Jump to content

Poszukuję tunelu wylotu spalin z stali żaroodpornej


ECO400

Recommended Posts

Witajcie.

Wczoraj wymierzyłem jaki tunel będę potrzebował do swojego F22.

Średnica przy turbinie fi110, długość 510mm, wylot 200x42mm

Potrzebuję takie coś z blachy żaroodpornej 0,25mm

Macie pomysł gdzie to dostanę? Najlepiej w Polsce. Ewentualnie czy ktoś mógłby mi taki element pospawać?

Układ jest banalnie prosty, wystarczy jeden spaw po całości. Nie potrzebuję 2 wylotów z przekładką zespawanych ze sobą, wystarczy pojedyncza rura. Przestrzeń pomiędzy rurą a kadłubem modelu będę wypełnia szklana izolacja termiczną.

 

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Ja zrobiłbym to w ten sposób:

1. zrobił dokładny szablon z kartonu w skali 1:1

2. wpisał w google "stal nierdzewna (Twoje miasto)"

3. wybrał firmę zajmująca się spawaniem elementów z nierdzewki i udał się do nich.

Coś czuję, że nie będzie tanio :mellow:

Link to comment
Share on other sites

myślałem też o czymś takim: http://allegro.pl/rura-okragla-komin-wklad-kominowy-1m-fi-100-0-6mm-i2670623182.html

i po prostu odpowiednio uformować wylot (wlotu już jest) ale ta tura wydaje mi się sporo za ciężka (0,6mm grubość). Jak sądzicie?

Napisałem do producenta że jest w stanie mi zrobić taką z blachy 0,25

zobaczymy co odpiszą.

Link to comment
Share on other sites

Mogę dowiedzieć się w poniedziałek w firmie która dla nas robi sporo rzeczy z nierdzewki, ale problemem będzie spawanie blachy 0,25 !!

Nie jestem przekonany czy da się to zrobić ręcznie - podejrzewam, że będzie tu potrzebny laser.

Link do allegro - to jest kwasówka a nie żaroodporna.

Jaką temperaturę przewidujesz?

 

Kojani

Link to comment
Share on other sites

Zgrzewć można - tylko czy znajdziesz kogoś kto ma zgrzewarkę pod 0,25mm, i do tego jeszcze odpowiednie elektrody.

Z penością lepsze jest spawanie laserowe, ale problem z dostępnością podobny.

Nie wiem czy nie najlepszą metodą byłoby zawinięcie na zakładkę połączenia.

 

Kojani

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy nie najlepszą metodą byłoby zawinięcie na zakładkę połączenia.

 

Kojani

 

w sumie masz rację, tutaj jest tylko jedno łączenie. Pytanie tylko gdzie ja znajdę blachę 0,25 żaroodporną...

Muszę w poniedziałek podzwonić po hurtowniach.

Link to comment
Share on other sites

no właśnie ;/

Może w JetPol z Poznania mi pomogą? Przecież oni tez ozywają takiej blachy do robienia wylotów z turbiny. Dobrze mówię?

 

znalazłem taką rurę: http://rcmold-store.com/rcm/tailpipes/1621-wren-54-44-420mm-long.html

będzie dobra? powinna dać się na końcu spłaszczyć żaby się ładnie zmieściła w wąskim wylocie F22, cena nie jest aż tak wysoka

Link to comment
Share on other sites

Z prostej rury nie uzyskasz tego czego oczekujesz. Twój wylot z jednej strony ma średnicę 110mm czyli obwód otworu wyniesie ok.345,5mm. Natomiast drugi koniec jest prostokątem o obwodzie 482mm. Tak więc tunel taki musisz robić ze stożka.

Link to comment
Share on other sites

Widzę, że Robert zabrał głos w temacie, więc dodam kilka moich uwag do Twojej propozycji rury wylotowej.

Po pierwsze, czy już wiesz jak włożysz rurę według Twojego projektu do modelu?

Po drugie, przy napędach turbinowych nie dopasowujemy rury wylotowej do dostępnej przestrzeni w modelu, tylko do konkretnego silnika.

Nawet jeśli wokół zostanie bardzo dużo wolnego miejsca. Wystarczy poświęcić trochę czasu i pooglądać materiały (katalogi itp.) dostępne na stronach producentów turbin modelarskich np. Jetcat ( http://www.jetcat.de...-2012-1-web.pdf - str 54). Wynika z nich, że do silników o ciągu od 70N do 140N rura powinna mieć na wlocie średnicę 85 mm i 80 mm na wylocie. Do tego przydał by się lejek na wlocie jeśli chcesz zastosować rurę bez osłony termicznej (rura w rurze).

Po trzecie, znajdziesz w internecie również odpowiedzi na inne Twoje pytania np. jak ustawić rurę wylotową za silnikiem (patrz powyższy link strona 55). A nic tak dobrze nie utrwala się w pamięci jak wiedza zdobyta samodzielnie.

Po czwarte i ostatnie, uwaga praktyczna jaką mam dla Ciebie, gdy zobaczyłem zdjęcia w innym wątku dotyczącym Twojego modelu i silnika. Silnik turbinowy do precyzyjna maszyna i mało odporna na wszelkie śmieci. Dlatego cały czas gdy silnik nie pracuje, szczególnie w modelarni podczas przymiarek do modelu itp. powinien mieć wszystkie otwory zagłuszone, choćby kawałkami folii, przyklejonej np. izolacją (nie zostawia śladów kleju). Zarówno dysza wylotowa jak wlot do sprężarki. Gdy silnik nie jest podłączony do instalacji paliwowej i gazowej, króćce Festo też powinny być zatkane zaślepkami. Oczywiście po zabudowie siatki na wlocie do sprężarki i zamontowaniu silnika w modelu wystarczy na czas transportu, zakrywać wloty i rurę wylotową (oczywiście po ostygnięciu silnika).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

O cienką blachę w odpowiednim gatunku jest niestety trudno w naszym kraju ,jeśli już to jest dostępna w postaci taśmy. Przykładowe rury z ekranami. Ta dłuższa jest wykonana z cieńszej blachy waży dużo mniej niż ta krótsza z węglowym lejkiem z blachy niewiele grubszej

post-697-0-44794300-1349788695_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

no i mam największy problem z tym wylotem spalin i teraz nie bardzo wiem co robić...

jeśli nawet już będzie to tak jak ktoś tutaj pisał ciężko będzie go dopasować w modelu bez ingerencji w kadłub...

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.