Skocz do zawartości

Cox 0.8 Babe Bee


Ghandi

Rekomendowane odpowiedzi

Śmieszne to takie :) Tak po "prymitywnemu" zrobione.

"Listewki" cięte piłą wielotarczową z deseczki. Wręgi wytłaczane sztancą z balsy.

Masa wytłoczek plastikowych (osłony, osłonki, klapy, klapeczki itp)

To, co "normalnie" byłoby ze sklejki, jest z tworzywa, które najprościej nazwać twardym, lekkim linoleum :)

Ogólnie strasznie oldschoolowe ... i może to jest właśnie to, co mnie do tych tartaczków przyciąga.

Do tego parę drobnych modyfikacji i wychodzi fajny maluch RC.

Mój Stukasik to wersja "gigant" o rozpiętości aż 80cm ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałem od jednego z kolegów maila z instrukcją Jak odpalić prawidłowo Cox'a 0.8ccm:

 

Proponuje zrobic tak odkrecic iglice z 5 razy,zatkac kominek palcem i krecic smiglem i patrzec jak paliwo idzie w kierunku silnika(nie ma znaczenia w ktora strone krecisz bo to silnik zasysajacy mieszanke membrana wiec zapala zarowno w prawa strone jak i lewa.I gdyby nie sprezyna rozruchowa ,jak jest zalany pieknie by Ci zapalil w prawa strone).Jak dojdzie tak okolo 1cm przed silnikiem zakrecic iglice na zero.I teraz dajemy kropelke na tlok i 2 kropelki w kominek,powinien na chwile zaskoczyc i zgasnac.Jak to zrobi odkrec iglice powiedzmy 2,5 obrotu(to pisanie w instrukcji ze niby 3,5 obrotu jest nic nie warte gdyz kazdy Cox ma indywidualne ustwienia).I teraz od nowa to samo ale jak zaskoczy patrz czy paliwo wezyku sie ruszylo,jak tak to rob do skutku az pociagnie paliwo ze zbiornika,jezeli nie, odkrec o 1/4 obrotu no i powtorka az zlapiesz ten punkt kiedy ladnie zassa glowne paliwo.Jak juz zaskoczy na paliwie "zbiornikowym" trzeba delikatnie wkrecac iglice zeby miesznka stala sie uboga i wtedy lapie najwyzsze obroty,ale z wczuciem bo jak przegniesz to poprostu go zadlawisz.

 

 

Od siebie dodam ze wyczytalem w instrukcjach angielskich zeby pozwolic Coxowi wypalić 2 zbiorniczki paliwa ( tak napisali w instr, ale sądze ze chodzi o ok 25 ml paliwa) na bogatszej mieszance żeby się dobrze dotarł.

 

Teraz garść wiedzy którą zdobyłem:

 

Śmigło:

- najlepsze 6x3, ale na 6x4 tez pójdzie.

 

Paliwo:

- najlepsze 80/20 - uwaga TYLKO z rycyną, Cox nie lubi sytnetycznych smarowideł.

- zimą można próbować na 10% nitro ale nalezy pamietac ze w ten sposob raczej skracamy żywotność silnika.

 

Gaźnik:

- istnieje możliwość zbudowania gaźnika do Cox 0.8:

1. RC Groups

2. foto LARS 1

Foto LARS 2

 

Tłumik:

Da sie zrobić do niego tłumik:

Rc Groups

 

Linki:

Uznałem ze najciekawszym linkiem jest link do strony LarsD

 

LarsD Cox

 

Silniki Cox znalazły zastosowanie w takich pojazdach jak:

samochody ( widziałem osobówki i jeepy)

łodzie

samoloty

helikoptery

i uwaga - skuter snieżny :D

 

Samoloty głównie uwięziówki ( makiety latające) lub motoszybowce, łodzie - głównie ścigi, helikoptery - silnik wznosi heli na wysokość ok 200 stóp, a potem heli po wyłączeniu silnika opada na ziemie dzięki autorotacji (heli ma dwa wirniki, jeden napędowy i drugi sporo wiekszy do autorotacji), a skuter sniezny miał .. gąsienicę ;) znalazlem taki model na ebay.com.

 

To narazie tyle co udało mi sie dowiedzieć o tych fajnych silniczkach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzialem czytalem ale czy do silniczka bez kominu terz sie da?? poza tym troche to skaplikowane wolalbym cos prostrzego

 

primo po pierwsze ;)

Ortografia:

nie terz tylko TEŻ

nie prostrzego ale PROSTSZEGO

po drugie przypadki!

(bez czego) nie bez kominu! ale bez KOMINA

 

Ludzie co wy książek nie czytacie???

 

Merytorycznie - zasadą działania gaźnika jest odpowiednie dawkowanie mieszanki paliwa i powietrza. W Cox realizowane jest to na dwa (przynajmnije) sposoby. Pierwszy to sterowanie wydechem ( czyli faktycznie dławienie, zatykanie wydechu) oraz sterowanie dolotem powietrza ( koledzy mnie skorygują jeśli sie mylę).

Jakby nie patrzeć trzeba co nieco wysiłku wsadzić w gaźnik żeby trzymało sie to kupy.

 

Jeśli chcesz prościej to zatykaj dolot powietrza paluchem ;) tylko wtedy nie polatasz za bardzo.

 

Moja rada - dozbieraj sobie kaski (niebawem święta, zrób coś i sprzedaj na allegro, zapytaj w rodzinie czy mozesz w jakis sposób 'dorobić' - powiedz ze chcesz kupic silniczek i nie masz na to kasy ale chetnie na te kasę zapracujesz, na pewno prędzej w ten sposób dozbierasz) i kup juz lepiej ASP 12 lub 15 ( 2ccm lub 2.5 ccm) poniżej link do silnika:

 

http://nastik.pl/asp-15a-p-664.html

 

Masz odrazu tłumik, gaźnik, silniczek jest bardzo mocny jak na swoją pojemność, w miarę uniwersalny do modeli do ok 1 metra ( akrobaciki lekkie) albo nawet do jakiegos motoszybowczyka czy Wicherka.

 

Wiem ze to nie jest 30 pln ale 160, ale musiszs nauczyć sie kolejnosci w planowaniu. Zastanow się nad tym do czego będziesz używał silnika, kup to co będzie rozwojowe.

 

Pozatym - i tak musisz zaopatrzyć sie w jakieś rozsądne żażenie świecy ( mozesz kupic 2 ogniwa 1.2v i zlutować je sobie - najtansza wersja, albo kupić grzałkę - ok 50 pln grzałka + ładowarka) czyli koszty silnika na dziendobry wyniosą cię ok 200 pln (mowa o nowym) lub 100 pln (mowa o cox). Moim zdaniem - najpierw zasatnow się jaki model chcesz zrobić, potem zastanow się jaki silnik moze to ewentualnie uciągnąć, potem spisz koszty na kartce i - do dzieła.

 

A w międzyczasie błagam... ortografia i inne meandry języka polskiego... zaznajom się z nimi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ghandi - gdzie Ty czytałeś że paliwo do Coxika ma być bez nitro? Przeglądam RC Groups i wszyscy piszą że minimum 15% ale faktycznie na rycynie.

 

teraz juz nie pamietam gdzie :(

 

ale... wlasnie spojrzalem na swoje paliwo ( po czesku piszą) i tam jest :lol: mniej lub równo 10% nitro :lol:

 

zastanawiam sie czy isc zrobic afere czy se dac spokoj... w sumie chcialem w sklepie kupic paliwo bez nitro... a w szafie stoi 5l chyba 15 albo 20% :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam watpliwosci co do poprawnosci dzialania tych zbiornikow od uwiezi w modelu rc. Zbiorniki do uwiezi sa zazwyczaj tak zrobione ze sila odsrodkowa bedaca wynikiem ciaglego lotu po okregu wpycha paliwo zawsze w tylny zewnetrzny rog zbiornika. Nie ma potrzeby zatem stosowac miekiego przewodu wewnatrz zbiornika. Przewod zazwyczaj jest sztywny i pobiera paliwo tylko z jednego miejsca w zbiorniku w jego tyle. Tak wiec w rc gdzie ta sila odsrodkowa nie wystepuje ciagle moze pojawic sie problem z zasilaniem silnika w paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.