieje że będzie fajnie smigał po niebie;)
pyton Opublikowano 4 Października 2012 Autor Opublikowano 4 Października 2012 (edytowane) miałem troche przerwy nad projektem ale ostatnio wziąłem sie ostro do pracy : lotka z wklejonymi zawiasami: całe skrzydło: model ze skrzydłem: i mam pytanie czy zrobić pod te śruby ,,podkładki" ze sklejki powiedzmy 1,5 lub może 2,5 - 3mm czy może laminat wokół otworów na skrzydłach ?? jak widać caly czas nie moge sie zdecydować na usterzenie początkowo miało być w ksztalcie T ale obecnie i troche przez Jerzego który poradzil mi w postach wyżej inne, caly czas nie moge sie zdecydować i obecnie po przeanalizowaniu napedu statecznika poziomego w układzie T wnioskuje iz może lepsze będzie inne usterzenie np.X -takie jak w DLG ??? co myślicie? a jeśli to X to ster kierunku jakie dobre wymiary miałby miec? poziomy to dł 420 a szerokośc po środku to 72 i przelaminowany z oby stron tkaniną chyba 45g Edit: model otrzymał usterzenie take jak w dlg został wstepnie wyważony SC znajduje sie w okolicy 70,3mm od krawędzi natarcia zostało tylko okleic folią i przemalować ostatni raz kadłub,obecnie dodatkowo wzmocniłem laminatem jeszcze łączenie rurki z kadłubem statecznik poziomy jest demontowany całość na dzień dzisiejszy: jako że nie ma zbytniego zainteresowania tematem wrzucę tylko jeszcze fotke gotowego modelu bez jakich kolwiek szczegółów i moze filmik z oblotu . Edytowane 10 Października 2012 przez pyton
pyton Opublikowano 11 Lutego 2013 Autor Opublikowano 11 Lutego 2013 i model skończony późno tak ponieważ pisałem prace inż. ale jest sam kadłub: zabudowane serwo lotki: a tu juz cały z przodu: i z tyłu: a przy końcu centropłata: teraz pozostało tylko ładować baterie i latać(no jesli oczywiście pogoda pozwoli).
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Bartek ? Zaczynam rozumieć brata..... - Jurek
PK999 Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Chyba lekka aluzja do wykończenia. Albo ogólnie do wykonania. Jeśli będzie dobrze latał to trzeba od razu wysoko. Co zrobiłeś z tą folią na płacie że takie to nierówne?
pyton Opublikowano 11 Lutego 2013 Autor Opublikowano 11 Lutego 2013 no pierwszy raz kryłem folią także no idealnie nie jest, ale jak na pierwszy raz moim zdaniem moze byc
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 Dobra - ktoś musi Ci to powiedzieć. Nie o krycie chodzi, tylko o to - co pokryłeś. Świetny przykład marnowania środków. W kontekście tego dyskusja o profilach to czysta abstrakcja ! Utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że na pierwszy raz najlepsza jest Jaskółka 80, albo Świerszczyk. Niezależnie od wieku. Wydrukuj sobie profil, który rzekomo zastosowałeś na skrzydle. Nie musisz przykładać, tylko popatrz..... Jest tu sporo fajnych relacji takich, co pierwszy raz. Weź jedną z nich i spróbuj chociaż się zbliżyć poziomem wykonania. Nie ukrywam, że czarę przepełniły popychacze lotek. Najprostsze do wykonania w całym modelu. Gdyby to zrobił dzieciak 10 letni - można wybaczyć. Rozumiem teraz, skąd dyskusja o ukrywaniu wieku w avatarze. - Jurek
pyton Opublikowano 28 Lutego 2013 Autor Opublikowano 28 Lutego 2013 no no surowa ocena ale może i słuszna?? ja nie widze problemu z lotkami : co do profilu zrobiłem tak jak radziłeś hmm i idealnie nie jest zgadzam sie : troche folią zachodzi ale chyba nie jest az tak źle ?
Lord Rzeźnik Opublikowano 2 Marca 2013 Opublikowano 2 Marca 2013 W zasadzie po zdjęciu samych rdzeni można było wywnioskować, że odwzorowanie profilu będzie mierne. Nie ukrywam, że w mojej opinii jest to szczyt nieestetyczności .Oczywiście ma to szansę polecieć "jakoś". Sam kilka lat temu robiłem podobny model i też pięknie nie wyszedł, ale jest szansa, że do nawet odnowię bądź przerobię kadłub pod silnik. Żeby nie było, że jestem gołosłowny: rzeczony model. Na końcu jest film z testów, który pokazuje, że lepiej lub gorzej taka amatorska konstrukcja może latać. Chętnie zobaczę ,jak się gotowy będzie sprawować.
Rekomendowane odpowiedzi