dlmtb Opublikowano 18 Września 2012 Opublikowano 18 Września 2012 Czy ktoś ma doświadczenia z nowym silnikiem SAITO FG-21? http://www.horizonho...gine-bn-SAIEG21 Jak powszechnie wiadomi jego poprzednik FG-20 nie cieszył się powodzeniem z powodu praktycznie niemożliwości jego prawidłowego wyregulowania. Ciągłe gaśnięcie w locie lub inne kapryśne zachowania zmusiły Saito do zastąpienia go nowym modelem. Z opisu wynika że nieznacznie wzrosła pojemność ale sam gaźnik zdaje się że pozostał ten sam. Co najwyżej dodano kołnierz osłaniający wlot powietrza do gaźnika. Nie nastraja to zbyt optymistycznie bo dobrze pracujące benzynowe silniki Saito (FG 30, FG 36 i FG 57) zamiast wariacji na temat gaźnika do paliwa żarowego korzystają z gaźników firmy Walbro specjalnie zaprojektowanych do zasilania silników benzynowych. Czy ktoś może zetkną się z tym motorkiem i może coś o nim powiedzieć?
kapitanemo Opublikowano 10 Października 2012 Opublikowano 10 Października 2012 Witam! Z tym FG-20 to nie całkiem jest tak jak piszesz. To prawda, że niełatwo go wyregulować, ale nie jest to niemożliwe. Wiem, bo mam taki silnik i sobie go bardzo cenię. W locie nigdy mi nie zgasł. Co do FG-21, to po pierwsze - ma dużo mniejszy przerywacz zapłonu (takiej wielkości jak w FG-14B). Dalej - poprawione (ponoć) płukanie oraz gaźnik. Czytając zagraniczne fora nie znalazłem złych opinii na temat FG-21, wręcz przeciwnie - bardzo optymistyczne. Saito w moim mniemaniu zrobiło błąd wypuszczając na rynek silnik z eksperymentalnym gaźnikiem (FG-20 i wczesne FG-14B), lecz teraz to już chyba dojrzała konstrukcja
dlmtb Opublikowano 12 Października 2012 Autor Opublikowano 12 Października 2012 Tu na przykład dobrze o nim nie piszą
kapitanemo Opublikowano 12 Października 2012 Opublikowano 12 Października 2012 Znakomita większość takich opinii bierze się ze złej pracy gaźnika. Niełatwo go wyregulować, bo robi się to inaczej niż w silnikach żarowych (choć z pozoru gaźnik Saito jest bardzo podobny) i inaczej niż w przypadku gaźników Walbro. Jak będe miał chwilke, to założe wątek na temat regulacji FG-14B/FG-20/FG-21, ponieważ ustawiłem już parę sztuk tych silników. Jedną z podstawowych zasad jest regulacja iglicą wysokich obrotów co JEDEN klik. Wystarczy jedno kliknięcie za dużo lub za mało i silnik pracować będzie nierównomiernie w pewnych zakresach obrotów.
dlmtb Opublikowano 12 Października 2012 Autor Opublikowano 12 Października 2012 Na pewno masz rację, regulacja jest inna i sama w sobie to podstawa. Co do niezawodności i pewności pracy FG-20 tu pozwolę się niezgodzie. Co prawda nie mam tego silnika, ale mam dobry kontakt z użytkownikiem 3 takich motorków. Uważam go za dobrego „mechanika”, ale niestety nie potrafi ustawić tych silników tak by pracowały jak żarowe 4-takty Saito. Problemy dotyczą przegrzewania i ciągłych konieczności doregulowywania silników w zależności od pogody, ciśnienia i czego tam jeszcze. Oczywiście wszystkie silniki napędzają modele, ale każdy lot to dodatkowa dawka stresu. Ja osobiście używam Saito FG-57 i tu pełna kultura. Ten silnik nie kaprysi.
Rekomendowane odpowiedzi