jakubk Posted November 10, 2007 Posted November 10, 2007 Witam, Po Extrze 330 postanowiłem spróbować Yaka 54. Wymiary modelu kwalifikują go do F3M. Rozpiętość 88` - pomiar - 225 cm Długość 86` - pomiar - 205 cm (sam model bez śmigła i kołpaka) Waga do lotu 7,5 -8,5 kg Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Rozpakowuję paczki, bardzo solidnie opakowane w podwójne kartony, a największa zabezpieczona konstrukcją ze sklejki. cdn.. i kolejne ujęcia skrzydła wchodzą w kadłub duralowe kołki ustalające (ok10cm)są już w skrzydle
VJ_Adams Posted November 10, 2007 Posted November 10, 2007 :shock: Jejku jaka paczka. Pierwszy raz widzę taką paczkę i części tak solidnie zapakowanie. :shock: Jaki silnik zastosujesz?
armand Posted November 10, 2007 Posted November 10, 2007 a ja błąd konstrukcyjny, oby nie był tak wypełniony cały dzwigar jak przy rurkach prowadzących :shock:
tikicaca Posted November 10, 2007 Posted November 10, 2007 to chyba nie jest wypelnienie dzwigara, tylko nakladki z boku. Jezeli tak to kierunek ulozenia wlokien jest prawidlowy albo prawie prawidlowy bo najlepiej to by bylo je dac po skosie pod katem 45
jakubk Posted November 10, 2007 Author Posted November 10, 2007 a ja błąd konstrukcyjny, oby nie był tak wypełniony cały dzwigar jak przy rurkach prowadzących :shock: Skrzydła Yaka i Extry wyglądają w konstrukcji dość podobnie. W tej firmie nie spodziewam się raczej błędów konstrukcyjnych. Yak Extra
jakubk Posted November 10, 2007 Author Posted November 10, 2007 :shock: Jejku jaka paczka. Pierwszy raz widzę taką paczkę i części tak solidnie zapakowanie. :shock: Jaki silnik zastosujesz? Zastosuję DA 50.Zastanawiam się jeszcze nad tłumikiem.Jest bardzo ciekawe rozwiązanie z węglową rura rezonansową , ale są to duże koszty i raczej sprawdzę najpierw latanie z tłumikiem MTW. W Extrze o wadze 7,2 kg mam ok. 30-40% zapasu mocy na tym silniku. Jeśli uda się uzyskać wagę Yaka do 8,5 kg to sądzę ,że taka wersja wystarczy.
bombowiec Posted November 10, 2007 Posted November 10, 2007 Moje gratulacje. Gdzie kupiłeś i co z Exstrą.
rabbitlkr Posted November 10, 2007 Posted November 10, 2007 Znajomy ma Jaka z Top model 2.3m rozpiętości. wazy to to 9kg i na DA 50 i tłumiku typu Pits było trochę słabo z mocą. Modelik wisiał ale odejścia z zawisu nie było prawie wcale. Wszystko zmieniła rura rezonansowa KS. Z 11,5kg na zwykłym tłumiku zrobiło sie 15kg ciągu. Teraz maszyna lata pięknie, mocy nie brakuje;)
jakubk Posted November 10, 2007 Author Posted November 10, 2007 Moje gratulacje. Gdzie kupiłeś i co z Exstrą. Extra jest w garażu i czeka na lepszą pogodę.Tak jak Twoja ma ochotę jeszcze polatać w tym roku.
jakubk Posted November 10, 2007 Author Posted November 10, 2007 Znajomy ma Jaka z Top model 2.3m rozpiętości. wazy to to 9kg i na DA 50 i tłumiku typu Pits było trochę słabo z mocą. Modelik wisiał ale odejścia z zawisu nie było prawie wcale. Wszystko zmieniła rura rezonansowa KS. Z 11,5kg na zwykłym tłumiku zrobiło sie 15kg ciągu. Teraz maszyna lata pięknie, mocy nie brakuje;) Tak, rozmawiałem z Darkiem i porównywaliśmy osiągi na różnych tłumikach. Widziałem jak ten model lata bez rezonansu i nie bylo problemu z mocą. Zależy jaka waga wyjdzie na finale.
jakubk Posted November 10, 2007 Author Posted November 10, 2007 Patrząc na hardware , to chyba nie zapomnieli o niczym. Dużo bogatsze wyposażenie niż CARF.Są wszystkie snapy,śruby i nakrętki.Jest podwozie tylne z kółkiem. Wszystkie dżwigienki (podwójne mocne). Serwa rekomendowane to min. JR 8611 wszędzie. Ja zastosuję 4 szt JR DS8711 - 25 kg na lotki i wysokość Na kierunek JR DS8911 najnowsze 29 kg z mocną obudową metalową. Na gaz szybkie i mocne S 9405.
chrisj23 Posted November 10, 2007 Posted November 10, 2007 Nie chce przekreślać DA50 w tym modelu - ale bez rezonansu może mu do figur 3D braknąć - w tym modelu widziałbym mvvs58 lub zdz60. Najlepiej wypada mvvs58 - mam takiego i w moim ultimate 1,85m 8,3kg sprawdza się idealnie duży zapas mocy. Wcześniej tym ultimatem "targał" wspomniany zdz60 - mimo że jest to konstrukcja mniej nowoczesna niż mvvs58 i katalogowo ma niby tylko 5,4KM to ma ogromny moment i na tłumiku JMB na bieli 24x10 kręci ponad 6000 obrotów co daje spory ciąg. Oba silniki są sporo cięższe od DA50 (1,8Kg) ale przy tej wielkości modelu lżejszy silnik spowoduje braki masy na „mordzie”. Co do rury rezo do DA - nie ma najmniejszego powodu kupować węglowej - zbytnia ekstrawagancja - tradycyjna - nie zaszkodzi KS - ale czeskie AMT są równie dobre. Jeśli kogoś to zainteresuje - to modelarze holenderscy z powodzeniem stosują silniki ZDZ z rurami rezonansowymi. Znam przypadek gdzie ZDZ60 napędza extre 2,6m o wadze 9,5kg wykręcając na rezonansie na śmigle 24x12 6900 obrotów
jakubk Posted November 10, 2007 Author Posted November 10, 2007 Nie chce przekreślać DA50 w tym modelu - ale bez rezonansu może mu do figur 3D braknąć - w tym modelu widziałbym mvvs58 lub zdz60. Najlepiej wypada mvvs58 - mam takiego i w moim ultimate 1,85m 8,3kg sprawdza się idealnie duży zapas mocy. Wcześniej tym ultimatem "targał" wspomniany zdz60 - mimo że jest to konstrukcja mniej nowoczesna niż mvvs58 i katalogowo ma niby tylko 5,4KM to ma ogromny moment i na tłumiku JMB na bieli 24x10 kręci ponad 6000 obrotów co daje spory ciąg. Oba silniki są sporo cięższe od DA50 (1,8Kg) ale przy tej wielkości modelu lżejszy silnik spowoduje braki masy na „mordzie”. Co do rury rezo do DA - nie ma najmniejszego powodu kupować węglowej - zbytnia ekstrawagancja - tradycyjna - nie zaszkodzi KS - ale czeskie AMT są równie dobre. Jeśli kogoś to zainteresuje - to modelarze holenderscy z powodzeniem stosują silniki ZDZ z rurami rezonansowymi. Znam przypadek gdzie ZDZ60 napędza extre 2,6m o wadze 9,5kg wykręcając na rezonansie na śmigle 24x12 6900 obrotów Silnik desygnowany przez producenta to DA50, więc nie ma obawy ,że będzie niedoważony na przód.Na dziś myślę ,że najważniejszę jaka będzie waga.edit Waga jest nastepująca Kadłub z rurami 1580g skrzydła 2 szt 1180g kierunek 130g wysokości 2 szt 275g kabina 400g maska 360g hardware 180g podwozie 520 g razem 4625g Pozostaje silnik,zbiornik,zasilania,radio,serwa,koła,właczniki i kleje.
chrisj23 Posted November 10, 2007 Posted November 10, 2007 Model na DA50 na pewno będzie latał - ale weź pod uwagę nie tylko masę - ale też fakt że model jest ogólnie większy od obecniej extry no i to Yak - czyli kawał maski a co za tym idzie wieksze opory...
jakubk Posted November 10, 2007 Author Posted November 10, 2007 A gdzie kupiłeś? Import własny.Producent USA. Tak myślę ,że ściągnę jako firma trochę tych modeli w różnych rozmiarach.
jakubk Posted November 11, 2007 Author Posted November 11, 2007 Model na DA50 na pewno będzie latał - ale weź pod uwagę nie tylko masę - ale też fakt że model jest ogólnie większy od obecniej extry no i to Yak - czyli kawał maski a co za tym idzie wieksze opory... Słusznie Krzysztof, to naprawdę spora mordka.Od razu włożę tam rezonans. KS nie wychodzi jednak wcale tanio. To 168 E. i waga 300 g.Węglowy waży tylko 120g i ma dużą przewagę nad metalowym - nie nagrzewa się. Waga tylko 120g ! Jakiej firmy rurę jeszcze można tu zastosować ?
rabbitlkr Posted November 11, 2007 Posted November 11, 2007 ie zaszkodzi KS - ale czeskie AMT są równie dobre. :wink: co do węglowej rury to wydaje mi sie, że nie warto kombinować. Przy wadze całości różnica w wadze rozejdzie sie po kościach. Portfel też będzie bardziej zadowolony;)
Grześ Posted November 11, 2007 Posted November 11, 2007 Cześ. Rórę węglową ja osobiście odradzam . Latałem w F3a YS140 ,50 lotów i żywica wypalona.róra do kosza . To są róry dla pilotów z górnej półki którzy je dostają za darmo. Dlaczego nie DA85 . Pozdrawiam Grześ
tikicaca Posted November 11, 2007 Posted November 11, 2007 mialem cos podobnego napisać wcześniej, ale nie wiem dokladnie jakich zywic używa sie do produkcji tych kompozytow. Standardowe miękna juz przy 70-80 stopniach. Są żywice które i wytrzymują 200-300, ale proces technologinczy jest znacznie bardziej kosztowny. Przy temperaturach spalin jest bardzo mozliwe ze mogą ulegać wypalaniu
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.